• Anonym (Fy farao)

Han vill inte hjälpa mig

Hej jag vill lätta mitt hjärta jag har tyvärr ingen stans att ventilera. Även om det var för ett tag sen men det svider än. Det var i slutet av augusti. Jag hade haft otrolig smärta i ryggen känndes som en förlossning var inte gravida eller skulle födda. I alla fall Från morgon till eftermiddag. Nästa dag händer samma sak. Jag frågade min man om han kunde köra mig till akuten. Han vägrade jag fick gå till akuten. Hade inga pengar för att åka med en taxi och tyckte inte det var så illa för att ringa ambulans. Tog imot smärta som påminner om när man ska födda. Ungefär var 5 minut. Så en promenad från oss till akuten ska ta 20 minuter. Tog 40 minuter. Kom in under en smärt våg som gjorde så ont att jag inte kunde prata med receptionisten. Fick vänta så länge. När jag tillslut fick komma in på ett rum hade smärtan försvunnit. Fick göra några tester i alla fall. Doktorn Misstänker njursten. Fick också boka om sanningen för att det inte fungerar för honom. För att då var det läggning rutiner.  Som han tydligen inte kunde göra. Tydligt. 

• Svar på tråden Han vill inte hjälpa mig
  • Anonym (Fy farao)

Scanningen

Anonym (Fy farao) skrev 2025-11-09 14:43:59 följande:
    Han vill inte hjälpa mig

Hej jag vill lätta mitt hjärta jag har tyvärr ingen stans att ventilera. Även om det var för ett tag sen men det svider än. Det var i slutet av augusti. Jag hade haft otrolig smärta i ryggen känndes som en förlossning var inte gravida eller skulle födda. I alla fall Från morgon till eftermiddag. Nästa dag händer samma sak. Jag frågade min man om han kunde köra mig till akuten. Han vägrade jag fick gå till akuten. Hade inga pengar för att åka med en taxi och tyckte inte det var så illa för att ringa ambulans. Tog imot smärta som påminner om när man ska födda. Ungefär var 5 minut. Så en promenad från oss till akuten ska ta 20 minuter. Tog 40 minuter. Kom in under en smärt våg som gjorde så ont att jag inte kunde prata med receptionisten. Fick vänta så länge. När jag tillslut fick komma in på ett rum hade smärtan försvunnit. Fick göra några tester i alla fall. Doktorn Misstänker njursten. Fick också boka om sanningen för att det inte fungerar för honom. För att då var det läggning rutiner.  Som han tydligen inte kunde göra. Tydligt. 

• Anonym (Hmm..,.)

Lite svårt att förstå vad du skriver. Men nåt som hände i augusti verkar lite konstigt om du är arg (?) för idag.

Ni har barn som skulle nattas när det var läggdags för barnen? Är det nu eller var det i augusti?

• Anonym (Spela roll)
    Anonym (Hmm..,.) skrev 2025-11-09 14:54:31 följande:

Lite svårt att förstå vad du skriver. Men nåt som hände i augusti verkar lite konstigt om du är arg (?) för idag.

Ni har barn som skulle nattas när det var läggdags för barnen? Är det nu eller var det i augusti?

Det TS beskriver hände i augusti. När hon sedan skulle röngas fick hon boka om för att det inte passade med läggningsrutiner. Vet inte om tiden för röntgen spelar så stor roll. Gissat att TS inte har kommit över att bli behandlad så, helt enkelt.
  • Anonym (F)

Han vägrar köra dig till akuten. Och sen får du boka om scanningen för han klarar inte lägga barnen? Är det rätt uppfattat?

Du måste försöka spara undan pengar så du kan ta taxonomin det är akut. Att vara i händerna på den där mannen låter inte bra, på flera plan.

• Anonym (Du har det liv du väljer varje dag)

Du blir psykiskt misshandlad av den här mannen, som inte bryr sig ett skit om din hälsa eller välbefinnande.

Vad ska du göra åt det?

• Anonym (N)
    Anonym (Du har det liv du väljer varje dag) skrev 2025-11-09 17:31:30 följande:

Du blir psykiskt misshandlad av den här mannen, som inte bryr sig ett skit om din hälsa eller välbefinnande.

Vad ska du göra åt det?

Hon vill kanske inte utsätta barnet eller barnen att bo med honom varannan vecka...

Han låter som en toppenmake samt pappa tyvärr.
  • Jimmy75

Milt uttryckt en oerhört märklig prioritering av honom baserat på vad du berättar här. 

• Anonym (Vera)

Jag tycker det låter sunt att du inte kan glömmas bort hur han behandlade dig. Du behöver minnas det och göra vad du kan för att lämna honom

• klyban

Om smärtan var så betydande, så är det oförståeligt att du/ni inte ringde ambulans för.

Beteendet var dock inte det bästa måste jag faktiskt hålla med om.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • EpicF
    klyban skrev 2025-11-10 10:35:36 följande:

Om smärtan var så betydande, så är det oförståeligt att du/ni inte ringde ambulans för.

Beteendet var dock inte det bästa måste jag faktiskt hålla med om.

Man ringer inte ambulans om man inte behöver prehospital vård, vilket ts inte behövde. 
    Anonym (Fy farao) skrev 2025-11-09 14:43:59 följande:
    Han vill inte hjälpa mig

Har du tagit upp hur du kände då med honom? 
Svar på tråden Han vill inte hjälpa mig