• Anonym (hämnd på mobbare)

Långvarig mobbning på forumet

Min autism gör att jag inte bara kan glömma och gå vidare, då den långvariga mobbningen av mig på Familjeliv har triggat fruktansvärda aggressioner inom mig och skadat mig psykiskt. Jag går ofta och tänker på hur illa behandlad jag blivit på FL i många år i min ensamhet och får då såna häftiga vredesutbrott att jag slår hårt i väggar, slänger saker i golvet/ i väggen så de går sönder. Ibland när jag är ute på byn kan jag knuffa till någon hårt utan anledning eftersom jag kokar av ilska då FL-mobbarnas elaka ord.

Alla som utsätts för mobbning under lång tid SKA ta hämnd på det! Det är nämligen det enda sättet att få mobbarna att förstå att de inte kan bete sig hur som helst mot andra och komma undan med det och utan att det får konsekvenser. Vuxna mobbare behöver uppfostras och tillrättavisas precis som barn som mobbar. Vuxna människor ska veta bättre än så och visa sig kompromissbara och förstående, även gentemot dem som inte delar deras åsikter och uppfattningar. 
  • Svar på tråden Långvarig mobbning på forumet
  • Anonym (Kalle)
    Anonym (Obegripligt) skrev 2026-01-02 20:32:50 följande:
    För min del så tror jag att det finns en del trollande tomtenissar här. Jag tror också att en del inspireras av andra.
    Visst finns det det. Men han är ganska lätt att känna igen när man följt honom under några år. 
  • Trent
    Djurvän03 skrev 2026-01-02 19:22:21 följande:
    Autism handlar om hur hjärnan bearbetar information. Det är ett neuropsykiatriskt tillstånd och har inget med lathet att göra. Många med autism har också svårigheter att tolka sociala sammanhang. Du verkar extremt okunnig.
    Va? Jag ifrågasatte att ts hänvisade till sin autism. Kan autister be om ursäkt?
  • nihka
    Anonym (Kalle) skrev 2026-01-02 20:39:15 följande:
    Visst finns det det. Men han är ganska lätt att känna igen när man följt honom under några år. 
    Så är det och osmart nog har han lämnat ett spår av ledtrådar över åren som leder ända fram till ytterdörren. Han sitter och gastar om att ta hämnd utan att fatta att en massa människor här som han har trakasserat över åren inte är lagda åt uppsökande hämnd och hur tacksam han borde vara för att andra har bättre omdöme. Men nåt frikort att bete sig hur som haver här har han inte.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Obegripligt)
    nihka skrev 2026-01-02 21:14:34 följande:
    Så är det och osmart nog har han lämnat ett spår av ledtrådar över åren som leder ända fram till ytterdörren. Han sitter och gastar om att ta hämnd utan att fatta att en massa människor här som han har trakasserat över åren inte är lagda åt uppsökande hämnd och hur tacksam han borde vara för att andra har bättre omdöme. Men nåt frikort att bete sig hur som haver här har han inte.
    Man måste nog förstå att detta är en ytterst tragisk invidid som har känt någon form av utanförskap i hela sitt liv. En människa som är vid sunda vätskor tar inte så illa vid sig av vad anonyma människor skriver till honom i ett forum. Samtidigt kan jag tänka mig att detta inte är någon person som är så värst rädd för "repressalier" eftersom han vågat vara så pass offensiv som han varit. Beteendet som denne person uppvisar visar att det mer eller mindre är en person som skiter i vad som eventuellt händer honom om någon på allvar skulle konfrontera honom. Det sägs ju även iniom SÄPO att personer som inte tycker att de har något att förlora är de farligaste,
  • Anonym (idiot)
    Trent skrev 2026-01-02 21:12:41 följande:
    Va? Jag ifrågasatte att ts hänvisade till sin autism. Kan autister be om ursäkt?
    Med tanke på hur ofta autister kallas lata och liknande var det en klantig sak att säga. Oavsett hur du menade.
  • Smecker

Vad är diskussionsunderlaget?

Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Trent
    Anonym (idiot) skrev 2026-01-02 22:12:58 följande:
    Med tanke på hur ofta autister kallas lata och liknande var det en klantig sak att säga. Oavsett hur du menade.
    Varför skiljer du på autister och människor?
  • Anonym (idiot)
    Trent skrev 2026-01-02 22:40:38 följande:
    För att det är vilka du råkade såra... människor såklart. Låtsas du verkligen så mycket? Jobbigt.
  • Jimmy75
    Anonym (Obegripligt) skrev 2026-01-02 19:27:15 följande:
    Däremot kan autism leda till lathet, så sett att man känner sig så psykist utmattad att man inte orkar ta tag i saker. Många autister har t.ex. problem med att vara sociala med folk, och känner därför att de måste vila mycket efter att ha varit socialt aktiva.
    Men då är det ju inte lathet.
  • Jimmy75
    Anonym (Okunnig) skrev 2026-01-02 19:28:34 följande:

TS: Tyvärr är det så att många med NPF är särskilt utsatta för mobbning. Skulle tro att det beror på okunskap. Det gör det inte okej, men en förklaring. Jag kan förstå din känsla att hämnas. Men gör inte det. Det kommer bara skada dig. Jag rekommenderar istället att du söker dig till forum med vettigt folk, tex Autism Sverige eller liknande forum. Du förtjänar att må bra. Håll dig borta från forum som exempelvis familjeliv. 

Riksförbundet Attention är också bra.

https://attention.se/

• Anonym (Ta eget ansvar)

Vilket straff ska du ha för att du knuffar oskyldiga människor tycker du? Varför går du in på denna sidan om den påverkar dig så? Av det det du skriver, så verkar du vara en människa med farliga tankar. Dina tankar är tex liknande som många av dessa som utfört skolskjutningar. Du straffar folk som inte har gjort dig något. Sluta gå in på denna sidan, då det skadar dig. Sök vård för dina tankar. 

• Anonym (Klock)
    Anonym (hämnd på mobbare) skrev 2026-01-02 17:39:46 följande:
    Långvarig mobbning på forumet Min autism gör att jag inte bara kan glömma och gå vidare, då den långvariga mobbningen av mig på Familjeliv har triggat fruktansvärda aggressioner inom mig och skadat mig psykiskt. Jag går ofta och tänker på hur illa behandlad jag blivit på FL i många år i min ensamhet och får då såna häftiga vredesutbrott att jag slår hårt i väggar, slänger saker i golvet/ i väggen så de går sönder. Ibland när jag är ute på byn kan jag knuffa till någon hårt utan anledning eftersom jag kokar av ilska då FL-mobbarnas elaka ord.

Alla som utsätts för mobbning under lång tid SKA ta hämnd på det! Det är nämligen det enda sättet att få mobbarna att förstå att de inte kan bete sig hur som helst mot andra och komma undan med det och utan att det får konsekvenser. Vuxna mobbare behöver uppfostras och tillrättavisas precis som barn som mobbar. Vuxna människor ska veta bättre än så och visa sig kompromissbara och förstående, även gentemot dem som inte delar deras åsikter och uppfattningar. 
    Tråkigt att du känner så men din lösningsorientering känns inte helt sund.
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (hämnd på mobbare) skrev 2026-01-02 17:39:46 följande:
    Långvarig mobbning på forumet Min autism gör att jag inte bara kan glömma och gå vidare, då den långvariga mobbningen av mig på Familjeliv har triggat fruktansvärda aggressioner inom mig och skadat mig psykiskt. Jag går ofta och tänker på hur illa behandlad jag blivit på FL i många år i min ensamhet och får då såna häftiga vredesutbrott att jag slår hårt i väggar, slänger saker i golvet/ i väggen så de går sönder. Ibland när jag är ute på byn kan jag knuffa till någon hårt utan anledning eftersom jag kokar av ilska då FL-mobbarnas elaka ord.

Du verkar sjukt obehaglig! Detta har NOLL OCH NADA med din autism att göra, det har med hur du beter dig! Jag är mamma till en flicka med autism som blir mobbad, inte beter hon sig som du gör? Provoaktivt beteende är inte önskvärt, autism eller inte!
  • Anonym (Mamma)
    Trent skrev 2026-01-02 22:40:38 följande:
    Vad är autister för något i din värld?
  • Djurvän03
    Trent skrev 2026-01-02 21:12:41 följande:
    Då missförstod jag dig. Ber om ursäkt. Men stöter på folk som ser autism som lathet rätt ofta. Med tanke på att jag har en i min släkt som är autistisk och jag ser hur denne kämpar på, så är jag trött på den kopplingen.
  • Anonym (Obegripligt)
    Anonym (Mamma) skrev 2026-01-03 01:45:13 följande:
    Du verkar sjukt obehaglig! Detta har NOLL OCH NADA med din autism att göra, det har med hur du beter dig! Jag är mamma till en flicka med autism som blir mobbad, inte beter hon sig som du gör? Provoaktivt beteende är inte önskvärt, autism eller inte!
    Autism kan dock ta sig olika uttryck. Man ska komma ihåg att många som sitter i våra fängelser har autism. 
Svar på tråden Långvarig mobbning på forumet