Anonym (Strunta) skrev 2026-01-17 18:41:47 följande:
Om det nu gått så långt att han startat en hatblogg för att han tagit så illa vid sig av vad folk skrivit till honom på ett anonymt forum, så är det ju verkligen ett tecken på att saker inte står rätt till med honom. Vad jag läst här fanns det en person som höll på på samma sätt, när FL hette Bröllopstorget för längesedan. Enstaka, ensamma personer som lever sina liv framför skärmen kan tolka det som verkligheten, och i värsta fall gå in i psykoser..
Tro mig, jag har haft människor med psykoser och borderline i min närhet, och känntecknande för dem brukar vara att bland annat se allt i svart/vitt, vän/fiende och att anse sig själva vara felfria. Det är alla andra det är fel på.
Ja,och just därför behöver han hjälp. Men det kommer han förmodligen aldrig att inse själv.
Det bästa vore ju om han kunde hålla sig borta från forum som detta tills han har fått hjälp. Hans beteende är inte sunt och drabbar både honom själv och andra oskyldiga när han bildar sig skeva uppfattningar om folk utifrån en kommentar de skrivit här.
Jag har också haft personer med t ex borderline i min närhet så jag vet vad det innebär.
Men för att de ska få hjälp så måste de själva inse,och vilja,söka hjälp.
Man kan inte tvinga någon.