• zip

    Hårdrock och Metal

    Välkomna med tips och tankar och musiken är egentligen allt utom det som snurrar på mix/rix.
    finns de någon bra ny grupp som jag missat?

  • Svar på tråden Hårdrock och Metal
  • Sixxpack

    Måste nog hålla med folket angående "S:t Anger" vet inte alls vad de fick ut av att göra den plattan!? Stök o bök...

  • SimonTemplar

    www.pandora.com Enkel registrering och därefter kan Du skapa egna radiokanaler med utgångspunkt från ett band du gillar eller t.o.m enbart en dunderbra låt åsse spelas musik upp som liknar den musiken, tillfälle att få ta del av mycket nytt och spännande i den genre man gillar !

    Annars, gå till www.knac.com klicka på "Listen", välj mediaspelare och tung musik kommer att strömma ur högtalarna...Enjoy !

  • Valle

    varför inte www.rockklassiker.se
    En sthlms kanal med massa rock...

    Här finns rock för alla smaker. Tungt och gammal melodiös. Sänds även över nätet.
    Ian Hauglund kör bl a önsketimme mellan 9-10varje vardag... då kan man ju tom önska sitt favvoband!!

    Kolla deras lista som vi lyssnare röstat fram.. Topp 500 rockklassiker...

  • Jagge

    Pandora var ju guld, tack för det tipset. Skrev in Iron Maiden som artist och får ju bara helt suveräna låtar ur radion
    Just nu Judas Priest -unleshed in the east

  • Tvillingfarsa

    www.eventideweb.com

    Polares band dom har en spelning i Åkersberga i stockholmsområdet den 10 februari, tycker folk ska pallra sig dit, jag vet att jag kommer vara där.


    -V- Älskar Nathalie och Isabell -V-
  • Lasombra

    hej kan ge tips på en bra grupp men dom är ju inte nya men dom rockar fett (Lake Of Tears )heter dom och dom är svenska. har alla deras cd.

  • Nicke 77

    Pandora är ju guld. Riktigt bra. Har börjat lyssna på Tenacious D en hel del. Jack Black är ju helskön.

  • zip

    konserttips!!!
    den tionde mars på folkets hus i sandviken är det ett j...a bra coverband som spelar. dom kommer att lira whitesnake-thin lizzy och ac/dc. har du möjlighet så missa inte detta. en sångare som är med sjunger också i storyteller

    sen så tycker jag att det är himla kul att jag fått så många tips på musik

    tipsar om gruppen KISS här som jag tycker ofta glöms bort.
    lyssna på god of thunder, do you love me, god gave rock n´ roll to you, war machine, raise your glasses, detroit rock city, i want you, psycho circus m.fl.
    enjoy

  • Sixxpack

    Årets turné är ändå AEROSMITH! Som möjligtvis når Swedenrockfestival i sommar.

    Fast jag satsar nog på Danmark.

  • HenkeRockstar

    Klart bästa radiostationen på nätet e ju Hardrock80s.com

    Klicka på länken 64.202.98.33:9150/ och sen på menyn på toppen på sidan där det står LISTEN.

    Inte mycket snack utan fullt ös och mycket varierande musik. Nytt som gammalt tungt som mjukt.

  • Weirdboy

    Tänkte sticka in med:
    As i lay dying
    Imperial
    A day to fall
    Blind myself
    Taken by force
    Chatherine

    Orkar inte skriva mer men har på lager allt.

  • Mr Tommy

    To Die For - Dying Embers... den låten är urbra... den kan jag verkligen sitta med på hög volym och rådigga

  • Tvillingfarsa

    Eventide spelade i lördags, själv kunde jag inte komma dit pga att mina döttrar var sjuka.

    Såg riktigt skoj ut dock om man titta på bilderna på deras hemsida.


    -V- Älskar Nathalie och Isabell -V-
  • pappapatrik

    sikit i det gammla,volvo, radhus ,hund och allt det där tramset det e ute!! allt man behöver e bra metal i högtalarna en skön gurra att lira på en gullig liten unge och en flickvän!!!!livet kan inte bli bättre än så!!!

  • Metal84

    Wow. Man sku ta sig ti ume. Massa bra band ju.
    Bra att man har bott där nere i västerbotten,har ju lite polare man kanske kan slagga hos

  • Kaospassageraren

    Slayers senaste, "Christ Illusion", var mot all förmodan riktigt jävla bra. Gubbarna kan än.
    Åh, och så måste jag tipsa om mina vänners band, Helvete. Helt briljanta. Finns bland annat med i senaste numret av Close-Up.
    www.helvete.se

Svar på tråden Hårdrock och Metal