• Anonym (Loveornotlove)

Den andra kvinnan

Ja det är jag..Jag är otroligt förälskad i en man som jag träffade redan som ung och redan då var vi tillsammans.
    Vägarna skildes åt, åren gick. Vi båda har förhållande på varsitt håll. Men kan inte låta bli varandra. Han älskar sin fru och tänker inte lämna henne. Han säger även att han älskar mig,  skickar sms där han berättar hur han saknar mig, tänker på mig. Osv. Hans fru såg en gång en av våra sms konversationer och blev väldigt sårad. Då skrev han inte till mig på en månad. Men sedan träffades vi och låg med varandra vid två tillfällen och nu säger han att han är galen i mig..och tyvärr är jag galen i honom. Så det är så jobbigt att veta att han inte kommer lämna henne.. samtidigt så känner jag även skuld gentemot henne och anser väl att han vill ha oss båda.. äta kakan och ha den..men hur bryter man sig loss när man egentligen inte vill det...

• Svar på tråden Den andra kvinnan
  • Anonym (Loveornotlove)
    Lynx123 skrev 2025-12-25 12:32:39 följande:
    Otrogna as säger och gör bra mycket mer för att få ligga och få belräftelse. Ta vara om dig själv - det här kan gå riktigt illa om du inte aktar dig.
    Nu har vi inte träffat sen i november och kommer dröja mpnga månader till nästa gång..
  • Anonym (Dalanar)
    Anonym (Loveornotlove) skrev 2025-12-25 12:59:35 följande:
    Ja jag älskade honom innan jag träffade min partner. Jag tar inte första kontakten han skriver alltid först. Och ang min partner så har jag stångat mig blodig för att få honom förstå att jag behöver lite bekräftelse,  att hanbdrar ner på alkoholen men inget händer.
    Jag tycker att det är väldigt fint att du fortfarande älskar den personen som du även älskade då ni var yngre. Det är absolut inget fel. Men jag oroar mig för att du tänker att du gör fel och kanske blir du då känslomässigt utmattad av att tänka på det? Men det är ju då bara bra att du skriver ner dina tankar här, så känns det nog bättre. Du kan ju skriva vad du gjort för att få din man att sluta dricka? Kanske du kan komma på något humoristiskt sätt att säga till honom? Jag utvecklar själv lätt en besatthet av spel, sprit, böcker och annat och min hustru har räddat livet på mig många gånger.
  • Anonym (Loveornotlove)
    Anonym (Dalanar) skrev 2025-12-25 13:42:23 följande:
    Jag tycker att det är väldigt fint att du fortfarande älskar den personen som du även älskade då ni var yngre. Det är absolut inget fel. Men jag oroar mig för att du tänker att du gör fel och kanske blir du då känslomässigt utmattad av att tänka på det? Men det är ju då bara bra att du skriver ner dina tankar här, så känns det nog bättre. Du kan ju skriva vad du gjort för att få din man att sluta dricka? Kanske du kan komma på något humoristiskt sätt att säga till honom? Jag utvecklar själv lätt en besatthet av spel, sprit, böcker och annat och min hustru har räddat livet på mig många gånger.
    Han är väl på ett sätt min första kärlek.  Den som fick min oskuld. 
    Ang sambon har vi tom varit på rådgivning och jag har pratat med honom skrivit långa sms..
  • EnAnonumius
    Anonym (Loveornotlove) skrev 2025-12-25 10:15:54 följande:
    Det är jättesvårt att avsluta när man är kär i någon..
    Javisst, det förnekar nog ingen att det kan vara "jätte svårt"  att avsluta när man är kär i någon.
    Svårt eller inte, du har lika stort ansvar att avsluta kontakten.
    Det är inte enbart mannen som skall ha det ansvaret. 
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (z)
    Otrogna as säger och gör bra mycket mer för att få ligga och få belräftelse. Ta vara om dig själv - det här kan gå riktigt illa om du inte aktar dig.
    Ligger mycket ni det du skriver.
  • Anonym (otrohet)
    Min partner har varit känslomässigt otrogen mot mig och är det kanske ännu? Så mina känslor är sådär..dessutom dricker han sig full varje helg vilket jag avskyr. Varför det blev såhär..jaa, har ju haft känslor för denna mannen sen vi var unga så lite nostalgi också?

Okej, din partner har varit känslomässigt otrogen och nu har du varit både känslomässigt och fysiskt otrogen. Din partner dricker sig full varje helg, det blir en slags otrohet att han väljer flaskan framför att umgås med dig. 

Du har tjatat men ingenting har hänt. Tjat brukar inte fungera tyvärr. 
    Hur skulle du vilja att eran relation såg ut. Vad skulle du kunna göra för att den skulle bli bättre, vad skulle din partner behöva göra.
    Jag tror att det kan vara svårt för honom att sluta dricka, han behöver fundera på orsaken till att han dricker. 

En sak om du vill ha mera bekräftelse, så pröva med att ge mer själv av den varan, på vardagar inte bara på helger och ge inte igen och håll inne med bekräftelse för att din partner dricker. Försök se det som är bra och bekräfta det. Kanske du får tillbaka något efter ett tag....

