• Anonym (Jul problem)

3 dockor i julklapp - kan jag sprida ut paketen?

Jag vet inte hur jag ska göra. Men jag har upptäckt att min dotter kommer få 3 dockor av 3 olika personer i julklapp. Visst gillar hon dockor men känns lite to much. Det är tre olika dockor, en som sticker ut, och två rätt lika men ändå skillnader. 

jag är rädd att det blir effekten ?en docka till? när hon öppnar och att ingen av dockorna blir riktigt sedda i mängden av paket och dockor. 

hon är 6 år och antal paket kommer landa på runt 10styrken. Vi är noga med att det inte ska bli för mycket paket att öppnÅ på julafton. 

en idé jag har är att sprida ut dockorna. Att hon får öppna en - två dockor på julafton. och den sista några veckor senare på sin födelsedag. Men då kommer vett och etikett in. Kan man göra om en julklapp till födelsedagspresent i hänsyn till givaren? 

• Svar på tråden 3 dockor i julklapp - kan jag sprida ut paketen?
  • pandarinen

Fast du har missuppfattat ta. dockan kommer ju ges men vid ett speciellare tillfälle där dockan får all fokus, och inte konkurrerar med de andra dockorna. 

Jemp skrev 2025-12-21 20:37:25 följande:
    Varför skulle släktingen fortsätta köpa paket som underhålls mottagaren?
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Suck)
    Anonym (Jul problem) skrev 2025-12-21 21:56:03 följande:

Haha ni gör ju det hela till en enorm grej :) 
    tagga ner vet ja! Och varför om ni har så starka åsikter om detta är ni anonyma? Står ni inte för åsikten? 

Det gör ju inte du heller. . . Det är tydligt nu att du trollar.
  • Jemp
    pandarinen skrev 2025-12-21 21:50:29 följande:

Fast du har missuppfattat ta. dockan kommer ju ges men vid ett speciellare tillfälle där dockan får all fokus, och inte konkurrerar med de andra dockorna. 

Nej, jag har inte missuppfattat. Det har öht inte framgått hur många födelsedagspresenter barnet kommer få och om släktingen hade tänkt köpa födelsedagspresent eller ej. 

Det som framgår är att ts vill ta en annan persons present och bestämma ett annat tillfälle att förmedla denna. Givetvis är det otacksamt och tar bort viljan att ge. Utöver att det naturligtvis inte är ts beslut, lika lite som hon lär sno presenter från sin partner.

• Anonym (f)

tagga ner vet ja! Och varför om ni har så starka åsikter om detta är ni anonyma? Står ni inte för åsikten? 

Du gör det till en enorm och löjlig grej vilket var hela planen med tråden. Genomskinligt!
  • Anonym (H)

Har man inte problem, så skapar man det. Ilandsproblem

• Anonym (Blä)
    pandarinen skrev 2025-12-21 21:50:29 följande:

Eller så är barnet helt less på dockor om en månad efter att ha lekt med de hon fick i julklapp att alla andra paket då är roligare. (Och inte i julklappspapper.)
  • BeautifulLiz

När ska du stå för vem du är bakom din anonyma signatur?
    Tills dess kan du ju behålla kommentarer som denna.
    Jag är inte en blå flodhäst på riktigt.
  • felicityporter

Du tänker så inihelvete fel här, självklart ska hon få alla sina julklappar på julafton och det är inte upp till dig att diktera om hon kommer uppskatta givarens gåva eller ej. Din dotter får dessutom inte särskilt många julklappar skriver du, så låt henne bli bortskämd! Låt henne glädjas över många presenter, även om tre är olika dockor (för ett barn är ingen docka lik en annan, bara så du vet).

• MenHallå82

Lite läskigt vilket kontrollbehov en del mammor har. Varför ska du ens veta innan vad ditt barn får i julklapp? Och nu när du vet varför styra över det? Ditt argument att dockan försvinner i mängden köper jag inte. Brunnet skulle få 10paket om jag förstod det rätt?  Det är många paket. och vem vet det kanske är paketet med slime eller en målarbok eller ett glittrigt hårband som får mest uppmärksamhet o alla andra dockor läggs bara på högen. Så för att ditt argument ska funka så bör ju barnen bara få ett paket 🤔

• Meddelande borttaget
Svar på tråden 3 dockor i julklapp - kan jag sprida ut paketen?