Vaccination
Gick det hur bra som helst?
Uppstod det några komplikationer?
Jag är inte W men jag håller med hen i vartenda ord. Ser fram emot att du svarar på de frågor hen ställde så jag själv hade ställt dem annars.
Detta har ni ju rätt att avgöra själva - er son kan ta igen vaccinationerna själv när han blir gammal nog att bestämma själv.
Risken med att få själva sjukdomarna är liten - dödligheten som många tjatar om handlar om barn med grundläggande hälsoproblem (jag förutsätter att ert barn är normalfriskt, eftersom ni överhuvudtaget överväger att inte ge sprutan), samt från U-länder där barnen är undernärda + inte har tillgång till läkarvård + att mammorna inte vet det minsta om vård av ett sjukt barn, samt från tidigare tidpunkter här i Europa då förhållandena var lika eländiga som i U-länderna idag. I min generation gick alla igenom de vanliga barnsjukdomarna, och jag kände inte en enda som dog.
(Däremot hade jag en flicka på mitt lekis som dog av TBC, och det visade sig långt senare när jag skulle börja arbeta i vården att jag hade antikroppar mot TBC, så jag måste ha blivit smittad och haft en tyst infektion som läkte av sig själv... inget syntes på skärmbilden av lungorna i alla fall.)
Risken att ett friskt barn ska dö eller få permanenta skador av någon av sjukdomarna är förmodligen mindre än risken att det ska få men av vaccinationen. Så jag tycker att ni har rätt att välja som ni gör. Och detta med "samhällsnyttan" tycker jag inte att man behöver bry sig om. Man gör det som man tror är bäst för sitt eget barn, inom normala ramar såklart: det är inte OK att tvinga sitt barn att vara vegetarian t.ex., för det är ingen normal kost för en människa, har aldrig varit ens när vi var apor. Men vaccinationer är ju inget av Gud eller Naturet givet, det är en mycket ny uppfinning, det väljer man själv.
Och för att svara på frågan: mina kids fick alla sprutorna i det allmänna vaccinationsprogrammet, och de har inte haft några men av dem.
Många i tråden skulle glatt knapprat i sig Neurosedyn också.
Det går visst bra att inte ifrågasätta...
Neurosedynskandalen ändrade och förbättrade mycket inom läkemedelsindustrin, hur det fungerade då går inte att jämföra med dagens rutiner.
Biverkningar av Neurosedyn upptäcktes efter ett par år; MPR vaccin har funnits i över 50 år.
Neurosedynskandalen ändrade och förbättrade mycket inom läkemedelsindustrin, hur det fungerade då går inte att jämföra med dagens rutiner.
Biverkningar av Neurosedyn upptäcktes efter ett par år; MPR vaccin har funnits i över 50 år.
Båda mina barn (och även jag själv) har fått vaccinet utan några värre men än lite ömhet i armen och lite feber.
Och jag utsätter hellre mina barn för det än att drabbas av sjukdomar som kan göra dem allvarligt sjuka.
Har själv sett personer på nära håll som blivit riktigt dåliga av t ex mässlingen.
Personer som i övrigt är friska.
Det är inget jag vill att mina barn ska utsättas för. Varken när de var små eller nu som stora.
Ja Neurosedyn kunde ha stoppats tidigare, om det funnits centrala register, nyare kontrollmekanismer etc etc, men sådant finns nu.
Tror du att läkemedelsindustrin och alla deras anställda samt flertalet läkare är ute efter att medvetet skada folk? De hatar människor och vill sälja mer farlig medicin, trots att de sen blir stämda på miljonbelopp, går i konkurs och hamnar i fängelse när det uppdagas?
Har du några bevis på att läkare mutats att skriva ut skadlig medicin?
Ja Neurosedyn kunde ha stoppats tidigare, om det funnits centrala register, nyare kontrollmekanismer etc etc, men sådant finns nu.
Tror du att läkemedelsindustrin och alla deras anställda samt flertalet läkare är ute efter att medvetet skada folk? De hatar människor och vill sälja mer farlig medicin, trots att de sen blir stämda på miljonbelopp, går i konkurs och hamnar i fängelse när det uppdagas?