• Anonym (Blomma)

Länk i inboxen

Hej, fick för en stund sedan en länk inboxad, går inte in närmare i detalj.
    Avsändaren är för min helt okänd.

Jag undrar mest hur många andra som fått den, eller kan man massmaila här?
    Jag har knappt använt funktionen så har dålig koll.

• Svar på tråden Länk i inboxen
  • klyban
    Anonym (Strunta) skrev 2026-01-17 14:44:28 följande:
    Nej, men jag har sett att Clumsysmuft ofta återkommer till den här, förmodligen rätt sjuka person. Om han nu är så pass störd och mår då dåligt så vore väl ändå det bästa att kontakta psykiatrin på den ort där hen bor och prata med dem om detta?

Hat ska bekämpas med saklighet och fakta.
    Inte din inbillning om en användare :whoco5:

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Blomma)
    nihka skrev 2026-01-17 14:17:30 följande:

Hatbloggaren har haft en mängd hatbloggar över åren och även startat hattrådar här på forumet. Han är bannad från FL och blir utkastad på nytt varje gång han upptäcks under nytt nick. Han har hängt upp sitt liv på FL och de nick han inbillar sig har förstört hans liv. I hans parallella universum där han inte är problemet utan det är resten av världen som har gaddat ihop sig mot honom är han inte förövaren utan han "mobbas" av ett trettiotal plus medlemmar som han ägnar sig åt att namnge (nicken) och det kan för stunden vara i princip vem som helst som inte stryker honom medhårs. Du har nog sagt nåt han inte gillar så han har adderat dig på sin hatlista.

Han kör med multipla konton och i en del trådar är det mest han själv under olika nick som dunkar sig själv i ryggen. Det är en djupt störd person som har precis lika svårt att navigera sitt liv i Vimmerby som han har här på FL. Han har även förföljt och hotat personer administration som till skillnad från medlemmar inte kan välja att vara helt anonyma.

Så tänk noga på vad du lämnar för spår som kan visa vägen till din identitet irl för den här galningen är galen på riktigt och lägger mycket tid och energi på försöka leta upp folk för att "lära dem lite vett". Eftersom han inte är frihetsberövad har han inte lyckats utan det hela begränsar sig fortfarande till nättrakasserier. Skulle inte bli förvånad om han en dag dyker upp på TV på nåt program av trolljagare.

Man kan inte massmejla till inboxar, så meddelandet var direkt riktat till dig. 

Tack för ditt klargörande, dessutom av mer än jag frågade om. {#emotions_dlg.flower}

Jag är mycket försiktig när jag skriver under ordinarie nick, just för att skydda mig mot knäppskallar.
  • Anonym (g)
    Nej, men jag har sett att Clumsysmuft ofta återkommer till den här, förmodligen rätt sjuka person. Om han nu är så pass störd och mår då dåligt så vore väl ändå det bästa att kontakta psykiatrin på den ort där hen bor och prata med dem om detta?
    Vad ska psykiatrin göra åt hans internetaktiviteter?
  • ClumsySmurf
     kontakta psykiatrin där han bor och fråga.
  • Anonym (Strunta)
    Anonym (g) skrev 2026-01-17 15:05:58 följande:
    De skriver ju att det är en störd person som bör söka vård, och personen kanske inte förstår själv att hen bör göra det.
  • Anonym (g)
    Anonym (Strunta) skrev 2026-01-17 15:13:10 följande:
    De skriver ju att det är en störd person som bör söka vård, och personen kanske inte förstår själv att hen bör göra det.
    Psykiatrin kan inte göra ett smack i en sådan situation.
  • Anonym (Göteborg)
    Om du håller med om att det är en störd person kanske du ska ta ditt eget råd och framhålla att han ska söka hjälp?
  • Fam2023

Hej! Någon har gjort dataintrång i användarens konto via min telefon. Ber om ursäkt till användaren. Jag hoppas att användaren är densamme som uppgifterna jag ser. Kommer att logga ut direkt.

• nihka
    Anonym (Blomma) skrev 2026-01-17 14:57:46 följande:
    Tack för ditt klargörande, dessutom av mer än jag frågade om. {#emotions_dlg.flower}

Jag är mycket försiktig när jag skriver under ordinarie nick, just för att skydda mig mot knäppskallar.
    Mycket klokt!
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Litefundersam

Hej! Jag är inloggad med nästa konto. Ber om ursäkt till användaren. Vill uppmärksamma användarna på problemet. Nästa gång det händer loggar jag ut direkt utan upplysning.

• molly50
    Du har nog rätt i att den här personen saknar insikt om sina problem. Men jag har svårt att se att psykiatrin ska kunna göra något åt hans nättrakasserier.
    Eller vad menar du att de ska kunna göra?
  • Anonym (Strunta)
    molly50 skrev 2026-01-17 18:34:15 följande:
    Du har nog rätt i att den här personen saknar insikt om sina problem. Men jag har svårt att se att psykiatrin ska kunna göra något åt hans nättrakasserier.
    Eller vad menar du att de ska kunna göra?
    Om det nu gått så långt att han startat en hatblogg för att han tagit så illa vid sig av vad folk skrivit till honom på ett anonymt forum, så är det ju verkligen ett tecken på att saker inte står rätt till med honom. Vad jag läst här fanns det en person som höll på på samma sätt, när FL hette Bröllopstorget för längesedan. Enstaka, ensamma personer som lever sina liv framför skärmen kan tolka det som verkligheten, och i värsta fall gå in i psykoser..

