• Anonym (I)

Gifta sig efter lite mer än ett halvår?

Först endast prat i ca fyra månader innan första mötet. Flyttar sen i teorin ihop direkt, är alltid hos den ena eller den andra. Sen bröllop ca fyra månader efter första mötet.

Vad tänker ni? Är vi galna? Har någon här varit med om något liknande där ni bara visste från första stund?

• Svar på tråden Gifta sig efter lite mer än ett halvår?
  • Anonym (Dumt)

Gifte oss efter 6 månader ihop. Dumt gjort och kommer aldrig göra om det, vet inte om jag skulle vilja ha en karl i mitt liv någonsin igen.

• Anonym (Hm)

TS har lämnat tråden för längesen och är mitt uppe i giftemål och hög på förälskelse. Om ett år kommer TS tillbaka till FL för att skriva om sin kontrollerande och svartsjuke man.

• Sandramalmö
    Anonym (I) skrev 2026-01-05 23:29:13 följande:
    Gifta sig efter lite mer än ett halvår?

Först endast prat i ca fyra månader innan första mötet. Flyttar sen i teorin ihop direkt, är alltid hos den ena eller den andra. Sen bröllop ca fyra månader efter första mötet.

Vad tänker ni? Är vi galna? Har någon här varit med om något liknande där ni bara visste från första stund?

Inte alls galet. Jag och min man va påväg och separera med våra ex som vi va gifta med när vi träffade varandra och föll verkligen  hårt för varandra. Min skilsmässa  var klar i April  och september  gifte vi oss. Vi är inne på vårat tredje år nu. Väntar barn i April och blir  bara mer och mer kära.

Med mitt ex tog det 12 år innan vi gifte oss.
    Tid spelar ingen roll. Man vet när där är rätt.

Lycka till med allt.
  • Anonym
    Sandramalmö skrev 2026-01-18 09:41:10 följande:
    Inte alls galet. Jag och min man va påväg och separera med våra ex som vi va gifta med när vi träffade varandra och föll verkligen  hårt för varandra. Min skilsmässa  var klar i April  och september  gifte vi oss. Vi är inne på vårat tredje år nu. Väntar barn i April och blir  bara mer och mer kära.

Med mitt ex tog det 12 år innan vi gifte oss.
    Tid spelar ingen roll. Man vet när där är rätt.

Lycka till med allt.
    Men snälla, inne på treje året?
    Gifta sig efter en så kort tid efter skilsmässa?
  • Sandramalmö
    Anonym skrev 2026-01-18 15:05:11 följande:
    Men snälla, inne på treje året?
    Gifta sig efter en så kort tid efter skilsmässa?
    Finns ju alltid folk som ska gnälla på allt.
    Du vet väl inget om hur det andra förhållandet var. 
    Lätt och sitta bakom en skärm och ha åsikter.
  • Anonym
    Sandramalmö skrev 2026-01-18 15:21:05 följande:
    Finns ju alltid folk som ska gnälla på allt.
    Du vet väl inget om hur det andra förhållandet var. 
    Lätt och sitta bakom en skärm och ha åsikter.
    Ett långt liv ger många erfarenheter. 

Såklart min åsikt fultolkas som gnäll. Drömmer
  • Sandramalmö
    Anonym skrev 2026-01-18 15:26:59 följande:
    Ett långt liv ger många erfarenheter. 

Såklart min åsikt fultolkas som gnäll. Drömmer
    Absolut  livet  ger fullt med erfarenheter. 

Och att gifta  om mig med en man som ser mig istället för en som sitter gömd bakom tvspel och andra skärmar är aldrig ett val jag kommer ångra.  Hur snabbt det än gick. 
  • Jon Dahl
    Sandramalmö skrev 2026-01-18 15:42:40 följande:

Och att gifta  om mig med en man som ser mig istället för en som sitter gömd bakom tvspel och andra skärmar är aldrig ett val jag kommer ångra.  Hur snabbt det än gick. 
    Ja det är ju klart att ingen annan känner till din situation och dina känslor så bra som du själv och om någon av oss andra skulle säga emot det vore ju ganska oförskämt skulle jag påstå. Däremot kan vi berätta om våra egna erfarenheter. I mitt fall friade jag till min fru efter blott en månad och då vi nu närmar oss pensionen så kan vi blicka tillbaka på ett långt och lyckligt liv tillsammans. Så i vårt fall va det en blixtförälskelse som höll sig lång tid. Jag vill därmed passa på att önska dig ett lyckligt äktenskap livet ut Sandramalmö. Lycka till!
  • Sandramalmö
    Jon Dahl skrev 2026-01-20 05:36:21 följande:
    Ja det är ju klart att ingen annan känner till din situation och dina känslor så bra som du själv och om någon av oss andra skulle säga emot det vore ju ganska oförskämt skulle jag påstå. Däremot kan vi berätta om våra egna erfarenheter. I mitt fall friade jag till min fru efter blott en månad och då vi nu närmar oss pensionen så kan vi blicka tillbaka på ett långt och lyckligt liv tillsammans. Så i vårt fall va det en blixtförälskelse som höll sig lång tid. Jag vill därmed passa på att önska dig ett lyckligt äktenskap livet ut Sandramalmö. Lycka till!
    Tack så mycket  Jon Dahl. 
    Kan absolut  förstå att folk är skeptiska när man faller så hårt och snabbt  i början. 
    Men när den personen  dyker  upp. Finns inget härligare.
    Du om någon verkar ju levande  bevis på det.
    Väldigt fint.
  • Anonym (Rosie)
    Sandramalmö skrev 2026-01-20 06:21:59 följande:
    Tack så mycket  Jon Dahl. 
    Kan absolut  förstå att folk är skeptiska när man faller så hårt och snabbt  i början. 
    Men när den personen  dyker  upp. Finns inget härligare.
    Du om någon verkar ju levande  bevis på det.
    Väldigt fint.

Bara för att det fungerar ibland betyder det ju inte att det rent generellt är ett bra koncept och att man ska uppmuntra andra, som man inte känner, att gifta sig snabbt. 

Många menar ju t.ex. att vilja gå fort fram, att gifta sig snabbt och kanske börja försöka få barn direkt etc är varningsflaggor för att partnern kan vara kontrollerande. Helt ärligt tycker jag att det är bara bra och hälsosamt att vara skeptisk när någon vill skynda in i ett äktenskap.

• Anonym (Mmm)
    Sandramalmö skrev 2026-01-18 15:42:40 följande:

Så ditt ex var sådan redan från början när du blev tillsammans med honom, men det tog 12 år för dig att lämna?
Svar på tråden Gifta sig efter lite mer än ett halvår?