• Anonym (Loveornotlove)

Den andra kvinnan

Ja det är jag..Jag är otroligt förälskad i en man som jag träffade redan som ung och redan då var vi tillsammans.
    Vägarna skildes åt, åren gick. Vi båda har förhållande på varsitt håll. Men kan inte låta bli varandra. Han älskar sin fru och tänker inte lämna henne. Han säger även att han älskar mig,  skickar sms där han berättar hur han saknar mig, tänker på mig. Osv. Hans fru såg en gång en av våra sms konversationer och blev väldigt sårad. Då skrev han inte till mig på en månad. Men sedan träffades vi och låg med varandra vid två tillfällen och nu säger han att han är galen i mig..och tyvärr är jag galen i honom. Så det är så jobbigt att veta att han inte kommer lämna henne.. samtidigt så känner jag även skuld gentemot henne och anser väl att han vill ha oss båda.. äta kakan och ha den..men hur bryter man sig loss när man egentligen inte vill det...

• Svar på tråden Den andra kvinnan
  • Anonym (Loveornotlove)
    SmallLemons skrev 2026-02-26 19:32:31 följande:

Hej, 

Jag startade en ny tråd här på FL ikväll, och folk verkar blanda ihop mig med någon annan som skrivit mycket kring en liknande historia. Jag kikade runt lite och började fundera på om det skulle kunna vara du. Jag känner i alla fall igen mig i så mycket av det du skriver, jag är i en liknande situation, och ville bara skriva att vi kanske skulle kunna höras på ett mer privat sätt om du skulle vilja (vet inte hur det ser ut för dig nu, ser att du skrev detta i december). 

Hej
    Hur kommer vi i kontakt mee varandra?
  • SmallLemons
    Anonym (Loveornotlove) skrev 2026-02-28 21:31:55 följande:
    Hej
    Hur kommer vi i kontakt mee varandra?
    Precis vad jag försökte lista ut just nu. Du är ju anonym så jag kan inte trycka på ditt alias och skicka privat meddelande. Men prova att trycka på mott alias så ska du nog kunna välja att skicka meddelande till mig! 
  • Anonym (Mia)

Hur har det gått för dig ts?

• Anonym (Loveornotlove)
    Anonym (Mia) skrev 2026-02-28 21:42:22 följande:

Hur har det gått för dig ts?

Han o jag håller kontakt..
  • Anonym (otrohet)

Jag kan tycka att det är så otroligt själviskt agerat, så långt ifrån sann kärlek man kan komma. Bara lust och passion. Att man är villig att planera för att resa till ett annat land för ett förhållande med någon när man är gift o har barn tillsammans med någon som också har det.... 
    Sen är man ledsen över att han inte berättar för frun om erat fantastiska förhållande som att det betydde jättemycket och var såå jättehärligt. Nej det hade väl varit väldigt konstigt om han vill försöka rädda förhållandet med sin fru...
    Så värt att riskera förstöra två familjer för något som ändå inte kommer att fungera i längden....
    Sen är man ledsen över hur man själv mår..... varför tror du att en person som dig själv skulle bry sig om någon annan än sig själv. Är man otrogen har man ju visat vad man går för....

• Anonym (Nästan 12 år sådär...)

Bryt med honom helt. Jag var ihop med en gift man och väntade och väntade på honom. Men det var alltid något. Hans fru blev gravid och de fick en sladdis, barnet var litet, frun deprimerad så lan inte lämna nu osv osv.. Åren gick. Jag var 18 när vi träffsdes och jag väntade och väntade på att inte bara vara älskarinna utan mer. Han vänstrade även mot mig som han redan vänstrade med mot sin fru, vänstrade i två led. 

Det gick nästan 12 år. Helt i onödan, bara bortkastat.

• Anonym (Mia)
    Anonym (Nästan 12 år sådär...) skrev 2026-03-23 15:44:14 följande:

Bryt med honom helt. Jag var ihop med en gift man och väntade och väntade på honom. Men det var alltid något. Hans fru blev gravid och de fick en sladdis, barnet var litet, frun deprimerad så lan inte lämna nu osv osv.. Åren gick. Jag var 18 när vi träffsdes och jag väntade och väntade på att inte bara vara älskarinna utan mer. Han vänstrade även mot mig som han redan vänstrade med mot sin fru, vänstrade i två led. 

Det gick nästan 12 år. Helt i onödan, bara bortkastat.

Min mardröm. till sommaren tre år för mig. Jag klarar inte att bryta. Jag kan inte ens skylla på att jag är ung. Fördelen för mig att slösa tid är väl att jag inte behöver oroa mig för att hinna skaffa barn etc. Hur gick det för dig när ni väl bröt? Hur mådde du? Hur tog du dig vidare? 
    Anonym (Mia) skrev 2026-03-23 16:58:03 följande:
    Min mardröm. till sommaren tre år för mig. Jag klarar inte att bryta. Jag kan inte ens skylla på att jag är ung. Fördelen för mig att slösa tid är väl att jag inte behöver oroa mig för att hinna skaffa barn etc. Hur gick det för dig när ni väl bröt? Hur mådde du? Hur tog du dig vidare? 
    Jag var bitter länge. Jag litar inte på mig själv när det gäller honom. Så jag inte bara blocka överallt utan jag har flyttat c:a 80 mil.

