• Bonusmårten

    Football Manager

    någon som lirar FM och är riktigt insatt?? söker någon att diskutera och frossa i spelet!!
    så skriv några rader, skynda för fan!! =)

  • Svar på tråden Football Manager
  • Teduas

    har du lyckats med något överraskande? typ vunnit cl med något " b-lag" (lite sämre liga lag)? jag lyckades med att vinna CL på ses 3 med mff, har en save med aik och lyckades ta mig till kvarten där det blev respass mot milan, detta var andra ses!!!

    har du gjort några bra värvningar till city? själv kör jag med Atletico Madrid nu och det går rätt bra trots att chelsea la 700 miljoner för torres och fick då sälja han för han hade en klasul men värvade då rosenberg och cesar delgado =) blev 4 första ses och har precis börjat ses 2 nu idag faktiskt

  • fredrik82

    Just nu är jag inne på fjärde säsongen med Werder Bremen. Stjärnorna i laget är Marcelo på vb, Kompany mb, Raul Garcia cmf, Anderson f, samt Klose f.
    Första säsongen kom jag tvåa, de två andra vann jag. I cl har det däremot gått sämre. Kvartsfinal som bäst tyvärr. Men det kommer.

    Appropå talangerna ovan. Lägg gärna till Kompany även om han kostar en slant. Har man ett mer pengakraftigt lag är han en pärla för MÅNGA år framöver. Bojan är en tokigt bra skytt, fås för lite under 80 miljoner. Eller på lån. Cardenas, 16 när spelet börjar, ta honom. Nästan gratis. Han är fantastisk redan vid 16.

  • Bonusmårten

    Fredrik82; Inget dåligt lag du har i Bremen! har haft, kompany, bojan och cardenas....kompany är ruskigt bra, om inte en av dm bästa backarna!! farmgångarna kommer snart med Bremen ska du se!!! =)

    Teduas: Ja jävlar...champan med MFF...imponerande! har inte vunnit CL med något mindre...vann Uefa cupen första säsongen med West Ham...men jag får väl återkomma till det =)
    Jag har köpt Jon Jönsson (elfsborg) till City...stabil som tusan. köpte oxå Silebauer (osäker stavning) dansken på höger...duktig! har lite cash som fan, fick 9millar att köpa nu till säsong två....bassen ALEX mittfälltare på free...lånat hugo Viana...bl.a blev 13:e första säs....svårspelat! så nu ska jag starta 2:an.
    Owen Garvan, Luka Modric, Braaten är mycket prisvärda spelare!!!

  • Teduas

    Silebauer (osäker stavning) dansken på höger...det e han från köpenhamn???? känner iaf igen namnet.

    japp att vinna cl med MFF det var kul, och en grymm känsla.

    modric japp han e grym, men även eduardo i samma lag, funkar alltid sjukt bra. en billig på som håller bra standard till lag som city är jon anders riise(norska ligan,ham kam tror jag :S)....även haginge tror jag hade passat till ditt lag men du har ju redan han micha richard eller vad han heter, hur funkar han? gillar även van der borre och janczyk....en spelare man får billigt i spelet är didier digard (franska ligan, le havre tror jag) han funkar något enortm bra i mina lag jag har haft han i och utvecklas j*vligt mkt med.

    måste erkänna att nu blev jag sugen på typ birmingham eller något liknande :D

    tycker vi borde ha en typ av utmaning, när vi väljer samma lag etc... ingen som kan vara sugen på något sådant?

  • Bonusmårten

    Ja de e dansken från FCK.
    Richards funkar stabilt både om ytter och innerback! daniel sturridge är oxå grym, 17årig anfallare.
    köpte behrang safari från MFF, spännande att se vad han kan göra!
    ja det hade varit kul med samma lag tycker jag, satt oxå oxh tänkte på att om man kanske kan lia lite online, har inte gjort det innan men det hade varit sjukt kul!!!
    kanske kan vara något???

  • Teduas

    jo det hade oxå varit kul, men just nu e det ju bara vi 2 :(.... kolla även laudrup han har bra stats på vissa saves...vet att jag har han som 1 avbytare i mitt lag med atletico madrid, då gravesen och digard spelar från start :D

    men jag hade iaf tyckt det var kul med en fin rolig utmaning

  • fredrik82

    Jag är absolut med på någon form av utmaning, just online kan bli lite svårt tror jag, spelar mest när jag har möjlighet. Ibland en hel dag och ibland kan det gå en vecka.
    Men Birmingham har jag aldrig spelat.
    Igår kväll tog sig så mitt Werder Bremen till sitt tredje raka ligaguld, vi tog hem tyska cupen och CL. Fantastisk säsong. Medelåldern på truppen är 24 år. Vi har framtiden för oss, problemet nu är att jag riskerar att bli sönderköpt.

  • Teduas

    jasså det var ej dåligt, skönt lag du har fått :D jasså du har en sådan ordförande som accepterar dina bud fall dem är över värdet på dina spelare? eller dina spelare vill ha nya utmaningar? sådant är iaf alltid tråkigt.

  • fredrik82

    Ja, blir det ett bud på 600-700 miljoner så går ordföranden mellan och accepterar. jeremy Menez blev nyligen såd till Chelskij. Tur man har Nani kvar som vänsterytter.
    Det här är mitt guldlag, helt klart. Riktigt kul.

Svar på tråden Football Manager