• Anonym (Råd)

Varför gör han så

En man som jag träffat av slump i en kurs som var gång satt vid mitt bort bredvid eller mittemot på lunchen fast  de fanns massa andra platser, även under lektionen sitter han vid mig, prata ihop skattar har bra ögonkontakt och "ojsan jag rörde vid dig" han ville ha mitt nr o smsar ofta. 
    Jag tog modet till mig o frågar :vill du lära känna mig och se vart de leder. Svaret jag är inte redo att dejta . Så jag förtydligade att lära känna kan också bli som 2 vänner som gör saker ihop som rena vänner utan dejting pressen, och blir de mer så blir de. De blev nej på de också. Så de kändes som ett nej även till vänskap ändå fortsätter han smsa och ta kontakt sitter nära mm . Nu har vi haft de så I snart 4. månader och jag börjar må dåligt av de då jag fått känslor och kan inte riktigt gå vidare när han är så nära jämt. 
    Kursen är slut nästa år. Han kanske vill ses  på fritiden som vän efter det sa han men vill inte lova så även som vänskap. 
    Jag vet inte hur jag ska "stänga av" dessa känslor när jag måste se honom mån-fre.
    Och om han inte ens söker vänskap varför smsa då.
  • Svar på tråden Varför gör han så
  • Anonym (L)
    Anonym (Råd) skrev 2026-01-15 14:06:41 följande:
    Förstår bara inte om man inte ens vill vara vän varför då ens vilja ha mitt nr osv. Konstigt bara. 
    Alla beteenden går inte att förklara. Du gillar hans uppmärksamhet. Han kanske skickar bilder och meddelanden till alla möjliga.  Personer kommer och går i livet. Du är överkänslig för du har känslor för honom, dock har han varit tydlig. Så skydda dig själv. Sluta ge hans kontakter näring. Avsluta kursen med bravur och gå vidare i livet.
  • Anonym (T)

Han blev kanske ställd när du frågade vilken typ av umgänge han vill ha? Om man bara ser någon som en eventuell ny vän så kan krav på klargörande om var vi ska stå i framtiden bli stressande. 

Eller så vill han bara ha sex och inget annat? Eller kan tänka sig vänskap också men inte klargöra dess status i nuläget.

• Anonym (Li)
    Förstår bara inte om man inte ens vill vara vän varför då ens vilja ha mitt nr osv. Konstigt bara. 
    Han kanske ville vara din kompis/bekant från början men ändrade sig. Eller så är han bara social och gillar att skicka sms.

Jag tror att det är som personerna nedan skriver: 
    Anonym (T) skrev 2026-01-15 14:28:41 följande:

Han blev kanske ställd när du frågade vilken typ av umgänge han vill ha? Om man bara ser någon som en eventuell ny vän så kan krav på klargörande om var vi ska stå i framtiden bli stressande. 

Fiona M skrev 2026-01-15 13:10:26 följande:

Han vill inget romantiskt, och inte heller vänskap, medan du inte klarar att vara vänner eftersom du fått känslor 

Just så!
    Anonym (Råd) skrev 2026-01-15 14:12:26 följande:
    Första smsen handlade om honom . Hans mående ekonomi o sårbara saker. Sen har de varit allmäna saker som hobby,om sin vardag, ofta efter 16 då vi slutar 15 o kan smsa till 01 på natten.  osv.  Inte mycket handlar om kursen. Han stålle ofta följdfrågor. Typ hej vad har du gjort idag. ? 
    Sen som svar på mitt svar ok va de kul eller liknande 
    Kanske lite uttråkad hemma bara.
    Anonym (Släpp) skrev 2026-01-15 14:06:53 följande:

Spelar det någon roll? Han har ju varit oerhört tydlig med att han inte vill. Du måste ju släppa såklart.

Men det är många killar som gör så (kanske tjejer också), alltså skickar massor av meddelanden utan vilja träffas. Så jag kan förstå om TS vill ventilera detta för att (förhoppningsvis) känna sig lite klokare inför framtiden. Även om TS självklart ska släppa den här killen så tycker att jag att själva beteendet är intressant att diskutera. Vi som vill stöta och blöta det - för oss - märkliga beteendet kan väl få göra det?
    Anonym (Råd) skrev 2026-01-15 11:45:51 följande:
    Jag vet att han är singel om han inte ljuger . Om ville ligga hade han chansen. 

Han kanske dejtar eller har blivit förtjust i nån. På vilket sätt menar du att han "hade chansen"? Har han sovit över hos dig eller vadå? 

Hur gammal är han (ungefär)? Har han barn? 
  • Anonym (m)

Nästa gång han skriver så kan du svara, du vill ju inte vara vän med mig så varför skriver du.

• Anonym (Hmm..,,)
    Anonym (m) skrev 2026-01-15 15:33:14 följande:

Nästa gång han skriver så kan du svara, du vill ju inte vara vän med mig så varför skriver du.

