• AMA68

    Kex med smulor

    Blir väl tråd fem-sex nånting och vi firade väl egentligen ettårsjubileum nu i augusti?

    Eftersom vi flera gånger sagt att gruppen är på bristningsgränsen vad gäller "medlemar" så döpte jag nya tråden lite kryptiskare så kanske den inte lockar lika mycket och vi slipper göra folk besvikna genom att avböja deras deltagande?

    Fridens flickor!!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-29 23:53:20:
    Nya tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m14874034.html

  • Svar på tråden Kex med smulor
  • Virre79

    Jag är oxå här men just nu så har vi haft väldigt mycket att göra och varannan vecka måste jag tänka på Emelie för hon går på dagis på eftermiddagarna.
    Men ska förhoppningsvis kunna komma någongång.

  • Svalan75

    Jag är också här! Fast det var länge sedan nu som jag hade möjlighet att sitta här. Öronimflammation är verkligen PEST! Och nu är sockertrollet frisk och kry igen, äntligen.

    Bada hade varit toppen, men nyss bestämde sig den lilla röda häxan för att göra entré i mitt liv och förpesta tillvaron igen, så jag får nog hoppa denna gången. Hakar gärna på nästa gång istället (om det inte blir om precis en månad då alltså... )

    Tupperware är ju alltid kul, fast jag köper aldrig något, så jag är alla demonstratörers mardröm. Är för snål, så jag håller mig till IKEAs billiga burkar. men jag kommer gärna och fikar, det är ju alltid lika trevligt!

    Snaaart kommer sambon från London, och han hade varit på Harrods leksaksavdelning och spenderat ungefär ett mindre lands BNP sa han - låter spännande!

    natti!

  • timmerbacka

    Svalan75

    "Röda häxan" Vilket bra namn på denna terror...

  • Malin 1971

    Hej på er alla!

    Nu är jag också här. Har inte hunnit sitta vid datorn de senaste dagarna. Vi har haft mycket omkring oss på sista tiden.

    Vi har kämpat i åtta dagar nu med att Viktor ska sova i sin egen säng och det har varit rätt jobbigt. Det kom till en punkt där vi kände att det inte gick längre för varken han eller vi fick sova på nätterna och nattningsproceduren kunde ta två timmar innan när han ville ligga och snutta på mig tills han somnade. Inte mycket til egen tid då om kvällarna heller....
    Han sover mycket bättre nu både på dagarna och nätterna men än är inte kampen över...
    Det känns verkligen skitjobbigt när han är ledsen när han ska sova men vad ska man göra?
    Jaja, nog om det nu.

    Hade ni det trevligt på badet i fredags?

    Jag hoppar nog också över barnvagnsbio för Viktor är inte så mycket för att sitta stilla över huvud taget.

    Tupperware hoppar jag också över just nu ia alla fall. Behöver inget speciellt och det känns bara dumt att komma om man ändå inte har tänkt att köpa något.

    Hoppas att ni alla har haft en trevlig helg.
    Kramar från Malin o Viktor.

  • M73

    Försöker ligga lite lågt ett tag, det kommer att bli en dyr månad för mig det här men nån fika borde det kunna bli iaf.

    H har fått för sig att vakna varannan timme på nätterna, undrar om det är nån fas som går över av sig själv?

  • AMA68

    Vad trevligt att se er igen!!

    Badet i fredags var hellyckat.
    Ville slocknade som ett ljus efteråt och när han vaknade höll han på att svälta ihjäl - trodde han nog iallafall?
    En stor burk mat, en liten med mangopuré och nästan en hel macka tryckte han i sig innan han var nöjd.

    Jag tänker gå på fredag igen ifall någon vill hänga på?

    Hanna: Vad blev det för kuligt från England?? *nyf*

    Ville sover fortfarande i vår säng.
    Visst vaknar man till nån gång av en fot i ryggen eller att han tappat nappen men oftast sover han ganska bra mellan 22-06.
    Han har inte ätit på nätterna på länge.

    Förslag på fika nästa vecka?
    Denna veckan har jag fullteckant redan.

  • timmerbacka

    Fikar gärna på nåt mysigt ställe nästa vecka - ej,torsda´n!!
    Är vädret fint kanske vi kunde gå till Trädgår'n eller nåt..??

    Linus mage spökar som f-n!! Kvittar vad han äter så skiter han som en hel karl..
    Spydde gjorde han igår igen - det var så det började för 4-5 veckor sedan. Men humöret är på topp, så förutom krånglig mage så är det inget fel på honom.
    Testat allt...ris,fisk,blåbärssoppa,morotspuré osv...osv...

  • M73

    Undrar om Ville kan tala om för Hannah att man kan äta annat än bröstmjölk? Fast slottspure va nästan ätligt...

  • Golvmoppen

    M73: När vi började med riktig mat till Fernanda, så var det bara hemlagat som gällde. Det gickinte med ngr burkar förutom Katrinplommon. Testa att göra egen. När hon var 7mån, så kunde det kanske gå med en burk. HIPP är de som är bäst i riktig mat.
    Vad det gäller gröt så är det Havre som gäller. Ju äldre med smak av äpple och nu Fullkornsgröt med Äpple Päron och Hallon. Gröten skulle vara som deg i början, gick inte med för lös.

    Hoppas att det kan hjälpa dig ngt.

  • M73

    Skånetös; tack för tipsen, jag får ta mig samman och göra lite hemlagat. Vore ju skönt att hitta något som dög.

Svar på tråden Kex med smulor