• Anonym (P)

Varför väljer snygga tjejer fula killar?

Jag börjar bli förbannad på hur orättvist dejting fungerar. Jag har haft känslor för en tjejkompis länge. Jag har varit där för henne, lyssnat när hon behövt prata, ställt upp när hon behövt hjälp, gjort precis allt rätt. Jag har aldrig pressat henne, aldrig försökt manipulera eller spela spel. Jag har varit ärlig och omtänksam. Och vad får man som tack? Friendzone.

Och nu är hon tillsammans med en kille som objektivt sett är ful. Kort, tunn hårväxt, ingen maskulin utstrålning, ingen pondus. En sån kille som ingen hade tittat två gånger på om han inte råkade vara ?snäll?. Hon hade kunnat välja någon snyggare, starkare, mer självsäker. Hon hade kunnat välja mig. Och ändå valde hon honom.

Och hon är snygg. Hon vet om det. Hon får uppmärksamhet.

Så hur fan går resonemanget?

Jag börjar misstänka att tjejer inte alls vill ha attraktiva män utan hellre väljer någon som de vet inte kan lämna dem. Någon som är tacksam och inte har alternativ.
    En ful kille kommer aldrig dumpa henne och det är tydligen viktigare än attraktion.

Och sen har samma tjejer mage att säga att ?utseende inte spelar någon roll?.
    Bullshit. Om det verkligen inte spelade någon roll hade de inte lagt timmar på smink, kläder och Instagram.

Det sjukaste är att rollerna ALDRIG är omvända.
    En snygg kille väljer inte en ful tjej ?för personligheten?. Det händer inte.
    Men när tjejer gör det ska man applådera det som något moget och djupt.

Det är bara? hur är det möjligt? Hur kan man medvetet välja en ful kille när man hade kunnat ha någon som faktiskt betyder något? Jag blir galen av att tänka på det.

• Svar på tråden Varför väljer snygga tjejer fula killar?
  • Anonym (Machiavelli)

Jag dansade med alla de snyggaste killarna på studentbalen, och de var alla relativt blåsta.

Jag tänder på intelligens av olika slag och vad jag kan lära mig från en person. Mina män har sett ut lite hur som helst. En tunn och spinkig, en stor och tjock fighter, en utan hår, en med långt hår osv osv.

Där det blixtrar och brinner i blicken, där orden faller som pärlor eller dolkar, där handens och pennans kraft får viktiga saker att hända- där kan jag finna en man att beundra och analysera.

• Anonym (suck)
    Anonym (B) skrev 2026-01-03 11:56:09 följande:
    Tråkigt att det inte blev något med tjejen som du tyckte om!

Ofta fastnar man för någon som liknar en själv lite i personlighet eller som i personlighet liknar någon som man har haft en anknytning till som barn.

Det hjälper inte att bara stapla bra saker ovanpå varandra. Räcker inte om du är trevlig, snäll, snygg, har bra jobb o.s.v. Utöver detta måste det finnas personkemi. 
    Det är detta många som klagar på att de har svårt att få en partner eller sex inte fattar. Det handlar om att klicka med någon på ett personligt plan. Och man kan inte förvänta sig att få ett förhållande bara för att man varit snäll mot någon, som ts verkar tro.
  • Anonym (Ellen)
    Anonym (Stämmer inte) skrev 2026-01-03 05:40:04 följande:

Hon var nämligen 16 år äldre än han!!! Men de verkade lyckliga... 

Haha, så bitter man kan vara.

Jag är 12 år äldre än min skitsnygga man och vi lever ett underbart liv tillsammans!
  • Svek

Läste intro till TS tråd och antog att det handlade om en sorgsen man som klagar på varför alla tjejer väljer vänskaplig relation framför romantisk sådan. Men - här fick jag fel. TS är enligt sig själv en väldigt attraktiv och maskulin man som kvinnorna "borde" vilja ha sex/relation med, men att kvinnan nu valt en "fulare" kille. Varför?

Ja, din reaktion på hennes val och känslor säger väl allt. Spontant hade jag också sagt att du sannolikt har varit för tillgänglig i hennes ögon. Tyvärr är verkligheten sådan att kvinnor (liksom män) sällan uppskattar tillgänglighet framför svåråtkomlighet.

Jag har själv också fallit i fällan att bli för vänskapligt engagerad och associerad som av tjejer som jag haft ett romantiskt intresse för. Vad som fått mig att inte förstå "varför" har handlat om att det varit män som behandlat dem illa, som de fortsatt att välja om och om igen.

Men av att döma av TS så saknas både djup, emotionell mognad och attraktiv personlighet, och det tycker jag inte är något märkligt att kvinnan väljer bort om det finns någon annan som kan tillfredsställa hennes behov och klicka med hennes personlighet. Tyvärr.

