• litmanen

    Fiske ?

    Tjena, skall vara pappaledig snart och har innan fiskat en del, undrar nu om det är någon som har någon erfarenhet av mete med småbarn ?
    Är det bara jobbigt eller går det att klämma in "heldagar" vid sjön med småbarn (över halvåret)?.
    Sjukt fiskesugen nu .)

  • Svar på tråden Fiske ?
  • LHW

    Ingen erfarenhet så jag får väl återkomma efter sommaren när jag varit ledig ... Men, spontant så känns det som att allt fiske får ske på deras villkor och heldagar är nog kanske att sikta lite högt.
    Har dock polare som kört seriöst laxfiske med sina småttinngar på ryggen ... De hade dock åtminstone vett att låta bli att vada ...

  • På besök

    Isfiske med värmare i transportsläden..efter skotern, då kan de värma sig eller ligga och käka/sova.


    Lassemannen m, 6 ungar
  • Benganfans

    Tror max två timmars mete från bryggan mer kan du någ inte få... och då skall det nog nappa väldigt bra för dom

  • sanderspappa

    Har testat 1 timmes fiske ifrån brygga med sonen i vagn (ca 1 år gammal när det begav sig)... Helt omöjligt att få ett bra fiske.. Alternativet vore ryggsäck där dom sitter men dom tröttnar ju på det till slut också...

  • ilskobert

    Är inbiten fiskare(fluga, spinn,jerk mm) o min fiskepolare (utan barn) får just nu spader av att jag inte har tid att fiska i samma utsträckning som förr.
    Man får väl ta o planera upp sitt fiske i framtiden. Sinom tid kan dottern säkeret följa med o meta aborre o löja, men att vada ut i en hälsingeälv o nöta efter harr tror jag kommer att dröja...

  • GAMMD m 6 barn

    Mina ungar blev ngt chockad när fisken blödde, men efter att jag grillat den så gick det över och de förstod hur fisken lever. Nu vill de ut och fiska hela tiden.


    Lassemannen m, 6 ungar
  • suntrip

    Tjena jag har tänkt på fiske med är pappa ledig nu man får väl passa på medans hon sover då kan man fiska i lugn o ro.
    Vart brukar du fiska någonstans.
    och när och hur länge tänkte du vara pappa ledig

  • Tokstollen

    Du ska nog inte sikta för mycket på heldagar om det är småbarn. Har erfarenhet av dettta då farsan tog med mig som lite på allt möjligt fiske och det finns ju roligare saker att göra när man är liten. Men jag gillar att fiska och vara ute på sjön och bara softa lite.
    Jag kan bara säga ta det lite lugnt med för långa dagar och lycka till.

  • 855 GLT

    Ser svårt ut ju. Jag har fiskat med bror mins barn iofs. men dom fiskade o jag o brorssan agnade:( men visst det kan ju oxå va kul. Ska man fiska för lugnets skull är det nog så att man får lämna barnen hemma. tills dom blir runt 4-5 år....Tror jag?

  • Triton

    Fiskade en del under min pappaledighet i höstas. Mete är ju att rekommendera. JAg har fördelen att lilleman sover lunch i minst 2,5 timmar. HAn sover som bäst utomhus liggandes i sin vagn. Därför blir det promenad ner till fiskevattnet för att han ska somna, därefter ca 2,5 timmars mete i lugn och ro. Funkade kanon. Är väl egentligen bara själva fiskevattnet som lämnar utrymme för klagomål. Metade med mask och fick under en dag vid fiske i å som mynnar ut i havet följande: En öring (10 cm), En Sandskädda (5 cm), en smörbult (4 cm) och en krabba....

Svar på tråden Fiske ?