• Anonym (Anonym)

Jag raggade på en tjej på tåget

Tja

När jag var på tåget så satt en tjej som såg bra ut nästan ensam så jag gick fram till henne och satte mig framför henne och startade en konversation men hon var dryg och sa inget.

Så jag gick därifrån och fram till en snyggare tjej som också satt ensam flera säten bort och jag startade konversation med henne och hon var riktigt trevlig och snäll, jag sa att hon var snygg och hon uppskattade det och så pratade vi på. Sen kommer denna första tjej till mig och är arg och tar tag i denna snygga tjejen i armen och drar henne ifrån mig och de går därifrån. 

Till min frågeställning: 

Blev den första tjejen svartsjuk? Varför blev hon en bitch och tog bort tjejen som jag kom bra överens med ifrån mig? cockblocker.

• Svar på tråden Jag raggade på en tjej på tåget
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Kvinna som tål konversationer) skrev 2025-11-13 13:30:39 följande:

Däremot är det inte så smart att ragga på fler tjejer på ett och samma ställe.

Tjejen som avbröt ditt samtal med nya tjejen ville säkert bara meddela henne att du redan raggat på henne och därmed är mindre seriös i ditt raggande.

Okej det kan stämma

Mvh
  • Anonym (Oj)
    Anonym (Kvinna som tål konversationer) skrev 2025-11-13 13:30:39 följande:

Däremot är det inte så smart att ragga på fler tjejer på ett och samma ställe.

Tjejen som avbröt ditt samtal med nya tjejen ville säkert bara meddela henne att du redan raggat på henne och därmed är mindre seriös i ditt raggande.

Haha japp händer ju rätt ofta på tåg att det finns män som upplevs som oseriösa när dom raggar. 

Inga röda flaggor alls 
  • Anonym (D)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-11-13 12:53:25 följande:
    Lugn, 9.5 är den snyggaste tjejen man ser på en månad i en storstad. 

Hon den snygga var kanske 7.5 och den snyggare var kanske 8.0
    Hade tjejen nr. 1 varit det minsta intresserad av dig så hade hon fortsatt prata med dig.

Varför skulle hon bli avundsjuk på att du sedan pratade med en annan tjej? Hon är ju INTE intresserad. 

Troligast är att hon tyckte synd om den andra tjejen. En del tjejer är så snälla att de har svårt att avsluta samtal som de inte är intresserade av.
  • Anonym (D)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-11-13 13:30:52 följande:
    Tackar. 

Jo jag undrade bara och staratde tråden, jag kommer annars att gå och snacka med tjejer på stan oavsett vad jag får för svar här. Men kommer hålla till mig i Berlin.

Jag håller med om att man ska vara social och snacka med tjejer och hålla god ton. Tåget är bästa stället att snacka med tjejer på då man sitter och väntar. 
    Ja för då är det svårt för tjejen att komma undan. På andra dtällen är det lättare att komma undan. Det betyder inte att de gillar dig.
  • Anonym (betygsättning)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-11-13 12:53:25 följande:
    Lugn, 9.5 är den snyggaste tjejen man ser på en månad i en storstad. 

Hon den snygga var kanske 7.5 och den snyggare var kanske 8.0
    Men wtf? varför raggar du på så låga nummer för? De e inte äns värts ens energi.

Måste vara MINST 9:or juh!
  • Anonym (Jj)
    Anonym (Kvinna som tål konversationer) skrev 2025-11-13 13:27:15 följande:
    Och så har folk raggat i alla tider. Genom att ta kontakt. Så länge man inte är för påflugen och kan ta ett nej så är det helt okej.
    Det är bara dagens typiska dejtingsajtsmänniskor som inte tål att något oväntat händer, som att okända människor tilltalar dem! Suck.
    Lyssna inte på dessa människor. Fortsätt vara social och prata med människor ute.

Hade du istället frågat om råd hur man träffar en tjej så hade råden ofta blivit -Stäng av skärmen och ge dig ut i verkligheten istället. Vilket är helt rätt.

Visst , det är väl inte så farligt om man verkligen kan ta ett nej och ta hintar om att någon inte är intresserad. Men problemet är ju att så många inte kan det så om en kille börjar prata med en på tåget när det är sent eller knappt några folk så blir man rädd .. tyvärr. 

Förra hösten var jag på väg hem från middag hos en tjejkompis sent en helgnatt (00-tiden kanske), jag var ensam och gravid i 6:e månaden ungefär. På tunnelbanan började en kille som såg ut att vara från Mellanöstern prata med mig , fråga om jag var singel osv. Jag blev livrädd och hjärtat började slå i 180 , speciellt eftersom jag var gravid så om något hände mig skulle det hänt barnet också. Om jag minns rätt fortsatte han efter jag hade sagt att jag har kille men det hände iallafall inget mer när jag gick av.. Men på grund av saker jag har varit med om när jag var yngre (är 35+ nu och går knappt ut) så blev jag som sagt livrädd. 

Det var till och med en kille för 10 år sen ungefär (samma ursprung) som följde efter från tågstationen , på tåget och ända till mitt barns pappas port (mitt på dagen , skulle hämta dottern där). Han försökte ta på mig jag stod och höll pepparsprejen medan jag väntade på att exets flickvän skulle komma ner och öppna. Hade jag gått hem till mig istället vet jag inte hur det hade slutat.. 

Så eftersom sånt tyvärr händer kan det vara obehagligt för kvinnor att män raggar på tåget , man kan liksom inte gå därifrån. Om man ändå måste göra det så tycker jag inte man ska göra det när det är sent eller folktomt och man måste verkligen tänka på hur man beter sig. Och jag tycker inte heller man ska ha det som en grej att ragga på tåget för de flesta vill vara i fred. Utan det är väl isåfall om man skulle råka se någon som man verkligen blir intresserad av , få kan man väl gå fram och säga hej. Men man måste lägga ner direkt om personen inte är intresserad. 