• Anonym (B)
    Svek skrev 2026-01-03 16:31:23 följande:

Läste intro till TS tråd och antog att det handlade om en sorgsen man som klagar på varför alla tjejer väljer vänskaplig relation framför romantisk sådan. Men - här fick jag fel. TS är enligt sig själv en väldigt attraktiv och maskulin man som kvinnorna "borde" vilja ha sex/relation med, men att kvinnan nu valt en "fulare" kille. Varför?

Ja, din reaktion på hennes val och känslor säger väl allt. Spontant hade jag också sagt att du sannolikt har varit för tillgänglig i hennes ögon. Tyvärr är verkligheten sådan att kvinnor (liksom män) sällan uppskattar tillgänglighet framför svåråtkomlighet.

Jag har själv också fallit i fällan att bli för vänskapligt engagerad och associerad som av tjejer som jag haft ett romantiskt intresse för. Vad som fått mig att inte förstå "varför" har handlat om att det varit män som behandlat dem illa, som de fortsatt att välja om och om igen.

Men av att döma av TS så saknas både djup, emotionell mognad och attraktiv personlighet, och det tycker jag inte är något märkligt att kvinnan väljer bort om det finns någon annan som kan tillfredsställa hennes behov och klicka med hennes personlighet. Tyvärr.

När det gäller tjejer som går tillbaka till elaka killar:

Dels kan elaka killar se till att tjejen blir emotionellt fast, det brukar ta ett antal månader, och sedan visar de sitt rätta jag. Och då är det mycket svårare att lämna. 

Dels finns det barn som blir illa behandlade av sina föräldrar, och som sedan tycker de att de blir normalt behandlade av killen som är elak, trots att andra ser att han är en dålig kille. 
  • AndreaBD

"Och sen har samma tjejer mage att säga att ?utseende inte spelar någon roll?.
    Bullshit. Om det verkligen inte spelade någon roll hade de inte lagt timmar på smink, kläder och Instagram.

Det sjukaste är att rollerna ALDRIG är omvända.
    En snygg kille väljer inte en ful tjej ?för personligheten?. Det händer inte.
    Men när tjejer gör det ska man applådera det som något moget och djupt."

Det är ju precis det hon har gjort - utseendet har inte spelat roll för henne, när hon valt honom.  Är du inte lite ologiskt, om du påstår motsatsen, trots att du just har sett ett exempel på det?

Orsaken att kvinnor lägger tid på smink och kläder är för att män kräver det. Lesbiska kvinnor gör oftast inte det. 

Jo, jag har sett det omvända också ganska många gånger. Jag tror det är lika vanligt.

Hon har säkert valt honom för personligheten. Kanske tycker hon helt enkelt att hon passar bättre ihop med honom. 

• Svek
    Anonym (B) skrev 2026-01-03 16:41:15 följande:
    När det gäller tjejer som går tillbaka till elaka killar:

Dels kan elaka killar se till att tjejen blir emotionellt fast, det brukar ta ett antal månader, och sedan visar de sitt rätta jag. Och då är det mycket svårare att lämna. 

Dels finns det barn som blir illa behandlade av sina föräldrar, och som sedan tycker de att de blir normalt behandlade av killen som är elak, trots att andra ser att han är en dålig kille. 
    Ja - jag förstår och håller helt med dig om de generaliseringarna (som i princip gäller för de flesta av dessa beteendemönster som upprepas om och om igen).

Det första exemplet (som leder till "emotionellt fast")  du tar upp i ditt svar tyder ju på en sociopatisk-, narcissistisk-, alternativt psykopatisk personlighetsstörning, dvs att underkuva någon annan och sedan köra över dem när de "förslavats" under deras våld (psykologisk och/eller fysiskt våld, likväl så).

I andra exemplet, gällande att söka sig till elaka och illa-behandlande personer pga att det funnits tidigare i deras liv och/eller växt upp med det i deras närhet, så är ju det i sin tur ett exempel på otryggt aknytningsmönster (undvikande och/eller ängsligt).

Dock har ju inget av detta något med TS-idiotförklaring till trådintro. Tjejen här verkar ju ha valt en person som respekterar henne högre än vad TS någonsin mäktar med att göra. Åter igen, med stort tyvärr. 
  • Minkoppte

Aha, hon borde alltså ha varit tacksam och valt dig när du på ett absolut icke beräknande sätt var s.k. hjälpsam och omtänksam mot henne. 

• Anonym (B)
    Svek skrev 2026-01-03 17:05:12 följande:
    Ja - jag förstår och håller helt med dig om de generaliseringarna (som i princip gäller för de flesta av dessa beteendemönster som upprepas om och om igen).

Det första exemplet (som leder till "emotionellt fast")  du tar upp i ditt svar tyder ju på en sociopatisk-, narcissistisk-, alternativt psykopatisk personlighetsstörning, dvs att underkuva någon annan och sedan köra över dem när de "förslavats" under deras våld (psykologisk och/eller fysiskt våld, likväl så).

I andra exemplet, gällande att söka sig till elaka och illa-behandlande personer pga att det funnits tidigare i deras liv och/eller växt upp med det i deras närhet, så är ju det i sin tur ett exempel på otryggt aknytningsmönster (undvikande och/eller ängsligt).

