• Anonym (Fy farao)

Han vill inte hjälpa mig

Hej jag vill lätta mitt hjärta jag har tyvärr ingen stans att ventilera. Även om det var för ett tag sen men det svider än. Det var i slutet av augusti. Jag hade haft otrolig smärta i ryggen känndes som en förlossning var inte gravida eller skulle födda. I alla fall Från morgon till eftermiddag. Nästa dag händer samma sak. Jag frågade min man om han kunde köra mig till akuten. Han vägrade jag fick gå till akuten. Hade inga pengar för att åka med en taxi och tyckte inte det var så illa för att ringa ambulans. Tog imot smärta som påminner om när man ska födda. Ungefär var 5 minut. Så en promenad från oss till akuten ska ta 20 minuter. Tog 40 minuter. Kom in under en smärt våg som gjorde så ont att jag inte kunde prata med receptionisten. Fick vänta så länge. När jag tillslut fick komma in på ett rum hade smärtan försvunnit. Fick göra några tester i alla fall. Doktorn Misstänker njursten. Fick också boka om sanningen för att det inte fungerar för honom. För att då var det läggning rutiner.  Som han tydligen inte kunde göra. Tydligt. 

• Svar på tråden Han vill inte hjälpa mig
  • klyban
    Anonym (I) skrev 2025-11-12 18:07:09 följande:
    Smärta i samband med njursten är en av de värsta smärtorna som man kan ha, t.o.m. värre än gallsten, googla så får du se. 

Vilken skadegörelse då, för det var ett nytt fel som du inte ber om ursäkt för.

Min erfarenhet med min tiondels sekund av en njursten säger emot, och där alla muskler slutade fungera och jag höll på att ramla i en hög.
    Dock säger jag inte emot att de som haft en njursten får det värre, för de varar ofta mer tid och mycket mer tid än en tiondels sekund.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • EpicF
    klyban skrev 2025-11-12 17:43:33 följande:

Nä, jag tror inte heller att hennes partner gjorde skadegörelse på hennes kropp och orsakande smärtan.

Gör du?

Anonym (I) skrev 2025-11-12 17:29:03 följande:
    Att vara efterklok är inte att vara klok. 

Hon kunde ha blivit liggande med en brusten blindtarm på vägen.

Du vill bara vara elak för njutnings skull, det finns ett ord för sådant.

Och ändå pratar du om just skadegörelse. 

Nej, jag tror inte det men sedan pratar jag heller unte om just skadegörelse. 
    klyban skrev 2025-11-12 18:13:58 följande:

Det vet inte vi eftersom det är du som har skrivit om just skadegörelse. 

Varför ska jag be om ursäkt för något du har dragit upp? 
    klyban skrev 2025-11-11 15:36:06 följande:

För det är intressant att du inbillar dig vi vet om att skadegörelse är ett brott, sen ville du inte heller berätta vad argumentet var med något som alla vet.

Här pratar DU om skadegörelse. Och vad jag kan se har inte ts varit utsatt för någon skadegörelse, så varför vill DU argumentera om det?
  • klyban
    EpicF skrev 2025-11-12 20:39:56 följande:

Varför ska jag be om ursäkt för något du har dragit upp? Här pratar DU om skadegörelse. Och vad jag kan se har inte ts varit utsatt för någon skadegörelse, så varför vill DU argumentera om det?

Du pratade om skadegörelse, inte jag.
    Och ser du klarar inte av att erkänna dina fel och be om ursäkt för dom som jag gör.

Du skrev om skadegörelse, inte jag :whoco5:

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • EpicF
    klyban skrev 2025-11-11 15:36:06 följande:

Du har inte en enda gång påvisat en halmgubbe jag gett, jag påvisat flera bara de senaste dagarna som du ger.
    För det är intressant att du inbillar dig vi vet om att skadegörelse är ett brott, sen ville du inte heller berätta vad argumentet var med något som alla vet.

Den diskussionstekniken går jag inte på denna gång heller, för den är så medioker.

Situationen var inte så allvarlig, man undrar hur det är med intellektet och inte förstå den enkla.

EpicF skrev 2025-11-11 15:26:09 följande:
    Vad är det du pratar om? 

Det stod där.

Och såg du igen, du svarade frågor med nya frågor.
    Men tydligen är det utbildande i när någon vägrar frågor :lol: Solig

klyban skrev 2025-11-12 21:02:49 följande:

Du pratade om skadegörelse, inte jag.
    Och ser du klarar inte av att erkänna dina fel och be om ursäkt för dom som jag gör.

Du skrev om skadegörelse, inte jag :whoco5:

Inlägg 34, kl 15.36 igår skrev DU om skadegörelse. Du. Ingen annan har skrivit om det. Enbart DU. Jag citerat inlägget ovan (för andra gången). Till och med fetmarkerat det du skrev. 

