• Anonym (Skal)

Hur skyddar man mobilen på bästa sätt?

Jag är en otroligt klantig person när det kommer till min mobil. Den åker i golvet/marken varje dag. Byte glasskydd för någon dag sedan och SAMMA dag tappar jag den igen så skärmen gick sönder igen. Har lagt så jävla mycket pengar på glasskydd så det har snart kostat mer än själva telefonen. 

Har beställt en ny telefon och känner att jag vill skydda den så mycket som möjligt. Men vad ska man ha för skal som tål mycket och som skyddar? Har kört med Otterbox ett tag men behöver nått heltäckande. 

• Svar på tråden Hur skyddar man mobilen på bästa sätt?
  • cosinus

Jag är duktigt jäkla bra på att ha mina telefoner i marken också. 

Jag gillar såna här skal idealofsweden.com/p/clear-case-iphone-16-pro-clear

De är mjuka och tar upp stötar väl och kanten går över skärmen så är bara marken rimligt platt överlever den. Vet inte hur många gånger jag tappat telefonen ner i klinkret på toaletten t ex. 

Men sen envisas jag med att cykla runt och spela pokemon och då landar ju telefonen ibland på grus. Men kombinationen av caset ovan och skrämskydd har varit väldigt effektivt för mig. Jag brukar gå in på kjell och company och be dem sätta på ett sånt här (ja för rätt modell då): www.kjell.com/se/produkter/mobilt/skarmskydd/skarmskydd-till-iphone/skarmskydd-till-iphone-16-pro/linocell-elite-extreme-skarmskydd-for-iphone-16-pro-p66046

Tror det är nåt i stil med att om man är medlem så får man följande skydd för halva priset om de går sönder och behöver bytas igen.

• Anonym (Kombo)

Jag är som du! 

Jag kör billig mobil + glasskydd typ Gorilla + ett rejält plånboksfodral. 

• klyban

Inte så överdriven på tappa mobilen.
    Men har märkt ett sånt där skal i gummi är effektivt att skydda själva mobilen i sig självt träffa något hårt och först.

Sen ett bra glasskydd är ju inte fel heller, kommer tyvärr inte ihåg vad mitt hette, men hade bra betyg och har inte svikit mig än.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Aniiee

Plånboksfodral.

Omae no mono wa watashi no mono, watashi no mono mo watashi no mono
  • KimLinnefeldt

Jag tappar också min i golvet, men har ett skal med en kant som går upp ett par millimeter, så glaset kommer aldrig i kontakt med golvet. Ingen helt säker grej, men hittills inga spräckta glas.

Sen har jag en känsla av att Iphone oftare än Androider har spräckt glas, men det kan jag inte bevisa.

• Anonym (Unbreakable)
    Aniiee skrev 2025-11-07 10:55:06 följande:

Plånboksfodral.

Jag säger också plånbok. Har aldrig haft sönder en mobil nånsin.
  • Anonym (Fumler)

Jag har ett fodral med halvhårda rejäla kanter och inbyggt skärmskydd i plast. Funkat i flera år nu trots att mobilen (iPhone) hamnat på stengolv, asfalt mm rätt många gånger. De räfflade kanterna gör att den inte ramlar ur fickan så lätt, eller handen för den delen. 

Hittar inte min sort nu, men det liknar det här: 
    https://www.phonelife.se/mobilskydd/apple/iphone-16e/iphone-16e-skal-fodral/premium-full-protection-case-iphone-16e-black?gad_source=1&gad_campaignid=18821820890&gbraid=0AAAAApwpzjtmAkwefl2EpZHCGC2zQxBEb&gclid=EAIaIQobChMI84jmxrfgkAMVf2GRBR3VFwGgEAQYCyABEgI5qfD_BwE

• Tow2Mater

Kanske du inte ska använda den annat än när du sitter i soffan om du har dessa problem konstant. Lämna den i soffan om dagarna, och kolla den när du kommer hem.

• Anonym (C)
    Tow2Mater skrev 2025-11-07 18:51:12 följande:

Kanske du inte ska använda den annat än när du sitter i soffan om du har dessa problem konstant. Lämna den i soffan om dagarna, och kolla den när du kommer hem.

Vad är då poängen med att ha en mobil?
  • Anonym (Hmm)

Haft mobil sedan 1989 och har aldrig tappat någon.
    Olyckor kan hända men man tar hand om sina grejor, då händer inget.
    Fumlar man så ... shit happens

• Tow2Mater
    Anonym (C) skrev 2025-11-07 21:29:32 följande:
    De flesta har väl inte fast hemtelefon idag.
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (C) skrev 2025-11-07 21:29:32 följande:
    Och vad är poängen med en mobil som inte funkar?
Svar på tråden Hur skyddar man mobilen på bästa sätt?