Tro mig, jag har haft människor med psykoser och borderline i min närhet, och känntecknande för dem brukar vara att bland annat se allt i svart/vitt, vän/fiende och att anse sig själva vara felfria. Det är alla andra det är fel på.
  • molly50
    Anonym (Strunta) skrev 2026-01-17 18:41:47 följande:
    Om det nu gått så långt att han startat en hatblogg för att han tagit så illa vid sig av vad folk skrivit till honom på ett anonymt forum, så är det ju verkligen ett tecken på att saker inte står rätt till med honom. Vad jag läst här fanns det en person som höll på på samma sätt, när FL hette Bröllopstorget för längesedan. Enstaka, ensamma personer som lever sina liv framför skärmen kan tolka det som verkligheten, och i värsta fall gå in i psykoser..

Tro mig, jag har haft människor med psykoser och borderline i min närhet, och känntecknande för dem brukar vara att bland annat se allt i svart/vitt, vän/fiende och att anse sig själva vara felfria. Det är alla andra det är fel på.
    Ja,och just därför behöver han hjälp. Men det kommer han förmodligen aldrig att inse själv.
    Det bästa vore ju om han kunde hålla sig borta från forum som detta tills han har fått hjälp. Hans beteende är inte sunt och drabbar både honom själv och andra oskyldiga när han bildar sig skeva uppfattningar om folk utifrån en kommentar de skrivit här.

Jag har också haft personer med t ex borderline i min närhet så jag vet vad det innebär.
    Men för att de ska få hjälp så måste de själva inse,och vilja,söka hjälp.
    Man kan inte tvinga någon.
  • Anonym (Strunta)
    molly50 skrev 2026-01-17 19:15:18 följande:
    Ja,och just därför behöver han hjälp. Men det kommer han förmodligen aldrig att inse själv.
    Det bästa vore ju om han kunde hålla sig borta från forum som detta tills han har fått hjälp. Hans beteende är inte sunt och drabbar både honom själv och andra oskyldiga när han bildar sig skeva uppfattningar om folk utifrån en kommentar de skrivit här.

Jag har också haft personer med t ex borderline i min närhet så jag vet vad det innebär.
    Men för att de ska få hjälp så måste de själva inse,och vilja,söka hjälp.
    Man kan inte tvinga någon.
    Jag tänker också, ingen rök utan eld. Förmodligen har han provocerats duktigt av vad folk skrivit till honom på FL, men i hans värld kanske vanlig kritik mot hans ord tolkats som personpåhopp. Det är ju ganska vanligt att vissa reagerar starkt känslomässigt på vad folk skriver här. I vilket fall som helst så är det tydligt att han har "snöat in" på just FL, och om han nu inte har folk i sin omgivning som kan hjälpa honom att hantera sina reaktioner, så kan det ju i princip gå hur långt som helst.
  • molly50
    Anonym (Strunta) skrev 2026-01-17 19:24:12 följande:
    Jag tänker också, ingen rök utan eld. Förmodligen har han provocerats duktigt av vad folk skrivit till honom på FL, men i hans värld kanske vanlig kritik mot hans ord tolkats som personpåhopp. Det är ju ganska vanligt att vissa reagerar starkt känslomässigt på vad folk skriver här. I vilket fall som helst så är det tydligt att han har "snöat in" på just FL, och om han nu inte har folk i sin omgivning som kan hjälpa honom att hantera sina reaktioner, så kan det ju i princip gå hur långt som helst.
    Jo,men om man provoceras så av vad okända personer skriver på ett anonymt diskussionsforum så kanske man borde hålla sig borta härifrån.
    Det är klart att man kan ta illa upp av direkta personangrepp. Men därifrån till att starta hatbloggar och hänga ut dessa personer tycker jag det är ganska långt.
    Då ska man nog hålla sig borta från forum som detta.
    Man kan inte alltid räkna med att få medhåll i allt man skriver. Precis som IRL.
  • Anonym (L)
    Anonym (g) skrev 2026-01-17 15:05:58 följande:
    Precis. Psykiatrin är frivillig, om inte någon skulle vara fysiskt farlig för sig själv och andra. Ska mycket till även då, för ett omhändertagande skulle ske mot personens vilja.
  • ClumsySmurf
    Anonym (Strunta) skrev 2026-01-17 19:24:12 följande:
    På en av de förra bloggarna var det missförstådda geniet så snäll och erkände att han förbrukat flera konton och kan bli aggressiv när någon 👎hans inlägg.

Så man kan ju tänka sej hur glad han måste ha blivit när jag har ifrågasatt när han snackat skit, skrivit olika saker om sej själv i olika trådar eller när jag citerade från hans vanliga blogg (som han var snäll och länkade till på forumet när han skrev som Carolatom07) där han hotade charlotte evert när jag diskuterade med honom i en tråd (efter kontot Carolatom07 blivit raderat), eller när jag "råkade" skvallra för forumvärd om vad som stod på bloggen.

"...och om han nu inte har folk i sin omgivning som kan hjälpa honom att hantera sina reaktioner"

Han har haft kontakt psykiatrin i flera år men folk i staden där han bor är enligt honom socialt efterblivna så han får kanske inte så många styrke kramar.

"Jag tänker också, ingen rök utan eld."

What Makes a Troll? The Dangers of Online Narcissism
    news.uga.edu/internet-troll/
Svar på tråden Länk i inboxen