• Anonym (Anonym)

Klarar inte det här längre 😭

Jag har haft kontakt till och från med en jättefin man som jag har väldigt starka känslor för och jsg vet att han är väldigt attraherad av mig och att han har känslor för mig på nåt vis, jag tror att han lider av avoidant attachment disorder när jag läser på om det så stämmer mycket av hans beteende in på det.

Ena stunden är han jättegullig och nästa stund är han kall och ignorerar mig.  
    Ibland flyr han och blockar mig helt utan anledning, jag har försökt fråga om jag har gjort nåt fel eller om det är nåt fel på mig men jag får inget svar och det gör mig arg och ledsen.
    Häromdagen såg jag att han hade kollat min story på tiktok vet inte om det betyder nåt , jag hade isf delat ett klippbok handlade om att vara ledsen och sårad och jsg tror han kände sig träffad, han blockade inte mig men han skrev inget , senare samma kväll la han upp på sin story ett klipp om "i Donald neef People till me stop overthinking i need People to understanding why im overthinking" 

Idag blockar hsn mig helt utan anledning på Facebook jag hade inte ens försökt kontakta honom. 

Varför gör han såhär mot mig 

Jag gpt dönder
  • Svar på tråden Klarar inte det här längre 😭
  • Xenia
    Anonym (Anonym) skrev 2026-01-25 20:21:20 följande:
    Och du kan sluta själv. Har du inget trevligt att säga så säg ingenting jag inte massa hat och hot jsg har inte gjort dig nånting.
    Startar du en tråd så får du vara beredd på att folk inte svarar som du vill, typ att killen säkert ändrar sig så kan ni leva lyckliga sedan.

Jag tycker tvärtom att ert förhållande tydligen bara leder till olycka för dig. Du går sönder, skriver du.

Så ge upp killen, han bryr sig iaf inte tillräckligt om dig. Skit i om han läser dina stories, han hade väl inget bättre för sig, det är inget bevis på att han är kär i dig.

Killen verkar konstig, men du verkar faktist lika konstig som hänger fast vid honom. Har du försökt med terapi?
  • Snitches
    Anonym (om) skrev 2026-01-25 23:05:31 följande:

Om TS är den jag tror att det är, så hej. Det är jag som är killen. Jag har inte någon personlighetsstörning, jag kontaktar inte TS men har länge varit tvungen att ha henne i onlinekontakter pga olika saker. Jag svarar TS kontakt med lung och vänlig saklighet, per instruktion, det är TS humör som avgör om hon anser att jag är snäll eller kall. Vi har aldrig varit vänner eller ett par, hon har tagit vanlig enkel vänlighet som att hon äger mig. Vi har heller aldrig haft sex, men hon hävdar.

Igen, TS kanske inte alls är hon som håller på mot mig, men likheterna är skrämmande lika. Även de andra trådarna som länkats innehåller detaljer som tyder på det. Orsaken till att trådarna aldrig kommer någon vart och TS försöker blanda bort korten när hon får frågor är för att hon helt enkelt inte kan svara.

TS hävdar ju inte att hon haft sex med den här killen. För det mesta har hon varit ärlig med att de aldrig träffats. 

Förstår inte riktigt hur man kan vara tvungen att ha onlinekontakt med någon? 
  • Anonym (Anonym)

Om TS är den jag tror att det är, så hej. Det är jag som är killen. Jag har inte någon personlighetsstörning, jag kontaktar inte TS men har länge varit tvungen att ha henne i onlinekontakter pga olika saker. Jag svarar TS kontakt med lung och vänlig saklighet, per instruktion, det är TS humör som avgör om hon anser att jag är snäll eller kall. Vi har aldrig varit vänner eller ett par, hon har tagit vanlig enkel vänlighet som att hon äger mig. Vi har heller aldrig haft sex, men hon hävdar.

Igen, TS kanske inte alls är hon som håller på mot mig, men likheterna är skrämmande lika. Även de andra trådarna som länkats innehåller detaljer som tyder på det. Orsaken till att trådarna aldrig kommer någon vart och TS försöker blanda bort korten när hon får frågor är för att hon helt enkelt inte kan svara.

Hej.. Varför skulle du ha varit tvungen att ha mig i dina onlinekontakter ? Sen när har jag påstått att vi har haft sex? Vi har skrivit massa om sex ja men jsg har aldrig påstått att vi har haft sex. Jag har aldrig tvingat dig att ha kontakt med mig du har kontaktat mig helt frivilligt. 

