klyban skrev 2025-11-13 15:38:53 följande:
Sjukvården berättar att du ska ringa ambulans vid svår smärta, försöker du säga att du vet bättre än sjukvården igen?
Smärta är individuellt. Ts hade inget behov av prehospital vård, dvs få smärtlindring i ambulansen.
Sjukvårdsupplysningenhar riktlinjer de gör efter, en sk standardiserat svar ang smärta.
Och hur ska TS ringa ambulans för en smärta som var för länge sedan?
Eller är det här du svarar med en fråga och kallar det utbildning istället för svara?
Varför ska ta överhuvudtaget ringa ambulans för en smärta som var för länge sedan?
Hade hon haft extremt smärta och bedömt att hon behövde ambulans då, så hade hon självklart ringa 112.
Du menar om stroke så ambulans 

Nej, jag menar inte nödvändigaste att du måste åka ambulans til sjukhus. Det beror på var du bor och hur snabbt du själv kan ta dig till sjukhus.
Vid misstanke om stroke så finns ändå ingen prehospital behandling att få, utan det handlar om att komma snabet till sjukhus. Om man gör det för egen maskin eller med ambulans är upp till var och än.
Så mer svar som är ställda som frågor, antar jag är utbildad nu, undrar om vad
Vad ska dina halmgubbar vara ett argument för nu?
Undrar då beskrivningen först berättade om mycket svårt smärta periodvis.
Sjukvården berättar att du ska ringa ambulans vid svår smärta, försöker du säga att du vet bättre än sjukvården igen?
Och hur ska TS ringa ambulans för en smärta som var för länge sedan?
Eller är det här du svarar med en fråga och kallar det utbildning istället för svara?
Du menar om stroke så ambulans 

Men intressant jag har stroke säger du, och ändå står vi här med att du int ens förstår att sjukvården rekommenderar ambulans vid svårt smärta(Och må så vara att uppdateringen berättar den inte riktigt var så illa är en helt annan femma.)
Men intressant jag har stroke säger du, och ändå står vi här med att du int ens förstår att sjukvården rekommenderar ambulans vid svårt smärta(Och må så vara att uppdateringen berättar den inte riktigt var så illa är en helt annan femma.)
Smärta är som sagt individuellt. Vad du upplever som svårt smärta för dig, behöver inte vara samma flr den granne.
Jag vet vad sjukvårdsupplysningen rekommenderar, och jag vet också varför de rekommendationerna finns till skillnad från dig.
Plötsligt misseförlust kan vara ett tecken på stroke. Du kommer inte ihåg vad du skrev för mindre 24 timmar sedan och det i kombination med ditt babbel i skrift kan vara tecken på stroke. Men du gör självklart som du vill.
Så mer svar som är ställda som frågor, antar jag är utbildad nu, undrar om vad
EpicF skrev 2025-11-13 12:17:52 följande:
"Svår smärta" är individuellt. Det du upplever som svårt smärta, behöver inte ts uppleva som svår smärta.
Nej, jag tolkade det inte så. Faktum är att jag bryr med inte ett skit på ditt påstående om "inte så illa".
Jag talade om för dig att man inte ringer ambulans om man inte behöver prehospital vård, efter att du skrivit att ts skulle ha ringt ambulans.
Har du glömt vad du själv skriver?
Då bör du omgående bege dig till närmsta akutmottagningen för misstanke om stroke. Det ÄR allvarligt.
Utbildad? DU? Som inte ens förstår att smärta är individuellt.
Nej, skulle inte tro det. Du är och förblir en lekman slm Nä du kan allt.