Då är det väl bättre att säga det öga mot öga eftersom de träffas 5 dgr/v ?
  • Anonym (m)
    Anonym (Hmm..,,) skrev 2026-01-15 15:35:42 följande:
    Då är det väl bättre att säga det öga mot öga eftersom de träffas 5 dgr/v ?
    Nej det vet jag inte. Jag hade iallafall bemött det när han väl gör det. Känns onödigt att dra igång en diskussion om han inte gör något. Eller tex börja ifrågasätta vad han gjorde förra veckan.
  • Anonym (Råd)
    Anonym (Li) skrev 2026-01-15 15:26:50 följande:
    Han kanske ville vara din kompis/bekant från början men ändrade sig. Eller så är han bara social och gillar att skicka sms.

Jag tror att det är som personerna nedan skriver: 
    Anonym (T) skrev 2026-01-15 14:28:41 följande:

Just så!
    Anonym (Råd) skrev 2026-01-15 14:12:26 följande:
    Första smsen handlade om honom . Hans mående ekonomi o sårbara saker. Sen har de varit allmäna saker som hobby,om sin vardag, ofta efter 16 då vi slutar 15 o kan smsa till 01 på natten.  osv.  Inte mycket handlar om kursen. Han stålle ofta följdfrågor. Typ hej vad har du gjort idag. ? 
    Sen som svar på mitt svar ok va de kul eller liknande 
    Kanske lite uttråkad hemma bara.
    Men det är många killar som gör så (kanske tjejer också), alltså skickar massor av meddelanden utan vilja träffas. Så jag kan förstå om TS vill ventilera detta för att (förhoppningsvis) känna sig lite klokare inför framtiden. Även om TS självklart ska släppa den här killen så tycker att jag att själva beteendet är intressant att diskutera. Vi som vill stöta och blöta det - för oss - märkliga beteendet kan väl få göra det?
    Jag vet att han är singel om han inte ljuger . Om ville ligga hade han chansen. 

Han kanske dejtar eller har blivit förtjust i nån. På vilket sätt menar du att han "hade chansen"? Har han sovit över hos dig eller vadå? 

Hur gammal är han (ungefär)? Har han barn? 
    Jag har 2 tonåringar har har inga barn. Vi är 40+ båda 2.  Jag har varit hemma hos honom en gång o ville ha ligga hade han chansen han viste att jag gillar honom. 
  • Anonym (T)
    Anonym (Råd) skrev 2026-01-15 16:08:33 följande:
    Jag har 2 tonåringar har har inga barn. Vi är 40+ båda 2.  Jag har varit hemma hos honom en gång o ville ha ligga hade han chansen han viste att jag gillar honom. 
    Visade du något intresse för att ligga då?
  • Anonym (Råd)
    Anonym (T) skrev 2026-01-15 16:17:26 följande:
    Visade du något intresse för att ligga då?
    Nja. Vi satt nära han fick en kram. Men han blev lite stel då så hans kroppsspråk sa stopp
  • Anonym (m)
    Anonym (Råd) skrev 2026-01-15 17:17:58 följande:
    Nja. Vi satt nära han fick en kram. Men han blev lite stel då så hans kroppsspråk sa stopp
    Då valde han ju själv att backa och inte gå vidare. Han hade möjligheten men tog den inte.
  • Anonym (Li)
    Anonym (Råd) skrev 2026-01-15 17:17:58 följande:
    Du får väl fråga varför han sms:ar om det är viktigt att veta. 
  • Anonym (Li)
    Anonym (Råd) skrev 2026-01-15 16:08:33 följande:
    Hur kom det sig att du var hemma hos honom? Har ni umgåtts på fritiden efter det? Hur kunde han veta att du gillar honom?
  • EpicF
    För att han kanske tänker att du är en person att ha reserv.... 
  • Anonym (m)

Eller så gör han det för bekräftelse, göda sitt ego.

• Anonym (G)

Låter som att personen är rädd att misslyckas ännu en gång / bli sårad så den har gått in för att inte fastna för någon mer person o kanske definitivt inte under utbildningens gång. Men personen verkar ju väldigt intresserad av dig.
    Även att den inte vill erkänna det för dig själv då den försöker skydda sig själv men kan ändå inte låta bli att söka kontakt med dig. 

Eller så är den bara en psykopat som vet att om man dissar något. Så får den oftast känslor för en o den vill skaffa sig någon slags känslomässig makt med hjälp av tiden över dig. 

Jag tror att det verkligen kan vara den snälla och försiktiga / oroliga personen eller en totalt psykopat. Skulle nog ändå säga att oddsen är 9 vs 1.

• Anonym (No weirdos please)
    Smsar om allt möjligt.  Hobby, skicka bilder på saker,  mående , ekonomi,  personliga  frågor . Jag vet att han är singel om han inte ljuger . Om ville ligga hade han chansen. Väldigt få sms handlar om kursen . Mer personliga saker ja kanske jag skrämde honom men var ändå tvungen o säga nått. Var ändå väldigt mild när jag frågade  
    Han låter bara konstig. Lägg ner och undvik honom.
Svar på tråden Varför gör han så