Nekad jobb pga attitydproblem
Jag har nu fått reda på att jag har dåligt rykte och därför inte fått ett jobb som jag sökt.
Orsaken till detta är för att jag kan bli besvärlig i olika sammanhang.
Ja hävdar att jag gjort rätt i sak men att andra människor inte tyckt om när något blivit obekvämt.
Saker jag gjort då.
Under min studietid på universitetet så hamnade jag i en dysfunktionell klass.
En elev kunde ta en timme av undervisningstiden åt att diskutera saker som att kurslitteraturen vi hade inte hade tillräckligt många personer med andra hudfärger än vita (Författarna till litteraturen).
Till saken är att ämnet är mycket litet i Sverige och det finns mycket begränsad svensk litteratur? Vi använde den litteraturen som vi fick tag på.
Efter att ha använt en timme av lektionen till detta så bad jag om att gå vidare och ifrågasatte hur detta kunde vara obligatoriskt att närvara på. Smidigt, nja.
Jag har idag en mycket nära relation till mina lärare på universitetet och jag har deras privata telefonnummer och vi har ofta kontakt. Men VISSA av mina klasskamrater va nog lite rädda för mig.
Jag har även blivit irriterad på en tidigare arbetsplats när en kollega gång på gång kommit kraftigt berusad till jobbet. Alla har gullat med personen. Jag har meddelat att det inte är okej och att det finns hjälp inom beroendevården. Jag var en gång även tvungen att ringa ambulans pga han berusning och hans organ var i riktigt dåligt skick då,.
Alla andra har agerat som att vi har all tid i världen och jag saknar dessvärre tålamod till detta. Jag vill göra det vi ska på jobbet eller i skolan.
Jag har även på en arbetsplats fått igenom att en chef blivit av med sitt jobb då han gjorde saker som verkligen inte var okej. Efter en omfattande utredning så dömdes han i både tingsrätt och hovrätt bland annat för att han gjort olagliga saker på arbetsplatsen som att förskingra pengar i mycket stora belopp. Anställa familjemedlemmar som aldrig var där men som han betalade ut löner till varje månad och så vidare? Alla gick med på att han var som han var när jag kom in på den arbetsplatsen. Jag samlade mina kollegor och fick dom med mig att situationen var absurd. Och utredningen visade sig ju sen att mina kollegor var fullständigt livrädda för honom? Men jag var den som sa ifrån Och fick bort honom. Alla led innan dess i tystnad.
Har jag verkligen attitydproblem?