Kristdemokraterna?
Tycker du att kristdemokraterna är ett bra parti idag? Hur var de jäntemot förut när andra styrde partiet?
själv tycker jag om Ebba Busch och hon gör ett utmärkt jobb som ledare för partiet. Håller ni med mig?
Tycker du att kristdemokraterna är ett bra parti idag? Hur var de jäntemot förut när andra styrde partiet?
själv tycker jag om Ebba Busch och hon gör ett utmärkt jobb som ledare för partiet. Håller ni med mig?
Ebba Busch 
Kristdemokraterna är ett för splittrat och för oklart parti.
Nationellt är Ebba förstås en stjärna men samtidigt får du också en sådan som Forssmed på köpet.
Ministerns som segade på frågan om gårdsförsäljning av alkohol till den grad att höger-organisationer började kräva hans avgång om det inte hände något.
Forssmed, alkohol-motståndare sedan ungdomsförbundet, drev frågan skiljt från vad båda statsministern och hans egen partiordförande hade gått ut med offentligt.
Forssmeds ministerpost kan inte vara annat än en kompromiss till KD-vänster-falangen som inte tycker om att KD blivit för "höger" med Ebba.
Och på lokal nivå är det än mer singla slant över vilka KD kommer att stödja. Högern eller vänstern.
Nä, KD går bort numer.