• Marcus pappa

    forza djurgården!

    Såg att några småttingar här håller på solna aik, dessutom vet vi att det finns en del vrak här med. Men den viktiga frågan är hur många som håller på svensk idrotts verkliga kungar? Laget som tagit flest SM-guld alla kategorier, Djurgårdens IF. Dessutom, finns det någon mer Djurgårdare boende i Skåne?

    På Torsdag kommer vi att möta småglinen i solna aik och där har vi årets säkraste trepoängare, eller vad säger ni?

    FORZA DJURGÅR´N!

  • Svar på tråden forza djurgården!
  • S N A F U

    OJ så säker den tre-poängaren var.


    S N A F U, the man.
  • KimKebab

    Lätt att komma in EFTER matchen och vara efterklok SNAFU? ;)

  • Marcus pappa

    KimKebab: Dom som håller på solna är såna, lite fega och gömmer sig innan salget är vunnet. Sedan sticker de upp sina huvuden och är kaxiga, men skrattar bäst som skrattar sist...

  • Marcus pappa

    Sedan undrar jag vad domarna har mot Djurgården i år. Solklar straff mot brajen struntar de i, uppenbar filmning av en solnaspelare, Straff direkt! Som tur är avgjorde ju inte stfarren igår, DIF spelade dåligt helt enkelt men det är bättre att det kommer nu istället för mot slutet.

    DIF mot resten!

  • S N A F U

    KimKebab & Marcus pappa,

    Kika in hos Rhu, där skrev jag ett inlägg kl. 14:05 igår, dvs långt innan matchen. Och vad skrev jag där kan man undra`Jo jag skrev följande: 3-1 till Gnaget, så kom inte och säg att jag  är feg och gömmer mig.

    Sen kan man ju undra hur fegt det är att skylla på domaren som en av er gör.


    S N A F U, the man.
  • Marcus pappa

    S N A F U: Om du läser mitt inlägg noga ser du att jag inte skyller förlusten på domaren. Men jag ansåg, och anser, att straffaren var en feldöming, solna-spelaren filmade uppenbart.

  • Marcus pappa

    Gösta "Knivsta" Sandberg finns inte med oss längre. En av de största Djurgårdslegenderna har gått ur tiden, vem bryr sig om en derbyförlust mot solna i detta läge?

    Mina tankar går till "Knivstas" familj. Vila i frid!

  • Ångan

    Det är ju bevisat att alla sthlms lag oftare har domaren emot sig än andra allsvenska lag. Sen vad som händer i derbyn är nog mest en slumo vilken domare det blir. Fast jag tycker det är extra skoj när sthlmslagen lyckas vinna trots dommarna. Det visar ju bara vilken skillnad på klass det är.
    Tror nog DIF kommer igång snart. Kanske behövdes den här väckarklockan mor gnaget?
    Jag är iaf glad att bajen lyckades ta en pinne borta mot DIF. Nästa match är på söderstadion, och där lär förhoppningsvis ni difare få det lite hetare runt öronen. Och då ska ni inte kunna skylla på domaren heller

    Beklagar Gösta "Knivsta" Sandbergs bortgång.

    R.I.P

    mvh/Crille... som hoppas på flera hårda derbyfighter i år

  • Ångan

    Det är rena fakta som det även stått mycket om i tidningar osv.
    Hur många matcher spelas med nästan 8min tilläggstid?
    Jo, bara då ett sthlmslag leder med ett mål och råkar vara kraftigt tillbakapressat.

  • Neas Pappa

    Man undrar!!!???

    Det verkar som om Djurgården inte SKA vinna mot de andra skitlagen från "Stockholm". Domarna vill inte det.....

    Synd att Jonsson inte sparkade av benet på bajaren :).

    Och sen, RitOla och Arne som kommenterar matchen mellan DIF och aik.... märkligt. Kan man bli mer aikare än dom?? Bara det gör en ju galen att behöva lyssna på dom.

    Jaja det e långt kvar ännu!!! DIF kommer igen!!

  • Ångan

    Synd att Jonsson inte sparkade benet av bajaren, jisses. Är du verkligen tillräckligt mogen att ha barn?
    Visst kan man bli irriterad på vissa sekvenser osv osv. Men inte f-n hoppas man att nån ska skada någon annan. Det är ju bara sport!
    Väx upp istället!!!

  • Marcus pappa

    Henrik28: Att bo i Sverige, vara intresserad av fotboll och inte känna till att domarna är negativa till Stocholmslagen det finns inte. Till och med mina arbestkamrater här nere i Malmö håller med mig och hur ofta håller ett gäng himmelsblå skåningar med en blårandig stockholmare? Näe, väx upp och känn lukten av kaffet.

    Ångan: Jag tror också att DIF vaknar nu, kan vara så att derbyförlusten var den push som behövdes. Tror inte solna kommer att ligga i toppen när serien är färdigspelad. HIF är det en annan fråga med, de har kapaciet att ligga där uppe hgela säsongen. Fast å andra sidan har de historien emot sig så vi får se.

    Neas Pappa: Ja du, de vill nog inte att vi ska vinna. I alla fall inte för lätt, men det är lungt. DIF vaknar snart och bäva månde övriga lag då. Sedan håller jag med Ångan, visst var även jag upprörd över den uteblivna straffen men jag vill inte se en brajare skadad för det. Dels för att det är rent fel att skada någon, dels för att jag inte vill ha Jonsson avstängd i 10 matcher.

  • Ångan

    Om jag ska vara ärlig så tror jag mer på att DIF tar gulder i år igen än att bajen gör det. Aik och elfsborg kommer trilla ner så småning om. Brukar gå ca 8-9 omgångar innan dom börjar torska
    Bajen har helt klart kapaciteten att vinna mot alla lag i allsvenskan, och det tycker jag dom i stort sett har bevisat i år redan.
    DIF var hyffsat avhängda i inleningen av förra säsongen oxå har jag för mig, men dom tog sig i kragen och vann ju som sagt.
    Bajens svacka förra året var alldeles för lång tyvärr för att dom skulle ha med den absoluta toppstriden att göra. Men jag hoppas iaf att vi slipper vänta i 104 år till innan vi vinner
    Hoppas iaf att säsongen blir grymt spännande och att både toppstriden och bottenstriden avgörs i sista omgången. Självklart hoppas jag att bajen står högst upp. Det roligaste vore om alla 3 sthlmslagen kom 1:a,2:a och 3:a och kickar ut nå gbg och skånelag

  • Jan 39

    Djurgårn har alltid varit enda tänkbara laget för mig.
    Lyckligtvis är mina barn också av den rätta tron - alldeles av sig själva! Underbart!

  • Planet Bob

    Att få in sina barn på samma rätta väg som en själv är ett mål jag har. Det börjar i oktober :)

  • Marcus pappa

    Min äldsta son håller MFF eller DIF eller som han säger MFF, MFF, Djurgår´n alternativt Djurgår´n, Djurgår´n, MFF. Men det är lungt, vi bor ju ändå i Malmö. Så länge han inte håller på Brajen Knarkarby, solna aik, IFK Sillstryp eller HIF är jag nöjd. Allt annat går att leva med.

Svar på tråden forza djurgården!