Sen behöver du ta upp att det här med drickandet att det krävs en förändring att han tar hjälp för att sluta.....att du ger en deadline att du kommer lämna om han inte har viljan till förändring och visar på att han tänker jobba med sig själv o sluta dricka. Och visa att du menar allvar. Det är tufft men ta hjälp.... 
  • Anonym (Det är inte så enkelt)
    Anonym (J) skrev 2025-12-24 22:54:13 följande:

Hon förtjänar bättre.

Det du bör ha i åtanke är att det är en otrogen man och han mycket väl kan göra likadant mot dig. Om han skulle lämna henne och vara med dig istället. Klart det heter att ni har nåt speciellt enligt honom men gå inte på den där. Så heter det alltid. Han kanske gillar spänningen. 

Tröttaste argumentet.

Vi som har förmågan att bli vanvettigt attraherade av andra vet att ibland är man  trogen i över 20 år, men i yngre dar kunde det också hända en del saker som inte var bra.

Ska man då avstå från en relation med någon som är trogen längre än de flesta äktenskap varar i snitt pga dumheter som hände är personen var yngre?
  • Anonym (H)
    Anonym (Jesus gjorde det också) skrev 2025-12-25 10:17:09 följande:

Undersök möjligheten till en öppen polyrelation. Man måste inte bo tillsammans eller ses hela tiden eller umgås. Man kan respektfullt känna till varandra. Då kan hans fru få utforska saker hon är intresserad av och du kan skaffa en primär partner när du vill. Tänk på att Jesus umgicks med 12 bögar och en hora i öknen  Livet är till för att levas.

Jag är inte religiös men historieintresserad. Hur vet du att alla lärljungarna var bögar? Statistiskt ganska osannolikt. Maria Magdalena var före detta prostituerad. 

Det klart att det vore lättare om mannens fru och TS var polyamorösa, men det är inte så många som är det. 

Nej, det är nog så att TS, om hon vill ha sinnesro, behöver gå emot sina känslor och göra slut. Annars kommer hennes och den gifta mannens dans att pågå i resten av deras liv. Frun vet ju om det, hon såg ju en av deras konversatiloner i mobilen. Men hon separerade inte från mannen ändå. 

Så de kan fortsätta i evighet. Vill TS ha det så?
  • Anonym (H)

Det kansle omte fimns någon framtid i någon av TS nuvarande två relationer? Kanske därför hon känner sig låst i dem, men kan inte avsluta någon av dem?

• Anonym (Dalanar)
    Anonym (Loveornotlove) skrev 2025-12-25 14:13:01 följande:
    Han är väl på ett sätt min första kärlek.  Den som fick min oskuld. 
    Ang sambon har vi tom varit på rådgivning och jag har pratat med honom skrivit långa sms..
    Jag har ändå en känsla av att det går att försöka ännu mer med din sambo. Testa en annan psykolog? Åk iväg på en resa där det inte finns sprit? Tag hjälp av släkt och vänner? Försök få tankarna att kretsa runt hur man får slut på drickandet. Hitta på nya saker att göra?
  • EnAnonumius
    Fast TS gör ju också fel.
    Hon har ju en sambo... Så hon är ju en lika stor skitstövel som mannen. 

Utdrag från TrådStarten citerar:
    "Vi båda har förhållande på varsitt håll. Men kan inte låta bli varandra."
    (slut på citat)

Så det är ju bara fel att hoppa på mannen och kalla honom för as. 
    Då TS är ju själv ett lika stort as som mannen, faktiskt. 
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Poly)

Samma historia igen om igen och igen ...här på FL..
    Polygamie och polyandri är de bästa som finns men europeiska kultur vill inte erkänna det. 

Var polygam och lev ditt lib enkelt. 

• Anonym (H)
    Anonym (Poly) skrev 2025-12-25 22:16:30 följande:

Samma historia igen om igen och igen ...här på FL..
    Polygamie och polyandri är de bästa som finns men europeiska kultur vill inte erkänna det. 

Var polygam och lev ditt lib enkelt. 

Men alla är väl inte polyamorösa? Man kan väl inte tvinga sig för någon princips skull? 
  • Anonym (Jesus gjorde det också)

Det finns i princip inga historiska källor om Jesu liv men de bibliska texterna antyder att en av lärljungarna kan ha varit transexuell eller åtminstone queer. Och de levde avskilt unga män tätt tillsammans. Om de fanns och levde som det beskrivs så är det nog 99,9% säkert att de var sexuellt aktiva med varandra. 

Gällande poly så är det absolut inte enkelt. Det låter ju som att TS och frun till mannen hon ligger med är öppna för lösningar. Men alkoholisten kan man nog inte göra annat än att avsluta med. 

• Deacon
    EnAnonumius skrev 2025-12-25 22:10:05 följande:
    Fast TS gör ju också fel.
    Hon har ju en sambo... Så hon är ju en lika stor skitstövel som mannen. 

Utdrag från TrådStarten citerar:
    "Vi båda har förhållande på varsitt håll. Men kan inte låta bli varandra."
    (slut på citat)

Så det är ju bara fel att hoppa på mannen och kalla honom för as. 
    Då TS är ju själv ett lika stort as som mannen, faktiskt. 
    Helt enig med dig! Det är precis vad jag skrev i inlägg nr 19... De flesta som svarar i tråden trashtalkar mannen fullständigt när kvinnan gör precis samma fel även om hon "bara" verkar vara sambo o inte gift.... Ett lysande exempel på s.k. double standards, detta ojämställda fenomen som så många kvinnor ofta är helt blinda inför.
Svar på tråden Den andra kvinnan