• Lexus88

Jag är så himla ensam :/

Jag är så otroligt jävla ensam att jag inte vet vart jag ska ta vägen snart. Jag har inte så bra kontakt med min familj och jag har bott ensam i nu 17 år sedan jag flyttade hemifrån. Har typ bara en vän som jag träffar en gång om året men annars är jag helt ensam utanför arbetstid.

Har varit singel hela livet och att få ha någon att krama när man kommer hem låter som en dröm men samtidigt lika låg sannolikhet att det ska hända som att vinna jackpott på lotto.

Jag har på senare tid börjat läsa en del om självmord och det skrämmer mig lite på samma gång för jag vet inte om jag orkar fortsätta såhär längre.

Är vissa av oss dömda att leva såhär?

• Svar på tråden Jag är så himla ensam :/
  • Lexus88
    Anonym (Igen) skrev 2026-03-10 17:53:04 följande:
    Spelar ingen roll vad vi föreslår för konkret, du dissar allt.
    Rosa bussar, kör, röda korset, lions, kajakkurs, round table, matlagning, dykning, kampsport

Du har dissat allt. 
    Jag har varit på gemensamma resor (inte rosa bussar däremot) och volontärarbetat på lite olika platser. Problemet är att jag inte tror att jag kan lösa min situation, eftersom det inte har hjälpt tidigare. 
    Anonym (D) skrev 2026-03-11 08:40:33 följande:

Ja, det är inte så lätt att träffa en kvinna om man mår psykiskt jättedåligt. 

Så TS behöver få in mer glädje och harmoni i livet. Kanske inte fixera sig just nu på jakten efter en kvinna. För att aktivt försöka träffa någon brukar innebära många bakslag innan det blir rätt. Det orkar man inte riktigt med om man är deprimerad på riktigt. Man måste kunna ta lite bildliga "smällar" när man är i sökarstadiet.

Ditt eget förslag om att pröva som statist vid inspelningar kanske kan vara kul för dig TS?

Depressionsbehandling enligt KBT innefattar att få in saker som ger glädje i livet. Så mycket man nu orkar, för personer med depression brukar ha nedsatt fysisk och psykisk ork. 

Sök behandling för depression om du känner dig tom och nedstämd TS!
    Börja också fundera på någon aktivitet som kanske kan ge lite glädje och harmoni.

Ja jag mår dåligt och jag har insett nu att jag har ingen energi till att verkligen gå in för det. Jag har har mentalt redan gett upp. Jag har när jag var yngre fått höra så många ord om hur jag är och ser ut. Jag har fått världens sämsta självförtroende och då går det ju inte.

Jag har sökt lite statistjobb nu så vi får se om det händer något. 
  • Anonym (Igen)
    Lexus88 skrev 2026-03-11 16:56:59 följande:
    Jag har varit på gemensamma resor (inte rosa bussar däremot) och volontärarbetat på lite olika platser. Problemet är att jag inte tror att jag kan lösa min situation, eftersom det inte har hjälpt tidigare. 

Så TS behöver få in mer glädje och harmoni i livet. Kanske inte fixera sig just nu på jakten efter en kvinna. För att aktivt försöka träffa någon brukar innebära många bakslag innan det blir rätt. Det orkar man inte riktigt med om man är deprimerad på riktigt. Man måste kunna ta lite bildliga "smällar" när man är i sökarstadiet.

Ditt eget förslag om att pröva som statist vid inspelningar kanske kan vara kul för dig TS?

Depressionsbehandling enligt KBT innefattar att få in saker som ger glädje i livet. Så mycket man nu orkar, för personer med depression brukar ha nedsatt fysisk och psykisk ork. 

Börja också fundera på någon aktivitet som kanske kan ge lite glädje och harmoni.

Ja jag mår dåligt och jag har insett nu att jag har ingen energi till att verkligen gå in för det. Jag har har mentalt redan gett upp. Jag har när jag var yngre fått höra så många ord om hur jag är och ser ut. Jag har fått världens sämsta självförtroende och då går det ju inte.

