• hej hopp fallera

    Österbottniska tråden 10

    Välkommen till vår tionde österbottniska tråd!

    Här är alla välkomna, det spelar ingen roll om du hängt med sen början eller är alldeles ny här. Känn dig välkommen! *och samma på dialekt*

    För den som vill ha tidsfördriv:
    tråd 1: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m3052858.html
    tråd 2: www.familjeliv.se/Forum-5-172/m4117933.html
    tråd 3: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m5492579.html
    tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-5-172/m7297792.html
    tråd 5: www.familjeliv.se/Forum-5-172/m9182214.html
    tråd 6: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m11369058.html
    tråd 7: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m14125141.html
    tråd 8: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m17093871.html
    tråd 9: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m20340120.html

    Övriga österbottniska trådar:
    recept: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m21583130.html
    träffar: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m22522552.html
    gravid: www.familjeliv.se/Forum-11-262/m22543920.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-12 20:40:00:
    vikt-iga tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-258/m23661221.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-05 20:35:03:
    senaste recepten: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m24593961.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-26 15:59:27:
    bygg-tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-166/m24895183.html

  • Svar på tråden Österbottniska tråden 10
  • Joffan

    Gokväll i trån!

    Måst ju bara meddel att ni fik me snål på korvgörans mat så ida bliv e kebab. Goo var e. Dömti pojka vart ja int så imppa åv. E fö gambel

  • Joffan

    Å så e ja ritti kollo

    Trollens mamma: förr hadd ja soleksem, men slapp e tå ja fäälast na gang i solarie. He finns ju olika typer åv eksem å föståss

  • beibikär

    Voi Millami, loppis e ju tungt ti ga på, å i dähä värma! Hoppas o klarar se nu å tar e som en varning, no sku beibi kuna få bo i maga än! Halder tyyma!!

    Atten, he ir värma, he var värr tå. Men drick int na me kolsyro i, ita grape å ananas å persilja å drick så grömt vattn du ork, om int nana hjälper så ir e effektivt me stödstrumpor som man drar på fyri man stiger upp på mårne. Koll på näti, Naprarehab: http://yritys.yritysopas.com/naprarehab/

    LCroft, lämm bort ALLT me mjölk i 2 v, välling å, ja. Var maga bäter tå så har o väl en släng åv intolerans, san kan du plock på Hylaprodukter, koka mjölk, välling osv å si va som tåls. Men om int o lider på na vis så undrar ja om e ir värt ti mixter??


    Ronjas och Jonatans mamma
  • Millami

    HEmma igen....

    mmm, vi har ett bord på loppis så ja sku bara fa dit å skåda så int he va så råddit...å sen fa hem tibax....men he blev int å fa hem, he blev å fa ti fölossningen...

    beibi mår bra....mina smärtor vet dom int riktit varifrån dom kommer...

    för ja sku ju egentligen ha måsta bli opererad i januari för bisköldkörtlarna, som har överproduktion av nå kalcium...
    så njursten e nå som ja vet va e för nåt....

    läkaren misstänkt att smärtorna delvis kom därifrån, å di fick d å kännas som sd...

    men han sa e va jääätte bra ja kom in...
    fö nu fick di veta, di visst int om att ja had en sånhe "sjukdom" fast ja ha berätta om d ti flera läkare å ti bm å på mödrarådgivningen..

    han mena d kan ha stor betydelse för både mig å beibi då beibin föds...både jag å beibi kan få nå "schok" å få nå kramper så he e viktit barnläkaren vet om he...

    Läkaren sa att denhä beibin nog kommer att koma före bf, men den sku ju aldra helst böv vara där nån vecka till...
    tappin had blivi kortare, bara sedan i måndas å beibi trycker jätte mycki å hårt neråt...

    såå nästa e nu att ja ska int gör nå alls å på månda ska ja å lämn nå blodprov å i urinprove hitta di lite allt möjligt så he for på odling..å så ska ja få en tid ti mödrapoli, men ja vet int riktit va di sku gör där...

    nu ska ja fa å ligg ner!


    Ska bli Mamma i September 070907
  • Trollens mamma

    Oj Millami.Hoppas he gar bra och att bejbi ännu halls i maga några viko.

    Joffan:Jå,jag bruk alltjämt ha liti soleksem i byrjan på soman,men dähär är no 10 gang värr.He är na piss tå huden spricker sånder.

    Har i alla fall fått baka 2 kako,så tå har vi na ti bjud på om vi sko råk ti få främmand i helgen.

  • Joffan

    Millami: vad bra att du slapp heim igen å att he va bra me beibi.

    Trollens mamma: ja hadd förr soleksem i burjani på soman He klia å klia så ja skrapa å skrapa. Ha du prova solarium? Fö he kan hjälp. ja va 10 gang föri april månad.

  • Trollens mamma

    Joffan:Ja,jag har no måra och sola på vintern/våren.Men dähär är så konstigt,för nu tå jag har ganska bra färgo fått,tå först byri soleksemen koma.Vi apoteki fundera di om he är så att jag sko ha brännd me så mychi så he ha blivi så de. Int vejt ja.

  • Missalibabagirl
    Trollens mamma - Ha du testa ti ita B-karoten (tror ja et i heitär) hä er na naturprodukt..hä itär mamma å svärmor alltjemt på vårä så tå får int di na soleksem på somarn fast di er i soolä..å itär int di hä så får di rikti mytsi eksem..mamma bruk sej et int o tror på na naturproduktä män hädee hjälper faktist GladMillami - Va bra ti hör et du e heim å ni mår bra! Glad Minns ti taa i lugnt nu tå! Flört
    Mamma till Moa
Svar på tråden Österbottniska tråden 10