• saga o kevin

    Frågor Ang Photoshop del 4

    Här har vi tråden som vi ställer frågor i för Photoshop och även PSP


    Jag vill bara påminna om att det inte är tillåtet att diskutera hur man laddar ner upphovsrättsskyddat material på FL. Alla såna inlägg kommer att plockas bort och medlemmen tilldelas en varning.

    här kommer lite photoshop sidor som man kan kika i
    www.webdesignskolan.com/

    photoshoptips.devello.se/default.asp


    www.moderskeppet.se/
  • Svar på tråden Frågor Ang Photoshop del 4
  • SnuffTM

    Nån som har vart med om att photoshop slutar svara när ni öppnar topaz?
    Kan det va att min trial har gått ut?? men det ska väl inte påverka så? *suckar*


    Baby Red - min lilla best
  • SnuffTM

    Det funkade finfint igår
    Vet inte när jag ladda hem det men det bör vara ca 2-3v sen om inte mer


    Baby Red - min lilla best
  • Jesster
    SnuffTM skrev 2007-08-13 22:11:29 följande:
    Nån som har vart med om att photoshop slutar svara när ni öppnar topaz?Kan det va att min trial har gått ut?? men det ska väl inte påverka så? *suckar*
    När min trial gick ur hängde sig hela skiten så fort jag öppnade PS, jätteirriterande! Nu hade jag ju bestämt för för att köpa Topaz så det ordnade ju sig men på ett par dagar kunde jag inte använda PS.
  • vonka

    Nån som vill slänga sig på Buss/ Flyg / tåg och komma till mig... jag blir tokig på det här
    Jag får inte till det.

  • mexisis

    jag har två saker jag skulle behöva hjälp med

    1. jag har en kompis som är modell och hon skulle vilja att jag gör lite fantasybilder till henne av några av hennes fotografier. jag har en massa fantasypenslar men skulle vilja göra helt egna bakgrunder/miljöer. kan man göra det i ps och isf hur? finns det nåt plug in eller nåt. eller finns det nåt särskilt program man använder för att göra sånt? alltså landska, byggnader, skog mm.

    2. hur gör man snyggast egna vattenstämplar i ps. alltså så det ser så där snyggt och proffsigt ut?


    världens vigaste man kröp in i arslet och försvann
  • Line80
    mexisis skrev 2007-08-14 10:59:35 följande:
    jag har två saker jag skulle behöva hjälp med 1. jag har en kompis som är modell och hon skulle vilja att jag gör lite fantasybilder till henne av några av hennes fotografier. jag har en massa fantasypenslar men skulle vilja göra helt egna bakgrunder/miljöer. kan man göra det i ps och isf hur? finns det nåt plug in eller nåt. eller finns det nåt särskilt program man använder för att göra sånt? alltså landska, byggnader, skog mm.2. hur gör man snyggast egna vattenstämplar i ps. alltså så det ser så där snyggt och proffsigt ut?
    ingen hjälp tyvärr men en fråga om det är Ok?
    Vart har du hittat fantasy penslarna? Jag har sökt på deviant art utan resultat..?!
  • SnuffTM

    har fixat mig topaz nu.. men det känns som det saknas ett filter

    har ett denoise/eq

    ska det inte finnas två olika denoise?
    Det går inte att få den där snygga huden med denoise/eq utan blir ingen skillnad.. suck


    Baby Red - min lilla best
  • Sing Star
    SnuffTM skrev 2007-08-14 23:15:38 följande:
    har fixat mig topaz nu.. men det känns som det saknas ett filterhar ett denoise/eqska det inte finnas två olika denoise?Det går inte att få den där snygga huden med denoise/eq utan blir ingen skillnad.. suck
    Har du laddat ner/köpt Topaz Vivacity?
    ღ ♥ ღ JOHANNA i mitt hjärta ღ ♥ ღ
  • AnneCharlotte
    SnuffTM skrev 2007-08-14 23:15:38 följande:
    har fixat mig topaz nu.. men det känns som det saknas ett filterhar ett denoise/eqska det inte finnas två olika denoise?Det går inte att få den där snygga huden med denoise/eq utan blir ingen skillnad.. suck
    Jodå, funkar för mig, jag har bara en denoise i mitt topaz... ta clean först och sen denoise o se hur det blir...
    (¯`''?.¸(¯`''?.¸♥ Stolt mor till William född 5 november 2006 ♥¸ .?''´¯)¸.?''´¯)
Svar på tråden Frågor Ang Photoshop del 4