• saga o kevin

    Frågor Ang Photoshop del 4

    Här har vi tråden som vi ställer frågor i för Photoshop och även PSP


    Jag vill bara påminna om att det inte är tillåtet att diskutera hur man laddar ner upphovsrättsskyddat material på FL. Alla såna inlägg kommer att plockas bort och medlemmen tilldelas en varning.

    här kommer lite photoshop sidor som man kan kika i
    www.webdesignskolan.com/

    photoshoptips.devello.se/default.asp


    www.moderskeppet.se/
  • Svar på tråden Frågor Ang Photoshop del 4
  • Mixxa

    Jag är tillbaka... jag fick det bara att funka en gång. Kunde alltså bara få in en font. Beror det på att jag har "evaluation version" av WinZip?

  • enbacken

    är det någon som vet om en sida på nätet där översättningarna finns. Min bok är på svenska och programet är på engelska.

  • Lintottan

    När man laddat ner t.ex. ögonfransar (brushes) var skall jag lägga dem för att kunna använda mig av dem?

    Hur får jag in dem i mitt PS SC?

    Tack på förhand!

  • Jesster
    Lintottan: Jag förutsätter att filerna är uppacakde
    Du lägger dom i Utforskaren - C:/Program/Adobe/Adobe Photoshop CS/Förinställningar/Penslar

    I Photoshop sedan så trycker du på pensel så den aktiveras. Sedan får du trycka på Penselpaletten. Precis bredvis namnet Penslar finns en liten pil, trycker du på den får du upp menyn. Där väljer du "Läs in penslar".
  • BF 2008 02 23

    nu har jag införskaffat photoshop 7.0
    men vart sjutton är smudge-toolen nån stans? *hittar inte*
    är jag blind?
    den finns inte i verktygslådan.

  • snusfia
    BF 2008 02 23 skrev 2007-07-03 22:40:02 följande:
    nu har jag införskaffat photoshop 7.0men vart sjutton är smudge-toolen nån stans? *hittar inte*är jag blind?den finns inte i verktygslådan.
    man kan högerklicka på alla.
    jag har cs och där finns den om man högerklickar på droppen som är blur
    The light at the end of the tunnel is just a freight train coming your way
  • Lintottan
    Jesster skrev 2007-07-03 22:37:06 följande:
    Lintottan: Jag förutsätter att filerna är uppacakde Du lägger dom i Utforskaren - C:/Program/Adobe/Adobe Photoshop CS/Förinställningar/PenslarI Photoshop sedan så trycker du på pensel så den aktiveras. Sedan får du trycka på Penselpaletten. Precis bredvis namnet Penslar finns en liten pil, trycker du på den får du upp menyn. Där väljer du "Läs in penslar".
    Tackar!
    MEN   hur i hela friden kan man få dem att passa på ögonen...vet ni det? Ingen av dem jag prova passade på min bild.
    Har n tips?
Svar på tråden Frågor Ang Photoshop del 4