Jag försökte göra slut flera gånger tidigare men så har han kommot gråtande och jättegullig till min dörr och jag trillar dit varje gång. Jag var tvungen att flytta är som att jag inte kan säga nej till honom...helt jäkla besatt.

Jag kan inte se gamla filmer med Hugh Grant. Han är precis så där som Hugh Grant spelar. 
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Nästan 12 år sådär...) skrev 2026-03-24 00:00:51 följande:
    Jag var bitter länge. Jag litar inte på mig själv när det gäller honom. Så jag inte bara blocka överallt utan jag har flyttat c:a 80 mil.

Jag försökte göra slut flera gånger tidigare men så har han kommot gråtande och jättegullig till min dörr och jag trillar dit varje gång. Jag var tvungen att flytta är som att jag inte kan säga nej till honom...helt jäkla besatt.

Jag kan inte se gamla filmer med Hugh Grant. Han är precis så där som Hugh Grant spelar. 
    Jag har ingen möjlighet att flytta. Hade jag kunnat så är det helt klart det jag behövt. Jag fantiserar om att resa bort o inte ha med mobilen som en avgiftning. Men är ensamstående så även det är svårt. Har bokat psykolog (igen) förstår rent teoretiskt varför jag blivit besatt (bra ord!) Men kan verkligen inte ta mig ur det. Vad var det avgörande för dig? jag har också försökt avsluta men då blir han arg o det är min triggers, jag vill då ta hand om honom göra allt bra o få honom aty må bra
  • Lynx123
    Anonym (Mia) skrev 2026-03-24 07:33:38 följande:
    Jag har ingen möjlighet att flytta. Hade jag kunnat så är det helt klart det jag behövt. Jag fantiserar om att resa bort o inte ha med mobilen som en avgiftning. Men är ensamstående så även det är svårt. Har bokat psykolog (igen) förstår rent teoretiskt varför jag blivit besatt (bra ord!) Men kan verkligen inte ta mig ur det. Vad var det avgörande för dig? jag har också försökt avsluta men då blir han arg o det är min triggers, jag vill då ta hand om honom göra allt bra o få honom aty må bra
    Du behöver verkligen hjälp så det är jättebra att du bokar in tid för det. Om en gift snubbe blir arg för att du inte vill vara plan B löngre och du bara lägger dig platt så är det sannerligen illa 

Samtidigt känns det som att du väljer ett språkbruk som underminerar dig ytterligare. Jag kan inte. Är ensamstående  Blivit besatt. Hans ilska en trigger. Lpter som en offermentalitet där du inte spelar huvudrollen i ditt eget liv.

Du kan göra vad du vill. Du är fri som en fågel. Du behöver ingen exorcism. 
  • Anonym (H)

Risken är att det här kan fortgå i evighet för du kommer att vara emotionellt upptagen av distanstelationen med honom, och inte hitta någon annan. 

Anonym (Mia) skrev 2026-03-24 07:33:38 följande:
    Avgörande blev att fylla 30. Trivialt kanske? Jag träffade honom när jag tog studenten, sedan träffas ibland ganska tätt i perioder sällan helt efter hans schema. Aldrig mitt. 12 år av det. Nu är jag 30 och så gick jag igenom vad jag missat av att vänta. 

Elitidrottskarriär...jag har kanske hybris men jag tror jag hade kunnat bli någon. Men missade träningar även tävlingar för att hans schema var ledigt då. Så ingen tränare ville typ "du har talang men du tar det inte på allvar". Jag tog det på allvar men tid med honom var viktigare. Jag prioriterade 1,5H med honom framför att tävla i SM. Jag planerade hela mitt liv runt hans schema och hans schema kunde ändras när som helst :( 

Jag stod ett år på JULAFTON och väntade och väntade på honom för att träffas bara en liten stund för att HAN föreslått det. Frös i snöslask och såg alla ljusen på hans hus andra hus och "kommer strax" "julklappsöppningen tog längre tid för barnen" "snabb glögg jag skyndar mig jag lovar"-meddelande som plingade i telefonen. I TIMTAL. Sedan värmen i hans bil, ett par kyssar god jul och 1 minut i mun. Spermasmak i munnen och så ut i kylan igen gå hem ensam :( typ som hc andersens flickan med svavelstickorna :(

• Anonym (Hmm)
    Anonym (Nästan 12 år sådär...) skrev 2026-03-28 16:55:05 följande:

Jag stod ett år på JULAFTON och väntade och väntade på honom för att träffas bara en liten stund för att HAN föreslått det. Frös i snöslask och såg alla ljusen på hans hus andra hus och "kommer strax" "julklappsöppningen tog längre tid för barnen" "snabb glögg jag skyndar mig jag lovar"-meddelande som plingade i telefonen. I TIMTAL. Sedan värmen i hans bil, ett par kyssar god jul och 1 minut i mun. Spermasmak i munnen och så ut i kylan igen gå hem ensam :( typ som hc andersens flickan med svavelstickorna :(

Låter oerhört tragiskt. Hur lever och mår du idag?
    Anonym (Hmm) skrev 2026-03-28 17:03:02 följande:
    Låter oerhört tragiskt. Hur lever och mår du idag?
    Rätt bra. Det hår gått några få år sen dess. Bor i annan stad osv.
Svar på tråden Den andra kvinnan