• Anonym (Anonym)

Klarar inte det här längre 😭

Jag har haft kontakt till och från med en jättefin man som jag har väldigt starka känslor för och jsg vet att han är väldigt attraherad av mig och att han har känslor för mig på nåt vis, jag tror att han lider av avoidant attachment disorder när jag läser på om det så stämmer mycket av hans beteende in på det.

Ena stunden är han jättegullig och nästa stund är han kall och ignorerar mig.  
    Ibland flyr han och blockar mig helt utan anledning, jag har försökt fråga om jag har gjort nåt fel eller om det är nåt fel på mig men jag får inget svar och det gör mig arg och ledsen.
    Häromdagen såg jag att han hade kollat min story på tiktok vet inte om det betyder nåt , jag hade isf delat ett klippbok handlade om att vara ledsen och sårad och jsg tror han kände sig träffad, han blockade inte mig men han skrev inget , senare samma kväll la han upp på sin story ett klipp om "i Donald neef People till me stop overthinking i need People to understanding why im overthinking" 

Idag blockar hsn mig helt utan anledning på Facebook jag hade inte ens försökt kontakta honom. 

Varför gör han såhär mot mig 

Jag gpt dönder
  • Svar på tråden Klarar inte det här längre 😭
  • Snitches
    Anonym (Trådstartarenamanda) skrev 2026-01-31 23:50:39 följande:
    Nähe men det gjorde hon iaf ovh hon sa att hon inte kunde vara helt säker men att hon trodde det iaf. Dessutom har jsg fått höra av andra hur han är...
    Vilka är dessa andra?
  • Anonym (Trådstartarenamanda2)
    Anonym (Q) skrev 2026-02-01 10:47:34 följande:

Det spelar ingen roll hur lång erfarenhet psykologen har. Denne gör aldrig några uttalanden om diagnos mm. Mer intressant vad psykologen säger om dig. Vilka diagnoser har hen satt på dig? Vilka utredningar och intervjuer har gjorts. Tror du på fullt allvar att någon professionell skulle ta vad du säger, smått i affekt, vad en annan person har sagt om sig själv och vad du säger? Du tror inte han ljuger om sina diagnoser likväl som om sitt livs kärlek. Han gör vad han kan för att få ligga. Inget mer. Eller det kanske är så att ni aldrig har träffats? 

Skulle vilja skriva en spoiler här 😅

Hon säger att jsg har asperger och add och inget mer än det ingen if eller andra diagnoser. Nu heter det dock autismspektrumtillstånd och inte asperger längre mrn när jag gjorde utredningen så hette det fortfarande asperger och min diagnod hsr inte ändrats sen dess.

Nej det tror jag inte han gör.
  • Anonym (Hmmmm.....)

Hade varit bättre om den där "psykologen" pratar om dig, ditt mående, dina diagnoser och kan hjälpa dig att förstå att den där killen inte vill ha dig alls och att du bör lämna honom ifred och glömma honom.

Anonym (Nu får det fan räcka) skrev 2026-02-01 11:37:38 följande:
    Naturligtvis har hon inte träffat en riktig psykolog. Diagnosen hon pratar om existerar inte. Jag skulle gissa på att "psykologen" är ChatGPT eller liknande.
    Det får du väl tro då men så är det inte , jag träffade min psykolog senaste i fredags på förmiddagen och hon är väldigt professionell psykolog som vet vad hon pratar om. 
    Snitches skrev 2026-02-01 11:39:14 följande:
    Vilka är dessa andra?
    Ja det kan ju du och han fundera över.
    Anonym (Hmmmm.....) skrev 2026-02-01 11:55:45 följande:

Hade varit bättre om den där "psykologen" pratar om dig, ditt mående, dina diagnoser och kan hjälpa dig att förstå att den där killen inte vill ha dig alls och att du bör lämna honom ifred och glömma honom.

