• Anonym (Fy farao)

Han vill inte hjälpa mig

Hej jag vill lätta mitt hjärta jag har tyvärr ingen stans att ventilera. Även om det var för ett tag sen men det svider än. Det var i slutet av augusti. Jag hade haft otrolig smärta i ryggen känndes som en förlossning var inte gravida eller skulle födda. I alla fall Från morgon till eftermiddag. Nästa dag händer samma sak. Jag frågade min man om han kunde köra mig till akuten. Han vägrade jag fick gå till akuten. Hade inga pengar för att åka med en taxi och tyckte inte det var så illa för att ringa ambulans. Tog imot smärta som påminner om när man ska födda. Ungefär var 5 minut. Så en promenad från oss till akuten ska ta 20 minuter. Tog 40 minuter. Kom in under en smärt våg som gjorde så ont att jag inte kunde prata med receptionisten. Fick vänta så länge. När jag tillslut fick komma in på ett rum hade smärtan försvunnit. Fick göra några tester i alla fall. Doktorn Misstänker njursten. Fick också boka om sanningen för att det inte fungerar för honom. För att då var det läggning rutiner.  Som han tydligen inte kunde göra. Tydligt. 

• Svar på tråden Han vill inte hjälpa mig
  • EpicF
    klyban skrev 2026-01-31 13:14:59 följande:

Dock är det rekommendationen och ambulansen kommer om du har tillräckligt med svåra smärtor.
    Vill du försöka igen?

Jo, jag tar in att ambulansen kom, gör du :lol:

Så längre du klarar av att läsa och förstår så blir det inget av "försöka igen". När ska du ta in det? 
  • klyban
    EpicF skrev 2026-01-31 13:31:46 följande:
    Så längre du klarar av att läsa och förstår så blir det inget av "försöka igen". När ska du ta in det? 

Jo, jag förstår att det är rekommenderat att ringa vid svåra magsmärtor och begära ambulans.

Vill du försöka igen?

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • EpicF
    klyban skrev 2026-01-31 14:02:20 följande:

Jo, jag förstår att det är rekommenderat att ringa vid svåra magsmärtor och begära ambulans.

Vill du försöka igen?

Vad är det i "Så längre du klarar av att läsa och förstår så blir det inget av "försöka igen"" inte förstår?
  • klyban
    EpicF skrev 2026-01-31 14:10:22 följande:
    Vad är det i "Så längre du klarar av att läsa och förstår så blir det inget av "försöka igen"" inte förstår?

AD hominem är till ingen hjälp för dig med rekommendationen med svåra magsmärtor och att ambulans är dit man ska ringa.(Är samma nummer sm vanligt och eftersom du kämpar med detta.)

Vill du försöka igen?

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • EpicF
    klyban skrev 2026-02-01 12:33:10 följande:

AD hominem är till ingen hjälp för dig med rekommendationen med svåra magsmärtor och att ambulans är dit man ska ringa.(Är samma nummer sm vanligt och eftersom du kämpar med detta.)

Vill du försöka igen?

Du saknar fortfarande läsförståelse.... 
  • klyban
    EpicF skrev 2026-02-01 15:20:57 följande:
    Du saknar fortfarande läsförståelse.... 

Mer ad hominem ändrar inte rekommendationen med svåra magsmärtor som ger ambulans om den är svår nog.

Vill du försöka igen?

• EpicF
    klyban skrev 2026-02-01 15:29:16 följande:

Mer ad hominem ändrar inte rekommendationen med svåra magsmärtor som ger ambulans om den är svår nog.

Vill du försöka igen?

Nej, eftersom du fortfarande saknar läsförståelse. Till och med den enkla meningen förstår inte du. 
  • klyban
    EpicF skrev 2026-02-01 17:57:14 följande:
    Nej, eftersom du fortfarande saknar läsförståelse. Till och med den enkla meningen förstår inte du. 
    Mer ad hominem hjälper dig inte, rekommendationen säger att man kan ringa efter ambulans och bevisligen får folk skickat sig en ambulans pga svåra magsmärtor också.(Nej, inte heller denna gång är det svart och vitt, då du trott det innan att det betyder alla får pga en rekommendation och inte fattar det är en konversation som avgör beslutet.)
  • EpicF
    klyban skrev 2026-02-01 20:05:36 följande:
    Mer ad hominem hjälper dig inte, rekommendationen säger att man kan ringa efter ambulans och bevisligen får folk skickat sig en ambulans pga svåra magsmärtor också.(Nej, inte heller denna gång är det svart och vitt, då du trott det innan att det betyder alla får pga en rekommendation och inte fattar det är en konversation som avgör beslutet.)
    Och fortfarande har du inte lärt dig läsa. 
  • klyban
    EpicF skrev 2026-02-07 19:31:45 följande:
    Mer ad hominem är till ingen hjälp för dig, det är rekommendationen och det räcker med tillräckligt svåra magsmärtor och att få en ambulans utskickad.
  • EpicF
    klyban skrev 2026-02-08 11:56:31 följande:
    Mer ad hominem är till ingen hjälp för dig, det är rekommendationen och det räcker med tillräckligt svåra magsmärtor och att få en ambulans utskickad.
    Och du har fortfarande inte lärt dig läsa. 
  • klyban
    EpicF skrev 2026-02-07 19:31:45 följande:
    Samma repetitiva ad hominem ändrar inget.
  • EpicF
    klyban skrev 2026-02-08 12:37:26 följande:
    Samma repetitiva ad hominem ändrar inget.
    Och du förstår fortfarande inte. En normal människa hade förstått vid det här laget. Men inte du. 
  • klyban
    EpicF skrev 2026-02-08 12:57:50 följande:
    Och du förstår fortfarande inte. En normal människa hade förstått vid det här laget. Men inte du. 

JO, tror precis alla förstår och även du att en ambulans kommer om man har svåra magsmärtor av tillräcklig nivå.

Fascinerande att du tror ad hominem skulle fungera här Solig

Svar på tråden Han vill inte hjälpa mig