EpicF skrev 2025-11-12 11:34:44 följande:
Kanske för att få känna sig helt fri och inte vara ekonomiskt beroende av någon annan....
Skulle aldrig kunna tänka mig att vara hemma fru pch bli försörjd av min partner.
Fast min väninna ser det ju inte så, och inte hennes man heller. Det där "bli försörjd av" finns inte, det är självklart att man och hustru har alla tillgångar tillsammans. Mycket trevligare, enligt mig.
...och med detta sagt menar jag inte att jag stöder några lycksökerskor - t.ex. från Thailand eller Östeuropa/Ryssland - som låtsas älska en västerländsk man bara för att bli gift med honom, och sedan suger ut allt han har och skickar det till sin släkt i hemlandet. DET är något annat. Samma gäller naturligtvis sol-och-vårare som söker upp rika änkor eller arvtagerskor BARA FÖR ATT komma åt deras pengar.
Men det har blivit märkligt här i det moderna Sverige, att vanliga normala hemmafruar som älskar sina män och tar hand om sina barn, liksom dras över samma kam som diverse romansbedragare...
Om man vill "känna sig helt fri" så kanske det är bättre att inte gifta sig eller flytta ihop alls? Utan bara ha någon KK som man träffar när andan faller på, om han känner samma.. då är du ju fri.