• LinaåBullen

BonusFöräldrar Går ni runt naken och visar er naken inför era bonusbarn?

Det som står ovanför undrar jag .
    Själv så kan jag väl byta byxor tröja å så inför mitt bonusbarn men jag vill inte vara naken precis .

• Svar på tråden BonusFöräldrar Går ni runt naken och visar er naken inför era bonusbarn?
  • ccarlsson

Aldrig i livet, min sambos barn är tonåringar, killar. Det funkar inte.

• makan

Vadå? Är det att inte visa respekt om man visar sig naken?? Fattar inte..Jag kan visa mig naken om det skulle hända att jag hamna i en sån situation..om jag går ut från badrummet efter duschen eller så. Mina bonusar har aldrig brytt sig..Det är ju naturligt ju...Sen brukar jag ju bada med min treåriga son ibland oxå..Jag springer ju inte runt å hoppar omkring naken men jag tycker inte det är nåt som är jobbigt om det händer..

• rj5o0

Jag har faktiskt tänkt på det! Att jag inte känner mig bekväm att gå för naken. När bonusen är hos sin mamma och vi är själva då kan jag sitta barbröstad och amma på golvet i köket. Det skulle jag aldrig göra om bonusen var här *nu 12år,bonus sen 6år. Men jag har försökt slappna av lite mer, min man är ju inte den som döljer snorren i onödan!

• Skrutteruttan
    Nej, jag visar mig inte naken för bonusarna (14 och 12 år), däremot har de ju sett mina bröst ett otal gånger nu när jag ammar tvillingarna...i början tyckte de det var besvärligt men nu är de hur vana som helst och skäms inte längre när jag ammar offentligt....
  • Akk76

Nej, det gör jag inte. Min bonusson är 14 år, blir 15 i december. Jag har funnits med i bilden från han var 8 år. Klart att jag kan visa mig i trosor och en t-shirt, men inte mer naken än så.

• trasselsudd

Nej, jag visar mig inte naken, annat än i badhuset. Vet inte varför det har blivit så. Antagligen för att det skulle kännas konstigt.
    Men varför det skulle kännas konstigt, det vet jag inte.

• trasselsudd

Men jag kan ha kortbyxor och visa mina lurviga ben och sådana saker.

• Sanna Marie

Min styvson är 19 år så det är inte så passande ;0)

Skämt åsido - jag har varit hans styvmor sedan han var fyra år och han såg väl mig kanske naken som barn men inte efter att han passerat 8 år skulle jag tro.

Jag minns när jag själv inte fick se honom naken heller. Helt plötsligt fick jag inte vistas i badrummet när han badade. Han stängde dörren om sig. Det är en svår övergång det där när dom börjar bli stor och man får inte pyssla om dom längre.

Annars har jag inga problem med att vara naken inför min lillasyster eller dotter. Kanske är annorlunda då det gäller det motsatta könet. Hade jag haft en styvdotter så hade vi förmodligen sett varandra i något omklädesrum eller så.

• Gaztongirl

Nej det gör jag inte. Men de har ju sett bar överkropp eftersom jag ammade den lill*. Inget överdrivet skylande heller, ser de när jag byter om så what

• lindans3

Mina bonus är båda tjejer 13 o 15 så det är inga problem och inte med egna sonen på 14 heller

• Karrow

Jag har en bonusgrabb på snart 6 år. Träffade pappan till barnet för 8 månader sedan. Vi flyttade ihop efter 3. I början visste jag inte hur jag skulle göra. Tyckte det va jobbigt att inte kunna känna mig hemma och behöva skyla sig i olika situationer. Sen sa min sambo själv "Du behöver inte skyla dig. Han är van att se sin morbror och moster nakna på landet när de badar näck". Det kändes skönt. Det va lite skratt o små kommentarer i början från honom för han tyckte det väl va lite lustgt att se mig naken, men vande oss båda ganska snabbt. Nu kan jag gå naken från dushen till min garderob där jag tar på mig kläder. Jag sover med trosor de veckor vi har honom, annars naken. Detta för att han kan krypa upp hos oss mitt i natten så känns bäst så. Jag tycker i grunden att man ska kunna visa sig naken inför sin "familj" oavsett bonus eller inte. Hemmet ska va en tygg plats där man får vara fri. Det betyder inte att jag springer omkring naken i vilken situation som helst. Men när jag ska byta om, dusha eller så så bryr jag mig inte. 

• sextiotalist

Inte en chans, jag visar mig inte naken för andra, inte ens min egen son, jag har aldrig gillat att springa omkring naken, inte ens som barn (även om min pappa och mamma kunde spring nakna mellan sovrum och badrum, vilket jag avskydde)

• Karrow
    sextiotalist skrev 2021-01-18 11:14:16 följande:

Inte en chans, jag visar mig inte naken för andra, inte ens min egen son, jag har aldrig gillat att springa omkring naken, inte ens som barn (även om min pappa och mamma kunde spring nakna mellan sovrum och badrum, vilket jag avskydde)

Det kanske är en generationsfråga. 
  • sextiotalist
    Karrow skrev 2021-01-18 11:18:59 följande:
    Det kanske är en generationsfråga. 
    Nej, eftersom min far, född på 30-talet, inte hade några problem med detta. 
  • Snäll men inte tråkig
    makan skrev 2006-06-08 10:54:54 följande:

Vadå? Är det att inte visa respekt om man visar sig naken?? Fattar inte..Jag kan visa mig naken om det skulle hända att jag hamna i en sån situation..om jag går ut från badrummet efter duschen eller så. Mina bonusar har aldrig brytt sig..Det är ju naturligt ju...Sen brukar jag ju bada med min treåriga son ibland oxå..Jag springer ju inte runt å hoppar omkring naken men jag tycker inte det är nåt som är jobbigt om det händer..

Vet inte hur gamla dina bonusar är, men även om de inte bryr sig kan det så småningom hända att deras kompisar eller pojk / flickvänner gör det. Även om du inte skulle tycka det var jobbigt om de såg dig när du kom ut naken från duschen kanske bonusbarnen och deras kompisar eller pojk /flickvänner skulle tycka att det vore sjukt jobbigt att se det och det är DÄR respekt kommer in i bilden.

Jag badar också badkar naken med mitt minsta barn men mina tonåringar som har ett helt annat integritetsbehov skulle tycka det var jobbigt om jag gick ut naken från badrummet, för att inte tala om hur pinsamt det skulle bli för dem om de hade besök hemma vid ett sådant tillfälle så därför visar jag respekt genom att inte göra det.
    Att nakenhet är naturligt har inte med saken att göra.
  • Konosnöt 92

Inte så att jag springer runt naken men Jo som många tidigare har sagt. Från duschen till Garderoben, i simhallen och sånt. men brukar ta morgonrocken Fler gånger än nakenvandringen. dock så susar nästan alla bonusar in när jag ligger i badkaret för att fråga diverse saker så tror Inte det är något jätteproblem för dom. 

bonusarna är 11,11 och 13. har iofs varit i deras liv i fyrà år nu. 

Svar på tråden BonusFöräldrar Går ni runt naken och visar er naken inför era bonusbarn?