• saga o kevin

    Frågor Ang Photoshop del 4

    Här har vi tråden som vi ställer frågor i för Photoshop och även PSP


    Jag vill bara påminna om att det inte är tillåtet att diskutera hur man laddar ner upphovsrättsskyddat material på FL. Alla såna inlägg kommer att plockas bort och medlemmen tilldelas en varning.

    här kommer lite photoshop sidor som man kan kika i
    www.webdesignskolan.com/

    photoshoptips.devello.se/default.asp


    www.moderskeppet.se/
  • Svar på tråden Frågor Ang Photoshop del 4
  • enbacken

    Jag håller på att pluggar för fullt men nu har jag kört fast.
    I boken står det att gå till arkiv och montera men min montera text är ljusgrå alltså den går inte att använda. vad är fel. Innan gjorde jag som det stod och la ihop alla lager till ett och nu ska jag montera in en annan bild

  • Mamin

    Johanna2006- Laddade ner testversionen och jag får inte upp den Jag blir galen på detta..*S

  • skorpionen80
    Mamin skrev 2007-06-29 19:43:19 följande:
    Johanna2006- Laddade ner testversionen och jag får inte upp den Jag blir galen på detta..*S
    Vad får du inte upp?
  • skorpionen80
    enbacken skrev 2007-06-29 14:20:32 följande:
    Jag håller på att pluggar för fullt men nu har jag kört fast.I boken står det att gå till arkiv och montera men min montera text är ljusgrå alltså den går inte att använda. vad är fel. Innan gjorde jag som det stod och la ihop alla lager till ett och nu ska jag montera in en annan bild
    Gå in i Image - Mode - RGB. Vet inte vad det heter på svenska, men du hittar =) 3:e menyn från vänster. Se om du har RGB valt. Om inte, välj det.
  • Mamin
    skorpionen80 skrev 2007-06-29 20:02:39 följande:
    Vad får du inte upp?
    Topaz Vivacity jag är så trööög... På nåt sätt ska den ju funka med PS men hur då...Fundersam
  • skorpionen80
    Mamin skrev 2007-06-29 22:13:52 följande:
    Topaz Vivacity jag är så trööög... På nåt sätt ska den ju funka med PS men hur då...
    Jo, men får du inte upp installationen, eller i filters, eller händer inget när du klickar på det? Mycket som kan gå fel ;)
  • Sing Star

    Mamin: Har du laddat hem PS Elements 5.0 och fått det att fungera? När du gjort det ska du ladda hem programmet och spara ner det. När du klickar på ikonen för programmet startar installationen och då ska du lägga det i mappen adobe/ps elements/plug-ins. Sedan när du redigerar en bild i programmet Elements så klickar du på menyvalet filters och där finns filtret längst ner i rullisten.


    ღ ♥ ღ JOHANNA i mitt hjärta ღ ♥ ღ
  • Mamin

    Jaaa nu fick jag det intsallerad.. Nu ska jag bara komma på hur det funkar också! Tack för era tips!!




     
Svar på tråden Frågor Ang Photoshop del 4