• Skölden89

Kristdemokraterna?

Tycker du att kristdemokraterna är ett bra parti idag? Hur var de jäntemot förut när andra styrde partiet?

själv tycker jag om Ebba Busch och hon gör ett utmärkt jobb som ledare för partiet. Håller ni med mig?

• Svar på tråden Kristdemokraterna?
  • Alexanderlukas
    Mentat skrev 2026-02-24 17:43:57 följande:
    Säg inte det: Om (c) skulle hitta tillbaka till borgerligheten skulle den där gränsen snabbt justeras!
    Så sant men frågan är hur Sveavägens apostlar reagerar då?

Centern har ju hittills blivit förskonade från allt brunsmetande, men visst kommer det ändras blixtsnabbt om de byter sida till borgerligheten?
    Håll stånd mot kulturvänstern!
  • Anonym (Antiextremist)
    KD är kända för dubbelmoral, då partiet officiellt kallar bosättningar olagliga men umgås med extremister. Detta kopplas till kristen sionism i partiet, med bibliska referenser till bosättningar som del av "Guds plan". EU och ICJ har slagit fast bosättningarnas olaglighet.
  • FuckGoggleAskMe
    Anonym (Antiextremist) skrev 2026-02-24 18:34:34 följande:
    KD är kända för dubbelmoral, då partiet officiellt kallar bosättningar olagliga men umgås med extremister. Detta kopplas till kristen sionism i partiet, med bibliska referenser till bosättningar som del av "Guds plan". EU och ICJ har slagit fast bosättningarnas olaglighet.
    Ännu en tråd som du försöker vinkla till att bara handla om palestinier, Israel, sionism etc med upprepade texter om detta. Mellanöstern är centrum av universum för dig men kanske inte alla andra tänker på det i första hand när det gäller tex KDs roll i den svenska politiken. Förstår inte varför du kopierar in samma text flera gånger i samma tråd, tror du alla har minne som en guldfisk?
  • Anonym (Antiextremist)
    FuckGoggleAskMe skrev 2026-02-24 23:51:54 följande:
    Ännu en tråd som du försöker vinkla till att bara handla om palestinier, Israel, sionism etc med upprepade texter om detta. Mellanöstern är centrum av universum för dig men kanske inte alla andra tänker på det i första hand när det gäller tex KDs roll i den svenska politiken. Förstår inte varför du kopierar in samma text flera gånger i samma tråd, tror du alla har minne som en guldfisk?
    Märkligt hur svenska israelvänner fortfarande försöker isolera Israels agerande från all annan politik, som om utrikespolitik, mänskliga rättigheter och moraliskt ansvar inte längre skulle angå Sverige. När ett pågående folkmord pågår inför världens ögon, är det fullständigt rimligt att diskutera vilket ansvar svenska partier och väljare har inför det. När SD och KD stödjer tex hemska krigsbrott i Gaza är det ett hot motnä Sverige och våra demokratiska värderingar. Du kanske tycker det inte är viktigt att Israel får slakta oskyldiga palestinska barn och att det är ok att KD stödjer olagliga bosättningar men vi andra tycker att det är hemskt. 

Riksdagsvalet 2026 handlar inte bara om skatter och inrikesfrågor, utan även om vilken linje Sverige ska stå för i världen, om vi blundar för fascism, övergrepp och rasism, eller om vi står upp för mänsklighet och rättvisa. Att nämna Israel i ett politiskt sammanhang är alltså inte att "smeta ner en tråd" det är att hålla liv i demokratins moraliska ryggrad. Men jag ser att det finns sådana som tycker att vi ska blunda och därmed stödja fascism. 
  • nattuw
    Anonym (Antiextremist) skrev 2026-02-25 05:58:38 följande:
    När ett pågående folkmord pågår inför världens ögon, är det fullständigt rimligt att diskutera vilket ansvar svenska partier och väljare har inför det.
    Har de som inte tar ställning mot folkmordet i Sudan ett ansvar för folkmordet i Sudan?
  • nattuw
    Anonym (Antiextremist) skrev 2026-02-25 05:58:38 följande:
    Riksdagsvalet 2026 handlar inte bara om skatter och inrikesfrågor, utan även om vilken linje Sverige ska stå för i världen, om vi blundar för fascism, övergrepp och rasism, eller om vi står upp för mänsklighet och rättvisa.
    Ja vi skall stå upp för det iranska folket mot de Iranska diktatorernas övergrepp på den egna befolkningen och vi skall stå upp mot de terrorister som är den Iranska statens lakejer.
  • KillBill
    nattuw skrev 2026-03-01 07:17:33 följande:
    Ja vi skall stå upp för det iranska folket mot de Iranska diktatorernas övergrepp på den egna befolkningen och vi skall stå upp mot de terrorister som är den Iranska statens lakejer.

