• Helena Gordon

    Legalisering av cannabis!?

    Eftersom så många trådar gällande saker kring hasch/cannabis har rusat alldeles OT så är det kanske dags att man startar en tråd där det inte saboteras för TS.

    Så, därför kan det nu argumenteras för fulla muggar här ang. de senaste veckornas heta ämne: Legalisering av hasch/Cannabis. För eller emot? Vad är det som gör att alkoholen är så pass accepterad och att haschet/Cannabisen är total tabu?

    Feel free to jump in

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-09 18:01:45:
    motivera gärna varför du är För eller Emot!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-11 20:06:29:
    VAR snälla mot VARANDRA!

  • Svar på tråden Legalisering av cannabis!?
  • Rebekah84
    Rebekah84 skrev 2007-05-09 17:10:39 följande:
    Men för .... du länkar till drogliberala sidor som troligen pundare har snickrat ihop för det är iallafall inte civilingenjörer och läkare som gör de där sidorna!
    Och såklart NEJ till legalisering'!
    If you don´t like it, go to Russia!!
  • W Panthera tigris

    det spelar mindre roll vilka sidor som "artikeln" ligger postad på och det spelar också mindre roll VEM har skrivit det
    kolla på källorna längst ner på sidan
    men tyvärr för att hitta FAKTA om cannabis i sverige så MÅSTE man tyvärr gå in på "drogliberala" sidor
    för statens källor förser oss endast med propaganda halvsaningar och rena lögner Rebekah84

  • Helena Gordon

    Oj, men du ser... Jag har det gamla inövat ;) Stalkervarning


    Niklas skrev 2007-05-09 17:11:44 följande:
    Jo, min sköna. Jag tycker som du. Du måste ta en titt på mitt nick igen.
  • Nicke

    haha men det är ok. För dig så kan jag vara N1klas om du vill. hahah
    Niklas blev plötsligt ledigt så jag knep det. Nicke var tyvärr upptaget. :(

    Nu snackar vi knark igen då! ;)


    Slusska skrev 2007-05-09 17:14:18 följande:
    Oj, men du ser... Jag har det gamla inövat ;) Stalkervarning
  • Helena Gordon

    De drogliberala sidorna behöver ju definitivt inte vara styrda av pundare. Kan däremot mycket väl tänka mig att att det har en bunt civilingenjörer som medlemmar

  • Rebekah84
    W Panthera tigris skrev 2007-05-09 17:14:06 följande:
    det spelar mindre roll vilka sidor som "artikeln" ligger postad på och det spelar också mindre roll VEM har skrivit det kolla på källorna längst ner på sidan men tyvärr för att hitta FAKTA om cannabis i sverige så MÅSTE man tyvärr gå in på "drogliberala" sidor för statens källor förser oss endast med propaganda halvsaningar och rena lögner Rebekah84
    Med den paranoida inställningen så...

    Ja du, hur argumenterar man emot det?

    Jag väljer att tro på läkare iallafall så får du tro på pundare. Det lät väl som en bra deal!

    Fy F*n att hålla på och romantisera på detta vis om droger!Skrikandes
    Världens svårste spel --> www.deathball.net/notpron/
  • Nicke

    Man romantiserar ju sprit så varför inte droger?
    Vad hade hänt om sprit uppfunnits idag?

  • Helena Gordon

    Romantisera?
    Nu är det ju faktiskt ingen som lovar guld och gröna skogar, evig lycka eller påstår att det är förträffligt nyttigt/bra att bruka cannabis/hasch.
    Ingen som heller pushar någon till att använda det.


    Rebekah84 skrev 2007-05-09 17:16:37 följande:
    Med den paranoida inställningen så...Ja du, hur argumenterar man emot det? Jag väljer att tro på läkare iallafall så får du tro på pundare. Det lät väl som en bra deal!Fy F*n att hålla på och romantisera på detta vis om droger!
  • W Panthera tigris

    paranoida ??? haha ju
    när svenska läkare kommer med personliga åsikter som talar emot värdens forskning så har jag en tendens att skratta högt
    och det har hänt allt för många gånger
    och jag romantiserar inte droger .. här snackar vi om cannabisvs alkohol
    cannabis måhända har diverse biefekter men det är ingeting mot vad alkohol gör med oss alla och hur mycket det kostar i liv och rena pengar
    så romantisera nej .. hålla sig till ren logik och fakta ja
    alkohol mördar hundratusentals .. cannabis har hittentils inte så mycket som kostat ETT liv
    hur kan man snacka emot det ?

  • Rebekah84
    Niklas skrev 2007-05-09 17:17:31 följande:
    Man romantiserar ju sprit så varför inte droger?Vad hade hänt om sprit uppfunnits idag?
    Även du måste inse att skillnaden är att många av drogernas substanser lagras i kroppen under lång tid. ALkohol gör det inte. Sen skiter jag i alkoholen eftersom tråden handlar om legalisering av cannabis eller hur?

    Varför drar ni alltid in alkohol, ni som argumenterar för droger? saknar ni bättre argument? *alla andra får* *varför får man dricka alkohol då*

    Låter som mina argument när jag var 3.
    Världens svårste spel --> www.deathball.net/notpron/
Svar på tråden Legalisering av cannabis!?