Har du glömt bort vad du själv skrivit? 🤔
    Du vet väl om att det sparas i tråden? 🤔
  • Anonym (I)

Varför ska jag be om ursäkt för något du har dragit upp? Här pratar DU om skadegörelse. Och vad jag kan se har inte ts varit utsatt för någon skadegörelse, så varför vill DU argumentera om det?
    Du svarar mig på någon annans inlägg. Det är jättekonstigt.
  • Anonym (Vera)

Måste varje tråd urarta till ett ordbråk mellan Klyban och Epic? Kan inte någon av er visa liiiiite återhållsamhet? Man måste inte besvara varenda dumt påstående någon skriver 

• klyban

Du verkar veta namn på dina diskussionstekniker att vägra svara och tror nya frågor är ett svar., men en simpel jämförelse är för utmanande för dig att greppa.

Vad är det om?
    Låtsas du bara?
    Eller vet du inte mer?
    NU kommer nya frågor istället, för tydligen är det svar :lol: 

Anonym (Vera) skrev 2025-11-13 07:54:55 följande:

Måste varje tråd urarta till ett ordbråk mellan Klyban och Epic? Kan inte någon av er visa liiiiite återhållsamhet? Man måste inte besvara varenda dumt påstående någon skriver 

Det kan man undra, med initiala  uppgifter så lät det som att det var riktigt svår smärta och tydligen påstod användaren det inte behövs am,bulans och fast än sjukvården själva säger att man ska ringa vid svär smärta som denna.

Sen fick vi reda på att det inte var så illa, men fortfarande smärta.
    För tydligen när jag skrev" inte så illa" efter TS förtydliga, så tolkade hen att det var ingenting alls helt plötsligt.

• EpicF
    Anonym (I) skrev 2025-11-13 07:27:54 följande:
    Du svarar mig på någon annans inlägg. Det är jättekonstigt.
    Jag svarar dig på något annans inlägg? 

Nei, jag har överhuvudtaget inte svarat dig. Så länge inte du är anonym klyban och det tvivlar jag på. 
  • EpicF
    klyban skrev 2025-11-13 09:05:51 följande:

Du verkar veta namn på dina diskussionstekniker att vägra svara och tror nya frågor är ett svar., men en simpel jämförelse är för utmanande för dig att greppa.

Vad är det om?
    Låtsas du bara?
    Eller vet du inte mer?
    NU kommer nya frågor istället, för tydligen är det svar :lol: 

.

Du har alltså glömt bort att du skrev inlägg 34. Ok. Har du varit tillsammans en läkare för en minnesundersökning? Det är inte ett bra tecken att glöms.vad man har skrivit efter mindre en ett dygn. 

DU skrev om skadegörelse, i inlägg 34. Att du inte vill erkänna spelar ingen roll, då det tydligt framkommer att det är DU som skrivit det. 

Ts har inte råkat ut för skadegörelse. Ts råkar ha en idiot till man som vägrar hjälpa henne når hon behöver komma till akuten. Då har ts all rätt i världen att vara irriterad på honom. Och att fortsatta vara irriterad på honom även om situationen inte var superakut. 

Frågor på det? 
  • EpicF

Nej, jag besvarar faktiskt inge alla dumma påstående Klyban skriver. 

Och ja, tydligen så "måste varje tråd urarta till ett ordbråk". Men det spelar knappast någon roll när familjeliv tydligen har så otroligt få trådar. Någon måste få igång en diskussion 😂
  • EpicF
    klyban skrev 2025-11-13 09:05:51 följande:

Det kan man undra, med initiala  uppgifter så lät det som att det var riktigt svår smärta och tydligen påstod användaren det inte behövs am,bulans och fast än sjukvården själva säger att man ska ringa vid svär smärta som denna.

Sen fick vi reda på att det inte var så illa, men fortfarande smärta.
    För tydligen när jag skrev" inte så illa" efter TS förtydliga, så tolkade hen att det var ingenting alls helt plötsligt.

"Svår smärta" är individuellt. Det du upplever som svårt smärta, behöver inte ts uppleva som svår smärta. 

Nej, jag tolkade det inte så. Faktum är att jag bryr med inte ett skit på ditt påstående om "inte så illa". 

Jag talade om för dig att man inte ringer ambulans om man inte behöver prehospital vård, efter att du skrivit att ts skulle ha ringt ambulans. 

Har du glömt vad du själv skriver? 

Då bör du omgående bege dig till närmsta akutmottagningen för misstanke om stroke. Det ÄR allvarligt. 
  • klyban
    EpicF skrev 2025-11-13 12:10:08 följande:
    Du har alltså glömt bort att du skrev inlägg 34. Ok. Har du varit tillsammans en läkare för en minnesundersökning? Det är inte ett bra tecken att glöms.vad man har skrivit efter mindre en ett dygn. 

