• Anonym (Krakelspektakel)

Gillar unga tjejer äldre killar?

Jag är en man 30+ som har svårt för att attraheras av tjejer i min egen ålder. Jag kan helt enkelt inte rå för det. Jag är sådan precis som att vissa dras till äldre och andra till samma kön och allt sånt.

Finns det någon chans att en man i 35 års åldern kan hitta en tjej på 18-20 år?  Jag ser yngre ut än min ålder på ID-kortet kan tilläggas. Hur tror ni dom skulle reagera om man flirtade med dom på stan eller krogen? Ni som är äldre kan ju berätta hur ni hade reagerat när ni var i den åldern.

• Svar på tråden Gillar unga tjejer äldre killar?
  • TrebarnsmammanDalarna
    Anonym (Krakelspektakel) skrev 2026-01-20 18:37:27 följande:
    1. Jag vill inte ha en tjej som haft sex med alldeles för många.
    2. Hon måste inte vara oskuld. 
    3. Ja helt fri går såklart inte, men vissa kvinnor har en jäkla massa även när de är relativt unga.
    4. Gör jag? :D
    5. Jag vill inte lura någon ung. Jag är ärlig med mina intentioner.

Det är svårt att säga vad som är hög bodycount rätt ut. Men skulle jag ändå träffa en 25-åring så skulle jag tycka det var äckligt om hon hade haft sex med fler än fem personer.
    Hoppas du är en sån som blir singel tills du är i femtioårsåldern pga dina orealistiska önskemål och sen ångrar dig bittert för att du inte hittade kärleken på grund av ditt gubbäcklande 
  • Anonym (jepp)

18-19 är perfekt, då är tjejernas som lättast att lära upp så att säga ;) 20-25 funkar med, om hon är duktig och lydig då.

• Anonym (Nja)

Det blir mest en kamp mellan dom som vill att det ska vara så och dom som inte vill att det ska vara så.

Egentligen är det som att fråga hur långt ett snöre är. Vissa yngre kvinnor gillar äldre män och andra inte. Det är individuellt och folk tycker olika.

Självklart har du större chans om du ser bra ut, har det gott ställt, hög status, makt eller andra liknande attribut som höjer ditt värde som partner. 

• Anonym (A)
    Anonym (jepp) skrev 2026-01-20 20:21:30 följande:

18-19 är perfekt, då är tjejernas som lättast att lära upp så att säga ;) 20-25 funkar med, om hon är duktig och lydig då.

😁🤣
  • Anonym (är20)

Ja, generellt så gör vi det.

• Anonym (Mort)

Nej, inte det minsta. Ofräscht.

• Anonym (Fräscha)

Yngre kvinnor kan gilla äldre män som är fräscha och kanske ser yngre ut än de är. Det beror på att de relaterar utseendemässigt. Men generellt håller sig de flesta till folk i den egna åldern och därikting.

• Anonym (Suck..)
    Anonym (Beror på) skrev 2026-01-20 16:10:04 följande:
    Jo då, som 38 år hade han en 19 åring och några år efter det träffade han en annan 19 åring.

Efter det har det varit äldre tjejer, bland annat 23 respektive 33 år yngre än honom själv.

Talar då förstås om officiella förhållanden.
    Om det skulle vara sant så betyder det knappast att 19-åringarna var attraherade av en ful grå gubbstrutt som Ulf Lundell var redan runt 40-årsåldern. Ytliga kändiskåta bimbosar som vill sola sig i andras stjärnglans. Ingen riktig kärlek det. Han är vidrigt ful. Äcklig gubbgris. 
  • Anonym (Beror på)
    Anonym (Suck..) skrev 2026-01-21 00:44:33 följande:
    Om det skulle vara sant så betyder det knappast att 19-åringarna var attraherade av en ful grå gubbstrutt som Ulf Lundell var redan runt 40-årsåldern. Ytliga kändiskåta bimbosar som vill sola sig i andras stjärnglans. Ingen riktig kärlek det. Han är vidrigt ful. Äcklig gubbgris. 
    Nej som sagt rik och känd är vad som gäller för TS annars blir det inget.

TS behöver ju inte heller bry sig om kärlek från tjejer. TS själv kommer inte att kunna ha något kärleksförhållande i sitt liv, eftersom att TS kommer att finna varje tjej oattraktiv inom loppet av bara ett par år.
  • Anonym (Individer)

Jag har alltid blivit kär i individer, inte en ålder. Den yngsta jag varit tillsammans med på riktigt var min exman, han är åtta år yngre än jag. Vi träffades när han var 25 och jag 33. (Det var inte åldersskillnaden som gjorde att vi gick isär.) Den äldsta jag varit tillsammans med på riktigt var 18 år äldre, jag var då 26-27. 

Men sedan har jag även varit olyckligt kär i/svärmat för män med större åldersskillnad än så, som tonåring blev jag t.ex. kär i flera lärare, som var 20-30 år äldre än jag. Hur det skulle ha varit att leva med dem på riktigt vet jag förstås inte, förmodligen inte så bra, och jag blev ju bara kär i deras yrkesperson. 

Nu när jag är ca 60 kan jag ibland utveckla lite känslor för män som är över 20 år yngre än jag, men dem ser jag bara på film/TV numera, och jag tittar ofta på lite äldre filmer, så skådespelarna kan vara i min ålder på riktigt. Men som de ser ut nu tycker jag att de ser gamla ut och inte längre attraktiva, så det är lite komplicerat. Jag blir bara förälskad i deras rollfigurer som är runt 40 år.

Svar på tråden Gillar unga tjejer äldre killar?