• Anonym (Anonym)
    Anonym (betygsättning) skrev 2025-11-13 19:22:41 följande:
    Men wtf? varför raggar du på så låga nummer för? De e inte äns värts ens energi.

Måste vara MINST 9:or juh!
    Du har rätt men 9or är för högt och de finns inte överallt. 

Jag brukar sikta in mig på 8or eller högre och om jag tagit ecstasy så kan jag snacka med 7.5or bara för sällskap.

Men 8or eller högre ska man sikta på. Det snyggaste jag raggat på kanske är 9.1 eller 9.2. Har aldrig snackat med 9.5or då jag inte varit på humör när jag sett dem, dessutom är de för snygga. Så pass snygga att jag inte riktigt attraheras av dem.
  • Anonym (A)
    Anonym (D) skrev 2025-11-13 15:17:33 följande:
    Hade tjejen nr. 1 varit det minsta intresserad av dig så hade hon fortsatt prata med dig.

Varför skulle hon bli avundsjuk på att du sedan pratade med en annan tjej? Hon är ju INTE intresserad. 

Troligast är att hon tyckte synd om den andra tjejen. En del tjejer är så snälla att de har svårt att avsluta samtal som de inte är intresserade av.
    Så ligger det till.
  • Anonym (D)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-11-12 21:33:51 följande:
    Jag raggade på en tjej på tåget

Tja

När jag var på tåget så satt en tjej som såg bra ut nästan ensam så jag gick fram till henne och satte mig framför henne och startade en konversation men hon var dryg och sa inget.

Så jag gick därifrån och fram till en snyggare tjej som också satt ensam flera säten bort och jag startade konversation med henne och hon var riktigt trevlig och snäll, jag sa att hon var snygg och hon uppskattade det och så pratade vi på. Sen kommer denna första tjej till mig och är arg och tar tag i denna snygga tjejen i armen och drar henne ifrån mig och de går därifrån. 

Till min frågeställning: 

Blev den första tjejen svartsjuk? Varför blev hon en bitch och tog bort tjejen som jag kom bra överens med ifrån mig? cockblocker.

Jag befarar att TS är så omogen att han bara kan se situationen ur sin egen synvinkel. Jag skulle ju kunna sätta en siffra på hur attraktivt som egenskap det är i ett raggningssammanhang. 
  • Jimmy75
    Anonym (Anonym) skrev 2025-11-12 21:44:20 följande:
    Ingen skriver med dig. 

Du kan skapa dina egna trådar, ingen tvingar dig till att skriva här. Sluta förstöra mina trödar jämt
    Det gör du så bra själv. Förstör dina trådar alltså. Det är mycket bättre om du håller dig till sånt som faktiskt har hänt på riktigt.
  • Anonym (A)
    Jimmy75 skrev 2025-11-13 21:29:14 följande:
    Det gör du så bra själv. Förstör dina trådar alltså. Det är mycket bättre om du håller dig till sånt som faktiskt har hänt på riktigt.
    Instämmer. 
  • Anonym (Oj)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-11-13 21:20:50 följande:

Jag brukar sikta in mig på 8or eller högre och om jag tagit ecstasy så kan jag snacka med 7.5or bara för sällskap.

Men 8or eller högre ska man sikta på. Det snyggaste jag raggat på kanske är 9.1 eller 9.2. Har aldrig snackat med 9.5or då jag inte varit på humör när jag sett dem, dessutom är de för snygga. Så pass snygga att jag inte riktigt attraheras av dem.
    Spelar nog ingen roll vilken siffra du väljer, det är din egen närvaro som ställer till det. Inget annat. 
  • Anonym (betygsättning)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-11-13 21:20:50 följande:

Jag fattar. Tar bort en del av charmen och blir nästan lite plastigt när dom e för snygga. Men 9:or ska det va, vem bryr sig om personlighet om dom är snygga att se på?
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (betygsättning) skrev 2025-11-14 12:47:51 följande:
    Jag fattar. Tar bort en del av charmen och blir nästan lite plastigt när dom e för snygga. Men 9:or ska det va, vem bryr sig om personlighet om dom är snygga att se på?
    Personlighet är viktigt med såklart. Men det är yttre faktorerna som utseende som får en till att bli nyfiken på personligheten. 

En trevlig och snäll 9a är mycket mer attraktiv än en bortskämd 9a som tycker att hon är snygg. 9or som tycker att de är snygga kan jag strunta i att ragga på. Hon ska vara ödmjuk och varm gärna lite blyg.  
  • Anonym (D)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-11-14 13:48:52 följande:
    Personlighet är viktigt med såklart. Men det är yttre faktorerna som utseende som får en till att bli nyfiken på personligheten. 

En trevlig och snäll 9a är mycket mer attraktiv än en bortskämd 9a som tycker att hon är snygg. 9or som tycker att de är snygga kan jag strunta i att ragga på. Hon ska vara ödmjuk och varm gärna lite blyg.  
    Det konstiga är att du inte hittar någon. Undrar vad det beror på? Missat något med ödmjukhet och värme?
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (D) skrev 2025-11-14 14:16:36 följande:
    Det konstiga är att du inte hittar någon. Undrar vad det beror på? Missat något med ödmjukhet och värme?
    Ursäkta att jag inte svarat dig tidigare. Det var inte med meningen. 

Jag hade en smart trevlig tjej men jag gjorde slut med henne för att jag är dum men ingen fara. Jag ska fixa en ny tjej sen. 

Ja du har rätt, jag var inte så ödmjuk förut. 

MVH
Svar på tråden Jag raggade på en tjej på tåget