• Helena Gordon

    Legalisering av cannabis!?

    Eftersom så många trådar gällande saker kring hasch/cannabis har rusat alldeles OT så är det kanske dags att man startar en tråd där det inte saboteras för TS.

    Så, därför kan det nu argumenteras för fulla muggar här ang. de senaste veckornas heta ämne: Legalisering av hasch/Cannabis. För eller emot? Vad är det som gör att alkoholen är så pass accepterad och att haschet/Cannabisen är total tabu?

    Feel free to jump in

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-09 18:01:45:
    motivera gärna varför du är För eller Emot!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-11 20:06:29:
    VAR snälla mot VARANDRA!

  • Svar på tråden Legalisering av cannabis!?
  • Helena Gordon

    Din vinare ska du få behålla


    Asgaya skrev 2007-05-09 17:23:51 följande:
    Klassa alkoholen som drog tycker jag, men rör inte min vinare bara
  • Helena Gordon

    fast det där kan inte stämma?
    Cannabisen kan inte ge en dödlig överdos!?


    Anonym skrev 2007-05-09 17:23:54 följande:
    Min bästa vän docg av en överdos canabis ni e så jävla elaka o säjer att det inte dödar för det gör det!
  • Birgitta2
    Niklas skrev 2007-05-09 17:24:47 följande:
    Det är alkohol i vin så det skulle bli otroligt svårt att inte klassa vin som drog då heller. ;)Sen är det så mycket annat som innehåller naturligt alkohol så det skulle bli svårt att förbjuda alkohol helt. Kanske över en viss procent. ;)
    För att inte tala om lättöl, lättcider osv...  Små chokladpunchflaskor också... ja ja.
  • Nicke

    Ja, fast dricker du förmycket så dör du av alkoholförgiftning.
    Det kommer alltid finnas personer som inte kan hantera drickandet/knarkandet tyvärr.
    Det kommer skörda offer, det är så sant som det är sagt och det är synd men folk gör vad de vill med sina kroppar. Jag tycker det är trist när det drabbar andra.


    Anonym skrev 2007-05-09 17:23:54 följande:
    Min bästa vän docg av en överdos canabis ni e så jävla elaka o säjer att det inte dödar för det gör det!
  • Anonym

    En annan anledning till att många provar drogen är att många resonerar som så att användandet av cannabis "inte är farligare än alkohol". Men alkoholens skadeverkningar är väldokumenterade och välkända sedan lång tid. Och cannabis blir inte mindre farligt av att man jämför det med andra droger eller med alkohol.

  • Nicke

    Jag känner nu att jag är lite för dåligt påläst om just cannabis men jag återkommer. ;)


    Slusska skrev 2007-05-09 17:25:37 följande:
    fast det där kan inte stämma?Cannabisen kan inte ge en dödlig överdos!?
    Ja, precis. :)
    Birgitta2 skrev 2007-05-09 17:25:54 följande:
    För att inte tala om lättöl, lättcider osv...  Små chokladpunchflaskor också... ja ja.
  • Anonym

    Ofta upplever de som rökt hasch som om körningen inte påverkas av haschruset. Några tror att de kör bättre när de är påverkade. Det är livsfarlig illusion. Haschet fortsätter att påverka bilkörningen i minst 24 timmar efter att man rökt det.

  • W Panthera tigris

    osanning ????? kass info ??????? hittar på vad som helst ????
    alltså lever du i en askärmad grotta eller ????
    har du ens läst vad som stog under min länk ? .. kollat källorna eller du bara håller dig till din "sanning" som har varit rena lögner LÅNGT innan du ens har blivit född
    saningen bakom cannabis förbud har ingeting att göra med cannabis biverkningar det är reslutatet på en 90 årig propaganda krig som fortfarande förs idag .. mer eller mindre av samma anledningar

    SANNINGEN har också blivit bevisat om och om och om igen dem sista 30 åren genom diverse forskning som MÅNGA olika länder har bedrivit
    ja inte sverige då för här ÄR det en döds drog
    everige är också en av dem få länder om inte den enda där haschpsykos faktiskt existerar konstigt vad ?

    och klart man ALLTID jämför alkohol med cannabis i och med alkohol är den enda lagliga drogen
    Rebekah84

  • Carl007

    Jag är för en avkriminalisering i ett första skede, för att senare legalisera, reglera och kontrollera.

  • Anonym
    Anna Fugelstad och Jovan Rajs vid rättsmedicinska avdelningen i Stockholm har gjort en studie angående plötslig död.
    De har arbetat med att bygga upp ett register över narkotikadödsfall i Stockholmsområdet. De fann då flera fall med cannabis, men ingen annan narkotika, i kroppsvätskorna.
Svar på tråden Legalisering av cannabis!?