DU skrev om skadegörelse, i inlägg 34. Att du inte vill erkänna spelar ingen roll, då det tydligt framkommer att det är DU som skrivit det. 

Ts har inte råkat ut för skadegörelse. Ts råkar ha en idiot till man som vägrar hjälpa henne når hon behöver komma till akuten. Då har ts all rätt i världen att vara irriterad på honom. Och att fortsatta vara irriterad på honom även om situationen inte var superakut. 

Frågor på det? 
    Så mer svar som är ställda som frågor, antar jag är utbildad nu, undrar om vad :whoco5: 
    EpicF skrev 2025-11-13 12:17:52 följande:
    "Svår smärta" är individuellt. Det du upplever som svårt smärta, behöver inte ts uppleva som svår smärta. 

Nej, jag tolkade det inte så. Faktum är att jag bryr med inte ett skit på ditt påstående om "inte så illa". 

Jag talade om för dig att man inte ringer ambulans om man inte behöver prehospital vård, efter att du skrivit att ts skulle ha ringt ambulans. 

Då bör du omgående bege dig till närmsta akutmottagningen för misstanke om stroke. Det ÄR allvarligt. 

Vad ska dina halmgubbar vara ett argument för nu?

Undrar då beskrivningen först berättade om mycket svårt smärta periodvis.

Sjukvården berättar att du ska ringa ambulans vid svår smärta, försöker du säga att du vet bättre än sjukvården igen?

Och hur ska TS ringa ambulans för en smärta som var för länge sedan?
    Eller är det här du svarar med en fråga och kallar det utbildning istället för svara?

Du menar om stroke så ambulans :whoco5::whoco5::whoco5:

Men intressant jag har stroke säger du, och ändå står vi här med att du int ens förstår att sjukvården rekommenderar ambulans vid svårt smärta(Och må så vara att uppdateringen berättar den inte riktigt var så illa är en helt annan femma.)

• EpicF
    klyban skrev 2025-11-13 15:38:53 följande:

Sjukvården berättar att du ska ringa ambulans vid svår smärta, försöker du säga att du vet bättre än sjukvården igen?

Smärta är individuellt. Ts hade inget behov av prehospital vård, dvs få smärtlindring i ambulansen. 

Sjukvårdsupplysningenhar riktlinjer de gör efter, en sk standardiserat svar ang smärta. 

Eller är det här du svarar med en fråga och kallar det utbildning istället för svara?

Varför ska ta överhuvudtaget ringa ambulans för en smärta som var för länge sedan? 

Hade hon haft extremt smärta och bedömt att hon behövde ambulans då, så hade hon självklart ringa 112.

Nej, jag menar inte nödvändigaste att du måste åka ambulans til sjukhus. Det beror på var du bor och hur snabbt du själv kan ta dig till sjukhus. 

Vid misstanke om stroke så finns ändå ingen prehospital behandling att få, utan det handlar om att komma snabet till sjukhus. Om man gör det för egen maskin eller med ambulans är upp till var och än. 
    Så mer svar som är ställda som frågor, antar jag är utbildad nu, undrar om vad :whoco5: 

Vad ska dina halmgubbar vara ett argument för nu?

Undrar då beskrivningen först berättade om mycket svårt smärta periodvis.

Men intressant jag har stroke säger du, och ändå står vi här med att du int ens förstår att sjukvården rekommenderar ambulans vid svårt smärta(Och må så vara att uppdateringen berättar den inte riktigt var så illa är en helt annan femma.)

Smärta är som sagt individuellt. Vad du upplever som svårt smärta för dig, behöver inte vara samma flr den granne. 

Jag vet vad sjukvårdsupplysningen rekommenderar, och jag vet också varför de rekommendationerna finns till skillnad från dig. 

Plötsligt misseförlust kan vara ett tecken på stroke. Du kommer inte ihåg vad du skrev för mindre 24 timmar sedan och det i kombination med ditt babbel i skrift kan vara tecken på stroke. Men du gör självklart som du vill. 

EpicF skrev 2025-11-13 12:17:52 följande:

Utbildad? DU? Som inte ens förstår att smärta är individuellt. 
    Nej, skulle inte tro det. Du är och förblir en lekman slm Nä du kan allt. 

• Jimmy75

Vill bara tipsa er att ni nu har fått en alldeles egen tråd att fortsätta träta i hur mycket ni vill. Fanns redan en passande kategori - Sandlådan

• klyban
    EpicF skrev 2025-11-13 17:54:21 följande:
    Smärta är individuellt. Ts hade inget behov av prehospital vård, dvs få smärtlindring i ambulansen. 

