• saga o kevin

    Frågor Ang Photoshop del 4

    Här har vi tråden som vi ställer frågor i för Photoshop och även PSP


    Jag vill bara påminna om att det inte är tillåtet att diskutera hur man laddar ner upphovsrättsskyddat material på FL. Alla såna inlägg kommer att plockas bort och medlemmen tilldelas en varning.

    här kommer lite photoshop sidor som man kan kika i
    www.webdesignskolan.com/

    photoshoptips.devello.se/default.asp


    www.moderskeppet.se/
  • Svar på tråden Frågor Ang Photoshop del 4
  • Tingeling82

    Hej hej allihopa! Tämkte bara höra om det är helt kört att få en bild photoshoppad om man inte är plus medlem, kan man inte få maila den till nån snäll?

  • Sing Star

    Ljung: Har du kollat www.deviantart.com?

    Tingeling82: I den här tråden finns många duktiga shoppare som gärna fixar dina bilder. Bara att du berättar vilken bild du vill att någon ska shoppa så hämtar vi den i ditt galleri!


    ღ ♥ ღ JOHANNA i mitt hjärta ღ ♥ ღ
  • Tingeling82

    Tack så mycket för ditt svar Johanna2006 har skrivit där nu och hoppas på att nån nappar

  • car

    Hur gör man för att få "penselbilder" att se mer levande ut?

    Alltså - om jag målar en fjäril med en fjärilpensel så är den ju enfärgad och livlös. Går det ordna?

  • LPW

    Åh vilken bra tråd!!! Jag är helt ny på photoshop och försöker lära mig själv så gott jag kan men det är med lite blandad framgång. Just nu försöker jag lära mig att göra en bakgrund genomskinlig och jag har hittat två sätt: "trollstav" + delete alternativt att man använder bakgrundssuddgummit. Hur gör ni andra och vad är egentligen det bästa sättet?

  • car

    LPW Vad jag brukar göra är att då jag sparar dokumentet så sparar jag det till en gif-fil. Då behåller bakrunden sin "genomskinlighet", annars blir den ju vit om man sparar den i jpg.

  • LPW
    car skrev 2007-08-18 12:31:37 följande:
    LPW Vad jag brukar göra är att då jag sparar dokumentet så sparar jag det till en gif-fil. Då behåller bakrunden sin "genomskinlighet", annars blir den ju vit om man sparar den i jpg.
    Tack- det har jag lärt mig att man måste göra . Förstår dock inte skillnaden på de två olika sätten. Är något av dem "bättre" än det andra? Om man t.ex vill ta bort bakgrunden på en bild där man har en katt och vill behålla t.ex morrhåren som sticker ut- vilken metod är då bäst att använda?

    Undrar även hur man beskär en bild så att den blir garanterat kvadratisk? Jag har bara hittat sättet där man själv beskär genom att dra en ruta så som man vill ha den (hoppas någon förstår hur jag menar), men det är ju jättesvårt att vara säker på att bilden verkligen blir kvadratisk...
  • car
    LPW skrev 2007-08-18 12:51:10 följande:
    Tack- det har jag lärt mig att man måste göra. Förstår dock inte skillnaden på de två olika sätten. Är något av dem "bättre" än det andra? Om man t.ex vill ta bort bakgrunden på en bild där man har en katt och vill behålla t.ex morrhåren som sticker ut- vilken metod är då bäst att använda?Undrar även hur man beskär en bild så att den blir garanterat kvadratisk? Jag har bara hittat sättet där man själv beskär genom att dra en ruta så som man vill ha den (hoppas någon förstår hur jag menar), men det är ju jättesvårt att vara säker på att bilden verkligen blir kvadratisk...
    Det är nog trollstaven som ger bäst resultat, men oftast använder jag suddet (är lite för bekväm)
  • vonka

    Nu har jag kommit så långt att jag kan byta ansikte på en kropp ! TACK MUZIK för det =)
    Men...när jag fått till ansiktet så det ser skapligt ut så suddar jag ju bort det som ska bort. Sedan syns det ju väldigt väl vart jag suddat eftersom det blir färg skillnad.
    Till frågan- Hur fixar jag färg skillnaden?

Svar på tråden Frågor Ang Photoshop del 4