Märkligt inlägg. Samtliga riksdagspartier står på det iranska folkets sida och tar avstånd från den iranska regimen.

Däremot tänker jag på de tjejer som, på grund av den nya stramare migrationslagstiftningen som Kristdemokraterna har varit med  att utveckla, har utvisats till mullornas Iran efter många år i Sverige, trots att de var välintegrerade  och höll på att utbilda sig till sjuksköterskor.

Hur kan en partiledare som beskriver sig som kristen delta i att ta fram en sådan lagstiftning och inte ens när effekterna blivit kända, stoppa lagen?

Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • nattuw
    KillBill skrev 2026-03-01 09:55:06 följande:

Märkligt inlägg

Det var inte allt märkligt. Jag sa att vi skall stå upp mot en diktatur som slaktar sin egen befolkning. Att du anser det vara märkligt är ...
  • KillBill
    nattuw skrev 2026-03-03 13:17:51 följande:
    Det var inte allt märkligt. Jag sa att vi skall stå upp mot en diktatur som slaktar sin egen befolkning. Att du anser det vara märkligt är ...
    som sagt. Samtliga riksdagspartier står på det iranska folkets sida och  tar avstånd från den iranska regimen. Men fortsätt du att posta självklarheter om det roar dig..
  • nattuw
    KillBill skrev 2026-03-03 17:31:33 följande:
    som sagt. Samtliga riksdagspartier står på det iranska folkets sida och  tar avstånd från den iranska regimen. Men fortsätt du att posta självklarheter om det roar dig..
    Det borde vara en självklarhet för alla att stå på det iranska folkets sida mot en diktatur som slaktar sitt eget folk, stödjer terrorister och attackerar sina grannländer men för dig är det bara ännu en möjlighet att klaga på regeringen. Men nu vet vi iallafall varför du anser det vara "märkligt" att ta avstånd från en diktatur, det passar helt enkelt inte din politiska agenda.
  • KillBill
    nattuw skrev 2026-03-03 20:13:48 följande:
    Det borde vara en självklarhet för alla att stå på det iranska folkets sida mot en diktatur som slaktar sitt eget folk, stödjer terrorister och attackerar sina grannländer men för dig är det bara ännu en möjlighet att klaga på regeringen. Men nu vet vi iallafall varför du anser det vara "märkligt" att ta avstånd från en diktatur, det passar helt enkelt inte din politiska agenda.

Ja, jag kritiserar SD och regeringen för en politik som har lett till att unga kvinnor har utvisats till Iran, trots att deras föräldrar har permanent uppehållstillstånd i Sverige, att de själva är välintegrerade och dessutom var mitt i en sjuksköterskeutbildning. Nu fruktar dom för sina liv. 

Jag har däremot inte sett dig rikta någon kritik mot detta. Är lojaliteten med Tidölaget så stark att inga beslut, oavsett konsekvenser, som de fattat kan eller får ifrågasättas?

• Anonym (Antiextremist)
    Hur kan det vara okej i Sverige att bli minister i en regering efter att ha gjort sig till reklampelare för en grym ockupationsmakt som bedrivit ett ett flera decennier långt förtryck mot ett folk ?

Ebba Busch gjorde sig tidigare till reklampelare för en brutal ockupationsmakt genom att bära en IDF T-shirt och posera på ett Israeliskt militärfordon. När apartheidstaten Israel begår folkmord mot Gaza och dess invånare så ställde hon sig åter på Israels sida. Trots att sionisterna fortsatt sin aggression långt bortom alla proportioner har hon valt att stå tyst när det israeliska folkmordet fortsätter.