Sjukvårdsupplysningenhar riktlinjer de gör efter, en sk standardiserat svar ang smärta. 

Varför ska ta överhuvudtaget ringa ambulans för en smärta som var för länge sedan? 

Hade hon haft extremt smärta och bedömt att hon behövde ambulans då, så hade hon självklart ringa 112.Nej, jag menar inte nödvändigaste att du måste åka ambulans til sjukhus. Det beror på var du bor och hur snabbt du själv kan ta dig till sjukhus. 

Vid misstanke om stroke så finns ändå ingen prehospital behandling att få, utan det handlar om att komma snabet till sjukhus. Om man gör det för egen maskin eller med ambulans är upp till var och än. 

Smärta är som sagt individuellt. Vad du upplever som svårt smärta för dig, behöver inte vara samma flr den granne. 

Jag vet vad sjukvårdsupplysningen rekommenderar, och jag vet också varför de rekommendationerna finns till skillnad från dig. 

Plötsligt misseförlust kan vara ett tecken på stroke. Du kommer inte ihåg vad du skrev för mindre 24 timmar sedan och det i kombination med ditt babbel i skrift kan vara tecken på stroke. Men du gör självklart som du vill. 

Utbildad? DU? Som inte ens förstår att smärta är individuellt. 
    Nej, skulle inte tro det. Du är och förblir en lekman slm Nä du kan allt. 

Den beskrivna smärtan var enorm, sen kom uppdateringen att den inte var så hög.
    Hur kan du missat det?
    Och med den första beskrivningen och en partner som vägrade köra, så rekommenderar sjukvården ambulans.

Försöker du säga du står över deras rekommendationer?

Dina ad hominems är tragiska, och går inte på dom.

• EpicF
    klyban skrev 2025-11-13 18:24:46 följande:

Den beskrivna smärtan var enorm, sen kom uppdateringen att den inte var så hög.
    Hur kan du missat det?
    Och med den första beskrivningen och en partner som vägrade köra, så rekommenderar sjukvården ambulans.

Nej, jag har inte misst det. Men du verkar ha missat att smärta är individuellt. 

"Sjukvården" rekommenderar inte ambulans för att man har en partner som vägrar hjälpa. 

Eftersom smärta är individuellt så är deras rekommenderar inte mycket att hänga i granen. Och de rekommendationerna finns för att sjukvårdsupplysningen ska ha ryggen fri. Förstår inte du det? 🤔

Dina ad hominems är tragiska, och går inte på dom.

Min "ad hominem" är att visa omsorg och vara bekymrat över en helt främmande (märklig) person på familjeliv. Att du inte vill ta dina symtom på allvar får stå för dig. Vi kan vara hoppas att du inte har en början till stroke. 

• Anonym (Wtf?!)

Hur går det ts?
    Ingen ursäkt eller ånger över att ni ska separera?

I vilket fall som helst så hoppas jag att han inte försöker spela offer i det hela. Glöm inte vad som hände dagen du hade smärta.

Det finns risk att han försöker få dig till att vara boven, så skriv  upp händelsen så du aldrig glömmer anledningen till att ni separerar. Det är lätt att glömma sånt efter ett tag.

• klyban
    EpicF skrev 2025-11-13 18:28:19 följande:
    Nej, jag har inte misst det. Men du verkar ha missat att smärta är individuellt. 

"Sjukvården" rekommenderar inte ambulans för att man har en partner som vägrar hjälpa. 

Eftersom smärta är individuellt så är deras rekommenderar inte mycket att hänga i granen. Och de rekommendationerna finns för att sjukvårdsupplysningen ska ha ryggen fri. Förstår inte du det? 🤔Min "ad hominem" är att visa omsorg och vara bekymrat över en helt främmande (märklig) person på familjeliv. Att du inte vill ta dina symtom på allvar får stå för dig. Vi kan vara hoppas att du inte har en början till stroke. 

Berätta vad halmgubben att smärta är individuellt är ett argument för?
    Eller svarar du med en fråga igen?
    TS beskrivning lät bra mer dramatiskt än vanligt, sen i och för sig kom uppdateringen som berättade det inte var så illa.

Och sjukvården med den första beskrivningen berättar ambulans.
    Eller försöker du säga att du står över sjukvårdens rekommendationer?
    En fråga till du svarar med en fråga istället.

Din ad hominem berättar att du tror dig förnedra  mig är ett argument, men går inte på så simpla argumentationstekniker.

Och tror du någon går på din "omsorg" du försöker hävda? :whistle:

• Anonym (I)

Lämna den mannen! Skaffa rum som inneboende eller bo i andra hand!

Har du inget jobb så såg jag att de sökte folk till affären Willys nu t.ex.

Svar på tråden Han vill inte hjälpa mig