Men du har inte gett upp skriva på internet och har ork att skapa nya trådar
  • Anonym (Agera)
    Vad skulle hända, menar du? 
  • Lexus88
    Anonym (Igen) skrev 2026-03-11 17:12:42 följande:
    Men du har inte gett upp skriva på internet och har ork att skapa nya trådar
    Jag har insett att jag gör det för att lätta på mina känslor. För att jag går sönder inombords annars.
    Anonym (Agera) skrev 2026-03-11 17:40:18 följande:
    Vad skulle hända, menar du? 
    Att dom hör av sig och vill att jag kommer och besöker dom?
  • Anonym (F)

Det är det här negativa tänkandet som du kan få hjälp med att bekämpa genom terapi, förslagsvis KBT som någon skrev.
  • Anonym (D)

Då håller jag tummarna för att du får ett statistjobb! Kanske är kul.

• Anonym (Agera)
    Lexus88 skrev 2026-03-11 17:46:11 följande:
    Att dom hör av sig och vill att jag kommer och besöker dom?
    Jo, det förstår jag naturligtvis. Du hamnar  i en databas och om du har tur får du ett gig nångång. Men det jag menar är, hur ska det hjälpa dig med dina problem?
  • Lexus88
    Anonym (F) skrev 2026-03-11 18:15:02 följande:
    Det är det här negativa tänkandet som du kan få hjälp med att bekämpa genom terapi, förslagsvis KBT som någon skrev.
    Ja du kanske har rätt. Men jag har redan varit i kontakt med vården tidigare och det hjälpte inte...
    Anonym (Agera) skrev 2026-03-11 19:26:00 följande:
    Jo, det förstår jag naturligtvis. Du hamnar  i en databas och om du har tur får du ett gig nångång. Men det jag menar är, hur ska det hjälpa dig med dina problem?
    Man kanske hamnar med någon man klickar med där? Vissa jobb är ju på en heldag och man vet aldrig...
  • Anonym (Agera)
    Lexus88 skrev 2026-03-11 19:29:52 följande:
    Ja du kanske har rätt. Men jag har redan varit i kontakt med vården tidigare och det hjälpte inte...
    Man kanske hamnar med någon man klickar med där? Vissa jobb är ju på en heldag och man vet aldrig...

Du får väl testa en annan terapeut. Du har ju pengar. Varför inte satsa på en riktigt bra KBT-terapeut?

Brukar du klicka när du träffar någon för första gången? Få igång ett så pass bra snack att hon vill träffas igen? I så fall har du ju guldläge. Kan dock tänka mig bättre situationer. Som en kurs, där ni faktiskt ses en gång i veckan och hinner bygga upp något.

• Anonym (F)
    Lexus88 skrev 2026-03-11 19:29:52 följande:
    Men försök hitta en annan terapeut då. Du kan inte ge upp så lätt om du nu lider så mycket av din situation.
  • Anonym (D)
    Däerföe att det piggar upp och är kul. Ha lite kul är aldrig fel! Om nu TS är deprimerad på riktigt är det bättre att han i stunden gör saner så att han mår bättre. Terapi är en sådan grej, men det finns flera.
  • Anonym (Agera)
    Anonym (D) skrev 2026-03-11 20:31:54 följande:
    Däerföe att det piggar upp och är kul. Ha lite kul är aldrig fel! Om nu TS är deprimerad på riktigt är det bättre att han i stunden gör saner så att han mår bättre. Terapi är en sådan grej, men det finns flera.
    Självklart, men jag tror att TS behöver något regelbundet, dit han går minst en gång i veckan. Nu är ju TS tanke dessutom att han ska "hitta någon det klickar med", vilket var anledningen till att jag ställde frågan. För att få reda på vad avsikten var. 
Svar på tråden Jag är så himla ensam :/