Det gör hon också. Då kan ju han sluta kontakta mig också ibland då och sluta kolla mina stories och sluta be sina vänner kontakta mig men uppenbarligen har jag nåt eftersom han gång på gång kommer springandes tillbaka för att få uppmärksamhet och tröst när andra tjejer inte vill ha han. 
  • molly50
    Anonym (Trådstartarenamanda) skrev 2026-01-31 23:59:55 följande:
    Kul för dig då. Ja och jag är ocksp en stark kvinna som inte låter nån behandla mig hur som helst men jsg försöker se det bästa hos människor , jag vet att jag är snäll ,omtänksam kan känna empati och har ett stort hjärta för personer jag tycker mycket om. Jsg har väl tyvärr gett vissa personer för många chanser men jsg hoppas han en dag ksn inse att hans beteende sårar mig och att han kan försöka bättra sig lite. Jag tror knappast det håller länge mellsn han och hans nya tjej hon lär väl se efter ett litet tag precis som jsg oxh alls hans ex och tjejer hsn hsr dejtat hur hsn verkligen och då kommer der ta slut.
    Eller så kanske han har träffat rätt tjej nu som tar fram hans bästa sidor?
    Oavsett så måste du ju nu inse att det inte är dig han vill ha när han blir tillsammans med en annan tjej. Även om det känns tufft.
  • molly50
    Anonym (Trådstartarenamanda2) skrev 2026-02-01 12:01:50 följande:
    Det gör hon också. Då kan ju han sluta kontakta mig också ibland då och sluta kolla mina stories och sluta be sina vänner kontakta mig men uppenbarligen har jag nåt eftersom han gång på gång kommer springandes tillbaka för att få uppmärksamhet och tröst när andra tjejer inte vill ha han. 
    Eller så kanske du ska blockera honom så att han inte kan kontakta dig mer. Tills du har glömt och gått vidare.
    Du låter ju honom leka med dina känslor när du inte säger ifrån eller markerar att du blir sårad av hans beteende.
    molly50 skrev 2026-02-01 12:06:10 följande:
    Eller så kanske han har träffat rätt tjej nu som tar fram hans bästa sidor?
    Oavsett så måste du ju nu inse att det inte är dig han vill ha när han blir tillsammans med en annan tjej. Även om det känns tufft.
    Han har sagt till varenda tjej han har träffat att det ät hans livs lärlek så haha det lär inte hålls speciellt länge
    molly50 skrev 2026-02-01 12:08:01 följande:
    Eller så kanske du ska blockera honom så att han inte kan kontakta dig mer. Tills du har glömt och gått vidare.
    Du låter ju honom leka med dina känslor när du inte säger ifrån eller markerar att du blir sårad av hans beteende.
    Jodå jag har sagr både det ena och det andra till honom när jag har varit arg och ledsen och ibland verkar hsn förstå och bli ledsen för att jsg blir ledsen och ibland förstår han inte alls
  • Anonym (Lee)
    Anonym (Trådstartarenamanda2) skrev 2026-02-01 12:01:50 följande:
    Eller så utnyttjar han dig när andra tjejer inte vill ha honom för att han vet att du alltid finns där oavsett hur han behandlar dig. Ha lite självrespekt, visa att du är värd bättre och gå vidare från honom. 
    Anonym (Lee) skrev 2026-02-01 12:19:52 följande:
    Eller så utnyttjar han dig när andra tjejer inte vill ha honom för att han vet att du alltid finns där oavsett hur han behandlar dig. Ha lite självrespekt, visa att du är värd bättre och gå vidare från honom. 
    Det är slut med det nu iaf.
  • molly50
    Anonym (Trådstartarenamanda2) skrev 2026-02-01 12:16:22 följande:
    Han har sagt till varenda tjej han har träffat att det ät hans livs lärlek så haha det lär inte hålls speciellt länge
    Och denna gången kanske det är det. Det kan du ju inte veta.
    Anonym (Trådstartarenamanda2) skrev 2026-02-01 12:18:31 följande:
    Jodå jag har sagr både det ena och det andra till honom när jag har varit arg och ledsen och ibland verkar hsn förstå och bli ledsen för att jsg blir ledsen och ibland förstår han inte alls
    Då återstår det väl bara att blockera. 
  • Minkoppte
    Bara läst trådstart. Har ett konkret råd.
    Varför gör han så här??? 
    Svar: han är dum i huvudet. Dumpa aset. Problem solved.
  • fasanfjäder

En fråga TS, har du något annat i ditt liv som distraherar dig eller är det bara den här killen?

Intressen? Jobb? Studier? Vänner?

• Minkoppte
    Minkoppte skrev 2026-02-01 13:09:41 följande:
    Bara läst trådstart. Har ett konkret råd.
    Varför gör han så här??? 
    Svar: han är dum i huvudet. Dumpa aset. Problem solved.

Nu har jag läst tråden.

Åh nej. Det var följetongsmakaren igen. 

• Xenia

En jättefin man beter sig inte så här, avsett diagnos. Blocka och glöm.

"Jag har haft kontakt till och från med en jättefin man som jag har väldigt starka känslor för och jsg vet att han är väldigt attraherad av mig och att han har känslor för mig på nåt vis, jag tror att han lider av avoidant attachment disorder när jag läser på om det så stämmer mycket av hans beteende in på det.

Ena stunden är han jättegullig och nästa stund är han kall och ignorerar mig.  
    Ibland flyr han och blockar mig helt utan anledning, jag har försökt fråga om jag har gjort nåt fel eller om det är nåt fel på mig men jag får inget svar och det gör mig arg och ledsen."
  • Anonym (Hmmmm.....)
    Anonym (Trådstartarenamanda2) skrev 2026-02-01 12:16:22 följande:
    Så brukar man ju känna när man är nyförälskad. Har alla män jag träffat sagt till mig också. Men nu har jag träffat mitt livs kärlek och märker stor skillnad mot tidigare relationer. Detta är på riktigt och jag blir mer kär för varje dag, 6 år nu.

Får väl hoppas att han träffat rätt för hans skull och att även du träffar en äkta kärlek och slipper sånt här som du bara mår dåligt av.
  • Anonym (Oxen)

Vad är det för väldigt starka känslor du har mot denna man? Som jag förstår det har ni aldrig träffats så hur bra känner ni ens varandra?

Är det verkligen "kärlek"? 

Svar på tråden Klarar inte det här längre 😭