• Anonym (Ledsen)

Min pojkvän blir kåt på andra tjejer

Den här tråden handlar inte om att onani och porr i ett förhållande är fel. jag och min kille har har varit tillsammans i några år och varit sambos i 1,5 år. Vi båda onanerar och kollar porr då och då och vi har aldrig pratat med varandra om det riktigt, förutom att båda gör det och att det är okej. 

jag gjorde misstaget i att fråga saker jag egentligen inte vill veta. häromdagen så frågade jag min kille om hans onanivanor, och han sa att ofta så brukar det vara att han scrollar på sin mobil och får upp något han tycker är sexigt och blir då kåt och runkar till det eller söker på annat. och att han ibland söker på något att kolla på för att han känner att han vill onanera. 

jag vet faktiskt inte varför men jag blev så otroligt ledsen när han sa det, för jag har alltid tänkt att han tänder på situationen i porren och inte på endast tjejen, men nu har jag liksom fått reda på att han kan scrolla helt vanligt på sin mobil och sen bli kåt för att det dyker upp någon sexig tjej. jag förstår att man kan tycka andra är sexiga och attraktiva, även i en relation. men jag trodde inte att det var så ?lätt? för han att bli triggad och att han bara blev randomly kåt på någon porrskådis/modell på sociala medier och runkade till det. 

jag tänder ju inte på killar på det sättet, visst att jag kan tycka någon jag scrollar förbi är snygg men thats it, jag onanerar inte till det. samma om jag kollar porr, de är ofta vad skådisarna gör som är sexigt Oxh sällan personerna. Jag känner mig inte så speciell för min kille nu när jag vet att han kan bli kåt av att scrolla sociala medier. 

jag vet inte vad jag vill med tråden, jag vill typ bara veta om det finns fler som min kille, som kan ?råka? bli kåta av att scrolla på mobilen. jag vet inte om mitt tänk är rationellt just nu då jag är så ledsen så Skriv er åsikter om detta och håll en god ton så blir jag glad 

• Svar på tråden Min pojkvän blir kåt på andra tjejer
  • Anonym (Jag)

Jag skulle också blivit ledsen, säger inte att han gör fel men vissa saker vill och behöver man inte veta. Det är mycket möjligt att min sambo också gör det men isåfall vill jag inte veta det. Jag vet att han kollar på porr ibland men känner inte att jag behöver veta fler detaljer än så.

Ibland kan han själv berätta saker som jag inte vill veta, till exempel om hans sexliv innan vi träffades. Då brukar jag ga att jag inte vill höra helt enkelt och han får prata med sina killkompisar om sånt. Inte för att jag blir arg för att han inte har levt i celibat innan vi blev tillsammans såklart , vi var 30+ och jag hade två barn när vi träffades (nu har vi två gemensamma också). Utan för att jag helt enkelt inte vill veta detaljer.

Min poäng är väl att man inte behöver veta allt.. Försök släppa det här.. men nu vet du till nästa gång att det kanske är bättre att inte fråga sånt :) Och han kanske kunde varit lite smidigare och inte berättat så detaljerat. 

• Anonym (Larsa)
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-12-02 01:26:24 följande:
    Jo jag har lärt mig nu att inte ställa frågor som man egentligen inte vill veta. Blir bara ledsen av tanken att han ser något han ?råkar? blir kåt av och onanerar till det, liksom att han agerar på impulsen, men det kanske är samma sak som att söka upp porr, då agerar man också på en impuls? 
    Jag medger att jag ibland tittar på porr, men det betyder inte att det är en diss av min tjej även om jag är osäker på hennes reaktion om hon skulle få reda på det. Hon vet inte om det. Bara för att understryka är det bara amatörporr jag tittar på. Det är mer äkta så att säga när par gör sina klipp. Dessutom på bådas villkor. Det professionella porrfilmerna ger mig absolut ingenting. Förutom att de är så tillrättalagda är de också ofta kvinnoförnedrande.

Men för att återgå till ämnet. Jag tycker inte att ni ska sluta titta på porr så länge ingen tar skada av det, men det är viktigt att du och din kille tar ett snack om ert förhållande till porren. Typ varför ni tittar på det, påverkar eller berikar det ert förhållande på ett bra eller negativt sätt o.s.v. Har ni samsyn i detta kommer det att fungera bra framöver också. Porren har oftast en negativ klang och det av goda skäl, men den kan också berika ett pars sexliv med en sund och samsynt inställning till den.
    Ha det bäst, vännen.
  • Anonym (Ebba)
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-12-01 14:22:08 följande:
    Ja nej det är inte bilder, utan videos när de dansar och har tighta kläder på sig typ
    Det är ju alldeles superduper jättenormalt att tända på sexigt klädda dansöser! 
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Larsa) skrev 2025-12-02 13:51:15 följande:
    Jag medger att jag ibland tittar på porr, men det betyder inte att det är en diss av min tjej även om jag är osäker på hennes reaktion om hon skulle få reda på det. Hon vet inte om det. Bara för att understryka är det bara amatörporr jag tittar på. Det är mer äkta så att säga när par gör sina klipp. Dessutom på bådas villkor. Det professionella porrfilmerna ger mig absolut ingenting. Förutom att de är så tillrättalagda är de också ofta kvinnoförnedrande.