• Alexanderlukas

Allt är ok när den goda sidan gör det, och i detta fallet är det Hillevi Larsson (S) som stolt poserar med en karta där Israel saknas.

Håll stånd mot kulturvänstern!
  • Anonym (Antiextremist)
    Alexanderlukas skrev 2026-03-04 19:42:12 följande:

Allt är ok när den goda sidan gör det, och i detta fallet är det Hillevi Larsson (S) som stolt poserar med en karta där Israel saknas.

Vad menar du med det? Att Israel är det enda landet i världen som har rätt att existera? Begreppet "rätt att existera" är inte en erkänd princip i internationell rätt. Det vet du väl?

Israel är det enda landet vars "rätt att existera" regelbundet diskuteras och används för att anklaga israelkritiker för antisemitism. Numera tolkas det som Israels rätt att existera som en judisk stat, vilket komplicerar frågan ytterligare eftersom det finns även icke judar i Israel.

Så, ingen stat har en inneboende "rätt att existera", utan det är individer som har rättigheter.
  • nattuw
    KillBill skrev 2026-03-03 22:28:11 följande:

Ja, jag kritiserar SD och regeringen för en politik som har lett till att unga kvinnor har utvisats till Iran, trots att deras föräldrar har permanent uppehållstillstånd i Sverige, att de själva är välintegrerade och dessutom var mitt i en sjuksköterskeutbildning. Nu fruktar dom för sina liv. 

Du kritiserar SD men inte den iranska regimen som slaktar sitt eget folk. Du anser dessutom att ett inlägg som tar avstånd från den iranska regimens slakt av sitt eget folk är ett "märkligt inlägg".

Faktum är att de enda gånger du kritiserar något är när du kan använda en händelse för att kritisera SD, den borgerliga regeringen, något av partierna i den borgerliga regeringen, någon enskild politiker som inte stödjer ett socialdemokratisk maktinnehav, Israel eller Trump. I den ordningen.
  • nattuw
    Anonym (Antiextremist) skrev 2026-03-04 21:00:19 följande:
    Vad menar du med det? Att Israel är det enda landet i världen som har rätt att existera? Begreppet "rätt att existera" är inte en erkänd princip i internationell rätt. Det vet du väl?

Israel är det enda landet vars "rätt att existera" regelbundet diskuteras och används för att anklaga israelkritiker för antisemitism. Numera tolkas det som Israels rätt att existera som en judisk stat, vilket komplicerar frågan ytterligare eftersom det finns även icke judar i Israel.

Så, ingen stat har en inneboende "rätt att existera", utan det är individer som har rättigheter.
    Så du anser inte att Israel har rätt att existera. Finns det fler länder än Israel som du anser inte har rätt att existera?
  • Anonym (Antiextremist)
    nattuw skrev 2026-03-06 11:50:18 följande:
    Så du anser inte att Israel har rätt att existera. Finns det fler länder än Israel som du anser inte har rätt att existera?
    Hur kom du fram till ett så dum slutsats? Jag har inte alls skrivit det du påstår. Du har svårt att förstå det jag skriver. Jag skrev just att begreppet "rätt att existera" finns inte när det gäller ett land.

Jag vände mig mot påståendet att Israel är det enda landet i världen som har rätt att existera.
     Begreppet "rätt att existera" är inte en erkänd princip i internationell rätt. Det vet du väl?

Israel är det enda landet vars "rätt att existera" regelbundet diskuteras och används för att anklaga israelkritiker för antisemitism, vilket är exakt det du gör nu 😄 

Så, ingen stat har en inneboende "rätt att existera", utan det är människor som har dessa rättigheter.
  • nattuw
    Anonym (Antiextremist) skrev 2026-03-06 12:05:05 följande:
    Hur kom du fram till ett så dum slutsats?
    Jag har läst en del av dina inlägg.
  • Anonym (Antiextremist)
    nattuw skrev 2026-03-07 19:22:28 följande:
    Jag har läst en del av dina inlägg.
    Du manipulerar mina kommentarer.
Svar på tråden Kristdemokraterna?