• Anonym (Blomma)

Länk i inboxen

Hej, fick för en stund sedan en länk inboxad, går inte in närmare i detalj.
    Avsändaren är för min helt okänd.

Jag undrar mest hur många andra som fått den, eller kan man massmaila här?
    Jag har knappt använt funktionen så har dålig koll.

• Svar på tråden Länk i inboxen
  • Anonym (Blomma)

Tack för era svar. Det stämmer att jag kommenterade med mitt ordinarie nick vid ungefär den tiden.  Kollade dock inte länken av försiktighetsskäl. 

Speciellt tack till smurfen som berättade vad det handlade om.

Tack.

• Anonym (Göteborg)
    Anonym (Strunta) skrev 2026-01-17 12:21:31 följande:
    Men kan du inte bara lägga ned dina nojor kring den där hatbloggaren. Han har ju rätt i att han har rätt att skriva sina åsikter på sin blogg. "Håll dig till forumet och skit i mig" skriver han ju. Varför inte bara göra det då? Du har återommit till denna person många gånger, nästan så man tror att ni har haft connection på något sätt?
    Är du hatbloggaren eller känner du honom?
    Det han gör är djupt obehagligt.
    Han behöver hjälp, sök den om du är han, försök övertyga honom om att göra det om du vet vem han är.
  • klyban
    Anonym (Blomma) skrev 2026-01-17 13:06:50 följande:

Tack för era svar. Det stämmer att jag kommenterade med mitt ordinarie nick vid ungefär den tiden.  Kollade dock inte länken av försiktighetsskäl. 

Tack.

Inte jag heller, finns inte en jävla chans att jag trycker på länkar i PM på forum.

Och speciellt när de egentligen inte skriver något alls, det är då man förstår något inte längre stämmer så bra och när en kontext saknas.
    Och än mer vad faan PM till mig för.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • EpicF
    Anonym (Blomma) skrev 2026-01-17 13:06:50 följande:

Tack.

Länken går till en block som har blivit avstängd. 
  • klyban
    Anonym (Göteborg) skrev 2026-01-17 13:11:48 följande:
    Han behöver hjälp, sök den om du är han, försök övertyga honom om att göra det om du vet vem han är.

Ja, en sak som man såg, det var att användaren var stött över den exponering som Clumsy gav.
    Fann detta själv mycket intressant.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Blomma)
    EpicF skrev 2026-01-17 13:17:39 följande:
    Länken går till en block som har blivit avstängd. 
    Ja, jag såg det i någon kommentar tidigare.  
    Kollade inte länken, brukar inte öppna länkar från okända och i det här fallet var det ju lika bra. 
  • ClumsySmurf
    Men kan du inte bara lägga ned dina nojor kring den där hatbloggaren. Han har ju rätt i att han har rätt att skriva sina åsikter på sin blogg. "Håll dig till forumet och skit i mig" skriver han ju. Varför inte bara göra det då? Du har återommit till denna person många gånger, nästan så man tror att ni har haft connection på något sätt?
    Hur tänkte du nu?
  • molly50
    Detsamma gäller väl den sk. "hatbloggaren" då.
    Om man tar så illa vid sig av vad okända människor på ett anonymt diskussionsforum skriver att man känner sig tvungen att skapa en hatblogg för att hänga ut dem så är det kanske bäst att hålla sig borta från forumet. För sin egen skull. Det känns inte helt sunt att bete sig så.
  • nihka

Hatbloggaren har haft en mängd hatbloggar över åren och även startat hattrådar här på forumet. Han är bannad från FL och blir utkastad på nytt varje gång han upptäcks under nytt nick. Han har hängt upp sitt liv på FL och de nick han inbillar sig har förstört hans liv. I hans parallella universum där han inte är problemet utan det är resten av världen som har gaddat ihop sig mot honom är han inte förövaren utan han "mobbas" av ett trettiotal plus medlemmar som han ägnar sig åt att namnge (nicken) och det kan för stunden vara i princip vem som helst som inte stryker honom medhårs. Du har nog sagt nåt han inte gillar så han har adderat dig på sin hatlista.

Han kör med multipla konton och i en del trådar är det mest han själv under olika nick som dunkar sig själv i ryggen. Det är en djupt störd person som har precis lika svårt att navigera sitt liv i Vimmerby som han har här på FL. Han har även förföljt och hotat personer administration som till skillnad från medlemmar inte kan välja att vara helt anonyma.

Så tänk noga på vad du lämnar för spår som kan visa vägen till din identitet irl för den här galningen är galen på riktigt och lägger mycket tid och energi på försöka leta upp folk för att "lära dem lite vett". Eftersom han inte är frihetsberövad har han inte lyckats utan det hela begränsar sig fortfarande till nättrakasserier. Skulle inte bli förvånad om han en dag dyker upp på TV på nåt program av trolljagare.

Man kan inte massmejla till inboxar, så meddelandet var direkt riktat till dig. 

Anonym (Blomma) skrev 2026-01-16 16:40:46 följande:
    Länk i inboxen

Hej, fick för en stund sedan en länk inboxad, går inte in närmare i detalj.
    Avsändaren är för min helt okänd.

Jag undrar mest hur många andra som fått den, eller kan man massmaila här?
    Jag har knappt använt funktionen så har dålig koll.

Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Strunta)
    Anonym (Göteborg) skrev 2026-01-17 13:11:48 följande:
    Nej, men jag har sett att Clumsysmuft ofta återkommer till den här, förmodligen rätt sjuka person. Om han nu är så pass störd och mår då dåligt så vore väl ändå det bästa att kontakta psykiatrin på den ort där hen bor och prata med dem om detta?
Svar på tråden Länk i inboxen