Anonym (Igen) skrev 2026-03-10 17:53:04 följande:
Spelar ingen roll vad vi föreslår för konkret, du dissar allt.
Rosa bussar, kör, röda korset, lions, kajakkurs, round table, matlagning, dykning, kampsport
Du har dissat allt.
Jag har varit på gemensamma resor (inte rosa bussar däremot) och volontärarbetat på lite olika platser. Problemet är att jag inte tror att jag kan lösa min situation, eftersom det inte har hjälpt tidigare.
Anonym (D) skrev 2026-03-11 08:40:33 följande:
Ja, det är inte så lätt att träffa en kvinna om man mår psykiskt jättedåligt.
Så TS behöver få in mer glädje och harmoni i livet. Kanske inte fixera sig just nu på jakten efter en kvinna. För att aktivt försöka träffa någon brukar innebära många bakslag innan det blir rätt. Det orkar man inte riktigt med om man är deprimerad på riktigt. Man måste kunna ta lite bildliga "smällar" när man är i sökarstadiet.
Ditt eget förslag om att pröva som statist vid inspelningar kanske kan vara kul för dig TS?
Depressionsbehandling enligt KBT innefattar att få in saker som ger glädje i livet. Så mycket man nu orkar, för personer med depression brukar ha nedsatt fysisk och psykisk ork.
Sök behandling för depression om du känner dig tom och nedstämd TS!
Börja också fundera på någon aktivitet som kanske kan ge lite glädje och harmoni.
Ja jag mår dåligt och jag har insett nu att jag har ingen energi till att verkligen gå in för det. Jag har har mentalt redan gett upp. Jag har när jag var yngre fått höra så många ord om hur jag är och ser ut. Jag har fått världens sämsta självförtroende och då går det ju inte.
Jag har sökt lite statistjobb nu så vi får se om det händer något.