• saga o kevin

    Frågor Ang Photoshop del 4

    Här har vi tråden som vi ställer frågor i för Photoshop och även PSP


    Jag vill bara påminna om att det inte är tillåtet att diskutera hur man laddar ner upphovsrättsskyddat material på FL. Alla såna inlägg kommer att plockas bort och medlemmen tilldelas en varning.

    här kommer lite photoshop sidor som man kan kika i
    www.webdesignskolan.com/

    photoshoptips.devello.se/default.asp


    www.moderskeppet.se/
  • Svar på tråden Frågor Ang Photoshop del 4
  • skorpionen80
    AnneCharlotte skrev 2007-07-12 22:14:32 följande:
    HJÄLP!! Hur avmarkerar man den funktion (eller alla funktioner) man håller på med... ctrl D fungerar inte... har elements 5.0...
    Avmarkerar funktion? Antar att du menar bara avmarkerar.. Hmm, om Ctrl+D inte fungerar så finns det kanske i Select-menyn? Där borde kortkommandot också stå.
  • Sing Star

    Anne-Charlotte: Jag har Elements 5.0 och kan kanske hjälpa dig men vad menar du med att avmarkera en funktion?


    ღ ♥ ღ JOHANNA i mitt hjärta ღ ♥ ღ
  • AnneCharlotte
    Johanna2006 skrev 2007-07-12 22:20:17 följande:
    Anne-Charlotte: Jag har Elements 5.0 och kan kanske hjälpa dig men vad menar du med att avmarkera en funktion?
    Jaa, vad menar jag egentligen *s* Vill att programmet ska börja på 0, inte ha någon funktion aktiverad... skulle t ex göra en röda ögonredigering och (nu vet jag inte om programmet fått frispel eller om jag gjort fel) det hände ingenting, innan har jag dragit som en fyrkant runt ögonen och då har det röda försvunnit... Nu kunde jag inte göra det för då målade penseln... Förstår någon vad jag menar? (Hör själv hur snurrigt det låter när jag förklarar)
    (¯`''?.¸(¯`''?.¸♥ Stolt mor till William född 5 november 2006 ♥¸ .?''´¯)¸.?''´¯)
  • AnneCharlotte
    skorpionen80 skrev 2007-07-12 22:16:39 följande:
    Avmarkerar funktion? Antar att du menar bara avmarkerar.. Hmm, om Ctrl+D inte fungerar så finns det kanske i Select-menyn? Där borde kortkommandot också stå.
    Selectmenyn? Vart finns den *rodnar* Har en svensk version och har ingen "välj"-meny...
    (¯`''?.¸(¯`''?.¸♥ Stolt mor till William född 5 november 2006 ♥¸ .?''´¯)¸.?''´¯)
  • skorpionen80
    AnneCharlotte skrev 2007-07-12 22:34:31 följande:
    Selectmenyn? Vart finns den *rodnar* Har en svensk version och har ingen "välj"-meny...
    Finns det en meny som heter Markering? Har inte Elemenst, men tycker ju att den menyn borde finnas...
  • Sing Star

    Ann-Charlotte: Har du en verktygsmeny till vänster där du kan välja markeringsverktyg, pensel, röda-ögonreducering, stämpelverktyg mm? Isåfall kan du välja funktion där. Har du inte verktygsmenyn öppen tror jag att du kan öppna den genom att klicka fönster-verktyg så ska den nog komma fram.


    ღ ♥ ღ JOHANNA i mitt hjärta ღ ♥ ღ
  • Sing Star
    AnneCharlotte skrev 2007-07-12 22:14:32 följande:
    HJÄLP!! Hur avmarkerar man den funktion (eller alla funktioner) man håller på med... ctrl D fungerar inte... har elements 5.0...
    Ctrl D kan du bara använda om du markerat ett objekt/en bild och vill ta bort markeringen runt objektet/bilden.
    ღ ♥ ღ JOHANNA i mitt hjärta ღ ♥ ღ
  • AnneCharlotte
    Johanna2006 skrev 2007-07-12 22:41:27 följande:
    Ann-Charlotte: Har du en verktygsmeny till vänster där du kan välja markeringsverktyg, pensel, röda-ögonreducering, stämpelverktyg mm? Isåfall kan du välja funktion där. Har du inte verktygsmenyn öppen tror jag att du kan öppna den genom att klicka fönster-verktyg så ska den nog komma fram.
    Ja nu gick det när jag valde från menyn till vänster men inte när jag valde från förbättramenyn... och nu funkar det inte heller att ta bort röda ögon fast jag markerar, de är jätteröda och förblir röda... konstigt...
    skorpionen80 skrev 2007-07-12 22:36:06 följande:
    Finns det en meny som heter Markering? Har inte Elemenst, men tycker ju att den menyn borde finnas...

    Ja, har en som heter markera men allt är grått förutom "allt", alltså markera allt...

    Kommer nog ta ett tag att lära sig PS men det grundläggande bör ju inte vara så svårt liksom, tappar lusten när PS inte vill göra som jag vill *s*


    (¯`''?.¸(¯`''?.¸♥ Stolt mor till William född 5 november 2006 ♥¸ .?''´¯)¸.?''´¯)
  • Sing Star

    Anne-Charlotte: Jag tycker att röda-ögon-reducering blir bäst om man tar en liten pensel och svart färg, förstorar upp bilden och målar "för hand".


    ღ ♥ ღ JOHANNA i mitt hjärta ღ ♥ ღ
  • AnneCharlotte
    Johanna2006 skrev 2007-07-12 22:53:09 följande:
    Anne-Charlotte: Jag tycker att röda-ögon-reducering blir bäst om man tar en liten pensel och svart färg, förstorar upp bilden och målar "för hand".
    Ja, jag får göra så, nästa gång kanske knappen fungerar *magic* :)

    Tack för hjälpen tjejer :)
    (¯`''?.¸(¯`''?.¸♥ Stolt mor till William född 5 november 2006 ♥¸ .?''´¯)¸.?''´¯)
Svar på tråden Frågor Ang Photoshop del 4