Nu tror jag dock inte du är den hag har haft kontakt med för tycker inte det känns så när du skriver men om du vill prata mer privat så kan jsg skicka mitt nummer till dig i dm. Jag tänker inte prata mer om vår kontakt där alla kan läsa om det nu är den jag haft kontakt med.
  • Anonym (Anonym)

Får jag fråga om ditt namn börjar på L ? Den enda killen jag har haft kontakt med den senaste tiden börjar på bokstaven L. Har haft kontakt med en E och en S också men det var förra våren/sommaren.  Om du är L så har vi haft kontakt maj 2025 , augusti-oktober 2025 och november-nyår 2025
  • Anonym (Anonym)
    Snitches skrev 2026-01-25 23:16:18 följande:
    TS hävdar ju inte att hon haft sex med den här killen. För det mesta har hon varit ärlig med att de aldrig träffats. 

Förstår inte riktigt hur man kan vara tvungen att ha onlinekontakt med någon? 
    Nej jag har aldrig påstått att vi har träffats eller att vi har haft sex men ja jag har sagt att vi har skrivit om sex.

Nej det förstår inte jag heller...
  • Anonym (V)
    Anonym (Anonym) skrev 2026-01-25 23:31:47 följande:
    Nej jag har aldrig påstått att vi har träffats eller att vi har haft sex men ja jag har sagt att vi har skrivit om sex.

Nej det förstår inte jag heller...

Säger inte att du gör så här, eller är såhär. Vill ba ge ett svar på varför någon skulle hålla någon i onlinekontakter. Så ta inte illa åt dig här, är inte riktigt mot dig! 

Det kan vara för att personen helt enkelt känner sig tvingad, annars kommer personen man helst vill undvika kontakta vänner och familj. Detta kanske man inte är redo för. Man vill ej berätta om sin situation, skäms över den, vet inte hur man ska hantera den. Precis detta har hänt någon väldigt nära mig. Personen kände sig helt enkelt tvingad för att kunna hålla situationen under kontroll. Även om den tillslut spåra ur. 

till killen original inlägget, vem har gett dig rådet att svara sakligt och vänligt. Svara inte alls. Detta är polisens råd när man hanterar människor som inte accepterar sitt nej. Säg tydligt att du inte vill ha kontakt. Blocka. Blocka. Blocka. Va ej rädd att prata om det, jag vet att det är jobbigt som fan. Men sluta ge något tillbaka till den där tjejen.

• Anonym (Q)
    Anonym (e) skrev 2026-01-25 22:46:29 följande:
    och detta är bara en av trådarna...
    Jajamen! Samma kassa argumentation från TS. Känner igen det så väl. Hugger direkt. Duckar för skribenternas ifrågasättande även om adekvata funderingar. Blir lite pilutta dig från TS. 
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (V) skrev 2026-01-25 23:39:24 följande:

Säger inte att du gör så här, eller är såhär. Vill ba ge ett svar på varför någon skulle hålla någon i onlinekontakter. Så ta inte illa åt dig här, är inte riktigt mot dig! 

Det kan vara för att personen helt enkelt känner sig tvingad, annars kommer personen man helst vill undvika kontakta vänner och familj. Detta kanske man inte är redo för. Man vill ej berätta om sin situation, skäms över den, vet inte hur man ska hantera den. Precis detta har hänt någon väldigt nära mig. Personen kände sig helt enkelt tvingad för att kunna hålla situationen under kontroll. Även om den tillslut spåra ur. 

till killen original inlägget, vem har gett dig rådet att svara sakligt och vänligt. Svara inte alls. Detta är polisens råd när man hanterar människor som inte accepterar sitt nej. Säg tydligt att du inte vill ha kontakt. Blocka. Blocka. Blocka. Va ej rädd att prata om det, jag vet att det är jobbigt som fan. Men sluta ge något tillbaka till den där tjejen.

Om det nu är killen jag har haft kontakt med senast så är det bara skitsnack att hsn varit tvungen att ha kontakt med mig , han har kontaktat mig helt frivilligt massor av gånger.  Lägger ner denna tråd nu iaf tack och hej.
  • Anonym (V)
    Anonym (Anonym) skrev 2026-01-25 23:44:56 följande:
    Om det nu är killen jag har haft kontakt med senast så är det bara skitsnack att hsn varit tvungen att ha kontakt med mig , han har kontaktat mig helt frivilligt massor av gånger.  Lägger ner denna tråd nu iaf tack och hej.
    Jag tror dig. Ta hand om dig. 
  • Anonym (L)
    Anonym (Anonym) skrev 2026-01-25 23:09:49 följande:
    Jo , men av nån anledning dras män med problem sig till mig hela tiden jsg har inte kontaktat dom det är hela tiden dom som raggar på mig, i början märks inte deras problem men det kommer fram ett tag senare..
    Om det är återkommande så vet du vad du ska göra, du lär ju känna igen mönstret o då är det väl toppen att killen blockerar dig, då slipper ju du göra ngt mer?
    Det låter ju som du inleder med att vilja ändra på personen o lösa dennes problem. Då ligger problemet hos dig också.
Svar på tråden Klarar inte det här längre 😭