Men för att återgå till ämnet. Jag tycker inte att ni ska sluta titta på porr så länge ingen tar skada av det, men det är viktigt att du och din kille tar ett snack om ert förhållande till porren. Typ varför ni tittar på det, påverkar eller berikar det ert förhållande på ett bra eller negativt sätt o.s.v. Har ni samsyn i detta kommer det att fungera bra framöver också. Porren har oftast en negativ klang och det av goda skäl, men den kan också berika ett pars sexliv med en sund och samsynt inställning till den.
    Ha det bäst, vännen.
    Jo men vi har pratat om det och vi kollar på det av samma anledning och ingen tar illa vid sig av det, både är okej med de. Problemet var väl att jag hade en annan föreställning på hur det gick till, tänkte liksom att han blev kåt av t.ex sina tankar eller så och sökte då på porr förr att fantisera och onanera, för de är oftast så det är för mig. det börjar med att jag tänker att jag vill få en orgasm och sen söker jag på något att kolla på eller så kollar jag inte alls och bara fantiserar. 

problemet nu blev väl att han medgav att de inte alltid börjar i hans tankar. han medgav att han ibland kan få lust att onanera av att se något sexigt på sociala medier och då är de väl av en slump, inget han söker upp. jag visste väl att alla kan tända på andra oavsett på partner, men nu fick jag det bekräftat och jag blev dessutom ledsen av att han ibland känner behovet av att onanera när han ser något han tänder på. Jag vet att det kan låta lite irrationellt men de är väl så hjärnan fungerar
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Ebba) skrev 2025-12-02 13:53:54 följande:
    Det är ju alldeles superduper jättenormalt att tända på sexigt klädda dansöser! 
    Och vilja onanera till det? 
  • Anonym (Fialisa)

Lämna det bakom dig eller gör slut med killen om du inte kan det och se det som läropengar för framtiden.

Om det är normalt att dra i snorren till dansande tjejer eller inte spelar väl ingen roll för dig om du är ledsen för att han gör det?

• Anonym (Jag)
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-12-03 14:18:27 följande:
    Jo men vi har pratat om det och vi kollar på det av samma anledning och ingen tar illa vid sig av det, både är okej med de. Problemet var väl att jag hade en annan föreställning på hur det gick till, tänkte liksom att han blev kåt av t.ex sina tankar eller så och sökte då på porr förr att fantisera och onanera, för de är oftast så det är för mig. det börjar med att jag tänker att jag vill få en orgasm och sen söker jag på något att kolla på eller så kollar jag inte alls och bara fantiserar. 

problemet nu blev väl att han medgav att de inte alltid börjar i hans tankar. han medgav att han ibland kan få lust att onanera av att se något sexigt på sociala medier och då är de väl av en slump, inget han söker upp. jag visste väl att alla kan tända på andra oavsett på partner, men nu fick jag det bekräftat och jag blev dessutom ledsen av att han ibland känner behovet av att onanera när han ser något han tänder på. Jag vet att det kan låta lite irrationellt men de är väl så hjärnan fungerar

Jag förstår att det kan kännas jobbigt.. Ni borde inte ha pratat om det men gjort är gjort. Nu vet du att du inte ska fråga sådana saker i fortsättningen. Det finns väl inte så mycket mer du kan göra än att försöka låta bli att tänka på det om det är så att ert förhållande är bra i övrigt. 

Jag tycker som sagt också att han var osmidig , man måste inte berätta allt. 

Det enda jag skulle vilja veta om min sambo gjorde när han runkade skulle vara om han typ betalade för att titta på någon tjej (skulle inte tycka det var ok) eller självklart om han tittade på minderåriga eller något annat riktigt sjukt eller olagligt. Annars lägger jag mig inte i det, vill helst veta så lite detaljer som möjligt. 

• Anonym (Larsa)
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-12-03 14:18:27 följande:

Jag försöker bara få lite grepp om vad du skriver här. Ni är samsynta när det gäller porren, men du blir lite ledsen av att han får behov att onanera ifall han ser något snyggt på Facebook? Vad vill du hellre att han gör när han ser något snyggt då? Greppar tag i dig och släpar in dig i sovrummet?
    "Jösse, vilken puma!! Kom. Nu blir det åka av"!!

Missförstå mig inte nu. Jag försöker inte förminska eller förlöjliga dina tankar och känslor i detta, men om det stör dig att han vill onanera är det kanske bättre att du säger till honom att det är bättre att han tar ut det på dig istället för att ha kul på egen hand. Fast då misstänker jag att du inte kommer att ha tid till något annat när ni är tillsammans. 
  • Anonym (Ebba)
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-12-03 14:20:50 följande:
    Ja, varför inte?

Sitter man i publiken på en dansföreställning så är det förstås en extremt olämplig sak att göra. Men sitter man ensam hemma vid en skärm går det ju bra.
  • Anonym (Ebba)
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-12-03 14:20:50 följande:
    Ja, varför inte?

Sitter man i publiken på en dansföreställning så är det förstås en extremt olämplig sak att göra. Men sitter man ensam hemma vid en skärm går det ju bra.
  • Anonym (En till)
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-12-02 01:26:24 följande:
    Jo jag har lärt mig nu att inte ställa frågor som man egentligen inte vill veta. Blir bara ledsen av tanken att han ser något han ?råkar? blir kåt av och onanerar till det, liksom att han agerar på impulsen, men det kanske är samma sak som att söka upp porr, då agerar man också på en impuls? 

Jag tror jag förstår hur du menar. 

Om jag söker upp en porr- sajt för att jag blir tänd på att se personer utöva sex känns för mig som en annan sak än om jag helt random bara såg en man i sexiga kläder och bli alldeles kåt av det. I porrfilmer är det oftast själva sexet som intresserar och inte personerna.

Jag hade också tyckt att det vore värre, om det var själva personen min man tände på.

Svar på tråden Min pojkvän blir kåt på andra tjejer