• HuldaStina

30+ som arbetat mer än ett år på första barnet!

Hej!

Den 9:e maj 2005 startade jag en tråd som hette "30+ som arbetar på första barnet". Tiden har gått, och senaste tråden blev del 4 (beta.familjeliv.se/Forum-1-3/m6514879.html)och jag och sambon arbetar fortfarande på utan resultat, men SKAM DEN SOM GER SIG!!!

Ursprungstråden böjrade såhär:
    "Känner ett behov av en tråd av likasinnade, det vill säga 30+ som jobbar på första barnet. Givetvis kan man få mycket stöd av yngre och de som redan har ett barn, men ändå så är de ju "fortfarande unga" och de har ju ett (eller flera) barn... "

...och det är också DET den byggde på, att vi "lite äldre" behöver en tråd där vi kan få ventilera utifrån vårt persepektiv!

Jag känner nu, att oavsett hur mycket goa vänner jag träffat genom tråden, så har jag "vuxit" ur den lite. Därför startar jag en ny tråd, där jag undanber mig följande;

* Kom inte in här efter fem försök och ropa ÄNTLIGEN. Visst, jag är glad för din skull, men efter närmare tjugo försök känns det som ett hån, när någon skriver ÄNTLIGEN efter fem-sex försök.

* Kom inte in här om du är gravid och "sprid dina grav.baciller". Än en gång, jag är jätteglad för att du är gravid, MEN jag har hållt på så länge så jag tror inte att det hjälper om jag slickar skärmen när du varit här och nyst! Please don't rub it in my face!

* Kom inte in här på BIM -5 och rabbla graviditetsymtomer och fråga om vi andra tycker att du ska ta en graviditetstest!! Visst, vi kan nojja oss här med, men INGA tester, förrän möjligen på BIM-dagen!

* Kom inte in här och säg att du håller upp i verksta'n för att du inte vill ha ett decemerbarn!!! WE ARE SO OVER THAT!!! Här struntar vi fullkomligt i när barnet kommer, vi bara önskar ATT det kommer, och NÄR det gör det, så är det friskt och välskapt!!

Nog om vad som inte är önskat här!! Är du 30+ och har försökt bli gravid i över ett år, så tror jag bara att du nickar instämmande i ovanståede punkter!

Så - då förklarar jag härmed tråden öppen - och det är bara att ventilera sig!!!

VÄLKOMNA!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-21 13:16:02:
    Här är tråden för BIM-listan, juli, om det är någon som vill kika på den!
    www.familjeliv.se/Forum-1-104/m9919180.html

• Svar på tråden 30+ som arbetat mer än ett år på första barnet!
  • copycat

cah: Kan jag få komma hem till dig?

• copycat

Tyvärr har ju inte min lanthandlare oreos i sitt sortiment...annars hade jag dragit dit meddebums

• dottie

Vill också ha oreos... ska köpa imorgon!        

• copycat

dottie: SLUTA lägga in bilder på dem då Jag döööör ju!!!

• Cahela

copy: klart du är välkommen!!
    Jag sitter här i Uppsala alldeles allena med mina kakor....mannen är i askersund och spelar golf...

När mannen erbjuder ngn gäst att smaka en av mina Oreos så känner jag alltid som ett litet stign inom mig: DE ÄR JU MINA!!!!!Gråter

Vi har alltid Ballerina hemma som jag kan bjuda gäster på...mina Oreos får bara riktiga fan av Oreos äta!!!Generad

Men klart att ni här inne får komma och ta ett varsitt...

10 till mig och 1 till er var,,hahahaSkrattande

• copycat

cah: Jag känner mig hedrad Fast du bor liiiiite långt iväg

• Cahela

var inne och kikade under planerar barn...har inte varit där inne på jätte länge...
    dels för att det känns som att så mga av dem plussar så snabbt och sen har de ju fantastiska tips till de som inte lyckats på typ 6 försök....
    ni vet slappna av, ät rosenrot, drick inte kaffe, tänk inte på det....osv...

om allt det där vore sant vem skulle inte ha gjort allt det för länge sen...

läste just en tjej som skrev att de fick vänta 8 månader innan de plussade...
    jo tjena det var ju verkligen länge....
    kom in till oss här inne så ska vi snacka läääänge..

• Cahela

trevligt där nere så här års!...och säkert annars oxå..
    min brors tjej bodde där ett tag...
    hon kommer från Markaryd

• copycat

Markaryd är ju ingen höjdare förstås Men Helsingborg är fint

• Cahela

ungefär så skulle hon kanske oxå säga..
    men hon har ju familjen i Markaryd (hon är faktiskt där just nu) så stället betyder ju mkt för henne eftersom det är hela hennes uppväxt...

antar att du pratar lite åt det hållet som de gör i Markaryd och jag tycker att det är för trevligt!!

Skulle nog stendigga att höra dig prata! Jag gillar dialekten där neråt trakterna

• copycat

Jo det är klart att är man uppväxt där så gillar man ju det

• copycat

Fast jag pratar nog inte alls som henne

• JJ 75

Hej alla, jag är åter från ett par dagar på resa med jobbet (reser förmycket - det är därför som jag behöver 8,4 planeter).

Vill bara dela med mig av mina senaste iaktagelser, jag har blivt knäpp! Jag pratar med barn, helt främmande barn, barn på tunnelbanan, barn på tåget, på bussen, tror banne mig att jag pratat med alla barn jag stött på under sista dagarna... Föräldrarna ler lite försiktigt och tittar sig omkring och ser ut att tänka, vem är denna knäppis, kan någon ta bort henne?

Håller jag på att utveckla ett potentiellt kidnappningsbeteende eller tror ni något bara har har slagit över?

• Kentfan

Jag tror du har fått solsting, JJ

Tittade bara in som hastigast för jag har lagt till lite nya bilder från bröllopet i mitt galleri. Kika in om ni är intresserade.

Svar på tråden 30+ som arbetat mer än ett år på första barnet!