Dock har ju inget av detta något med TS-idiotförklaring till trådintro. Tjejen här verkar ju ha valt en person som respekterar henne högre än vad TS någonsin mäktar med att göra. Åter igen, med stort tyvärr. 
    Mitt inlägg var ett svar på SVEKS inlägg. Han hade mött en del tjejer som hade gått tillbaka till destruktiva relationer.

Den värsta anknytningsformen är desorganiserad anknytning. Där har det inte funnits något mönster alls att förhålla sig till i barndomen när det gäller de vuxna vårdnadshavarna. De vuxna har varit direkt hotfulla och ibland farliga. Barnen bli otroligt skadade.

Däremot i en otrygg undvikande ankytning, kan barnen ha fått ett gott och tryggt fysiskt omhändertagande, men har t.ex. inte fått någon hjälp med att hantera negativa känslor. Vilket leder till inkapslingar och brist på förmåga att hantera andras känslor, och de stänger också inne egna. Men de kan fungera t.ex i en förening eller på jobbet. Fungerar också i en relation om den andra inte kräver för mycket känslomässigt utbyte. 
  • Semlisen

För att en relation som är baserad på enbart utseende kommer aldrig hålla i längden.
    Det finns så mycket annat som är så otroligt mycket viktigare än skalet en människa bär, det finns så mycket man kan attraheras av i en annan människa än bara utseendet.
    Sen enligt min erfarenhet så är 90% av alla snubbar som ser sig själv som snygga och "manliga" riktigt dryga och lägger all sin energi på att tro att de är gudsgåva till kvinnorna istället för att arbeta på att skaffa sig en trevlig personlighet

• ClumsySmurf

någon som driver med den snälla killen som helt utan baktankar behandlat sin kompis som en kompis men fick ändå inte knulla som tack?

• Anonym (Sören)
    Semlisen skrev 2026-01-03 19:16:28 följande:

För att en relation som är baserad på enbart utseende kommer aldrig hålla i längden.
    Det finns så mycket annat som är så otroligt mycket viktigare än skalet en människa bär, det finns så mycket man kan attraheras av i en annan människa än bara utseendet.
    Sen enligt min erfarenhet så är 90% av alla snubbar som ser sig själv som snygga och "manliga" riktigt dryga och lägger all sin energi på att tro att de är gudsgåva till kvinnorna istället för att arbeta på att skaffa sig en trevlig personlighet

Har man inte utseendet med sig får man inte chansen att visa sin personlighet heller. Särskilt inte när man 1-2 av 10 på utseendeskalan. Tro mig. Jag vet...
    Du har en poäng i att en relation baserat enbart på utseende inte håller i längden, men den är långtifrån så irrelevant som dessa som påstår motsatsen försöker att få det till.
  • Anonym (suck)
    Anonym (Sören) skrev 2026-01-03 22:54:37 följande:
    Har man inte utseendet med sig får man inte chansen att visa sin personlighet heller. Särskilt inte när man 1-2 av 10 på utseendeskalan. Tro mig. Jag vet...
    Du har en poäng i att en relation baserat enbart på utseende inte håller i längden, men den är långtifrån så irrelevant som dessa som påstår motsatsen försöker att få det till.
    De flesta håller nog med om att utseendet inte är helt betydelselöst när det gäller hur lätt man har att hitta en partner. Men även de flesta som inte har utseendet för sig brukar förr eller senare träffa någon. Man kan ha chansen att visa sin personlighet om man lär känna någon där fokus ligger på en gemensam aktivitet, t.ex. ett fritidsintresse.
  • Anonym (grodan boll)

!Aldrig tvärt om" säger du. "Jovisst", säger jag, då min sambo ser ut som Adonis och jag ser ut som Grodan Boll, och så har det alltid varit. Jag har ingen aning om vad han ser hos mig, rent utseendemässigt.

• Anonym (Fulakillar?)
    Anonym (grodan boll) skrev 2026-01-04 12:47:28 följande:

!Aldrig tvärt om" säger du. "Jovisst", säger jag, då min sambo ser ut som Adonis och jag ser ut som Grodan Boll, och så har det alltid varit. Jag har ingen aning om vad han ser hos mig, rent utseendemässigt.

Vad elak du är mot dig själv. Naturligvis valde han dig för att han såg något speciellt i dig :)
  • NovaStar

Kag har haft 2 riktiga förhållande dådet "fila" enaa 11 år äldre , ölmage stor nästa och en riktig spelnörd 
    2 kort tunnhårig lätt autism ölmage .
    Jag tänker inte sep här poo en ful kille honom ska jag ha. De är något som tilltalar mig i dem jag haft. Var nyss kär ( obesvart)  i en kille som oxå är" ful " . Blyg lite nördig.
    Gillar hans personlighet och ja de är sanningen.
      När jag söker vill jag ha en serigös man som inte bara vill ligga. 

Svar på tråden Varför väljer snygga tjejer fula killar?