• hej hopp fallera

    Österbottniska tråden 10

    Välkommen till vår tionde österbottniska tråd!

    Här är alla välkomna, det spelar ingen roll om du hängt med sen början eller är alldeles ny här. Känn dig välkommen! *och samma på dialekt*

    För den som vill ha tidsfördriv:
    tråd 1: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m3052858.html
    tråd 2: www.familjeliv.se/Forum-5-172/m4117933.html
    tråd 3: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m5492579.html
    tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-5-172/m7297792.html
    tråd 5: www.familjeliv.se/Forum-5-172/m9182214.html
    tråd 6: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m11369058.html
    tråd 7: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m14125141.html
    tråd 8: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m17093871.html
    tråd 9: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m20340120.html

    Övriga österbottniska trådar:
    recept: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m21583130.html
    träffar: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m22522552.html
    gravid: www.familjeliv.se/Forum-11-262/m22543920.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-12 20:40:00:
    vikt-iga tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-258/m23661221.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-05 20:35:03:
    senaste recepten: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m24593961.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-26 15:59:27:
    bygg-tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-166/m24895183.html

  • Svar på tråden Österbottniska tråden 10
  • Alma73

    Tjorven - he var jag som fick finskoa er,de var perfekt ti dagklubbsjulfeste

    Siter jär å väntar på att få kom iväg ti stalli...men he ir naan som ir å slår diks1111111 me traktorn.... vi prioriterar lite olika,jag tycker att e ir viktoare ti få hästn motionera

    Nååååå, ja kan ju alltjämt laga mat så läng ja väntar... Tjingling

  • Ebbelina

    Hej på er! Jag har haft en datorfri vecka, så nu hade jag många sidor att läsa ikapp

    Måste väl säga min åsikt om Kuoma-skorna jag också. Vi har haft dem åt båda våra barn alla år hittills (barnen är 5 och 3 år) men i år bestämde jag att INTE köpa dem. Jag tycker de är jättekalla och dessutom håller de ju inte vatten öht. Så nu är jag helt ute på sjufamnars vatten, har köpt skor från Prisma åt båda två, såna med tarraband och som ska vara vattenavstötande. Viking har vi inte råd med, så det här var nåt billigt märke som kostade 29 e. Får se hur det går...

  • Lordina

    Alma73 sidu bara hur he råkas...nu ska ja snart fara efter pizza åt 30 kara eli pojka esse ik sku ha na bastu kväll o terapi afton med christop Treier så jag lova för pizzona tiid...

  • la Demoiselle Snorque

    verkar som att åsikterna går isär gällande kuoma, men vi kommer satsa på ett par i vinter iallafall som det verkar som. Få se då nästa år om vi gör om samma "misstag"


    (¯`°?.¸ ღ ♥ Engla-Li 051023 och bebis BF - November 07 ♥ ღ ¸.?°´¯)
  • Naana

    Oj va he vart mytsi om medicinerasi jär . Halder me no ti Maja T:s o Nicolinus åsiktre ja o. Bakätt vi hadd kört me Panadol en viko o int he hjälpa naa så tvivlar int ja na på Burana. Men he ä vi testa förr så vi veit ät int pojtsi reagerar på i. Hostmedicin måst a ha mot hosto o rosslasi i brysti, fö he hjälpa mot infektion i luftröire å. Ja ä jo no så ät ja hör på läkan tå i gällder bååni mett. Vi veit ät Nico har högan smärttröskel så tå ha visar ät a har såårt så tå har a verkligen sårt. Vi har til o me kört parallellt me Panadol o Burana imilla, men he böövs int na meir ny fö he tycks vaar bäter jär ny. O Lactophilus får a o så int maga slår heilt sånder.

  • Tjorven19

    Ja, he ir ju klart en annan sak om du har prova Burana förr, Naana. He hadd inte jag tå e begav sig. Man ir ju expert på egna bååne heilt klart.

    Lordina: hoppas de har en trevli fotbollskväll tå! Å att tu har liiti roolit själv å.

    Alma: he ir lyckat he te me prioriteras. Men he veit vi ju från förr.

    Nää, nu sku ja måst hitt på na kvällsmat. Tror ja tar en promenad o funderar.... å hoppas att na ader ir meir kreativ...

    Var int na märkvärdit jär ikväld. Vi väntar väl mest på Svensson Svensson. Tala om att byri var gambäl å tråko!

  • jussistjej

    Nå nu e hande karn menn heim tibax, å e lagom glad ti ha högerhanden i paketti. Men ti mära no at int na hadd firi sånder, bara ådentlit krockskada. Så handen e no "bara" linda fast på et stöd fö handleden å handen. Tur i otur får man väl sej...
    Men som an konstatera, nu löns int e ti vara na stor i mun åt me fö han får jo int klääd åv å på se sjölv me linda handen!

    svirvel - jå ja tror no at e sko räck bra til en Krombigrupp på beibisim, om vi sko få döm ti sats på he??

  • xxxx

    Ja jäär väntar vi å på Svensson Svensson. Å Babben & Co!! Babben e föö kul hon!!

    Trevli Lördas kvälld allihop..

  • beibikär

    Jamen, he va ju rama he om Jussi fik meir pappaledit, om än ofrivillit! Ho läng sku a va sjukskriva?

    Maja, ja sku säkert ha sovi imorn, va no så arma tröitt tå ja sku iväg ti skola, å nu ir ja heilt däcka...ligger jär ba me hjärtklappninga å hövovärk. Sku somn vilken minut som helst, men he ir liti fö sein ti sova meddan å fö bitit ti ta natten.

    stinn e vi åv pizza å. gubbi ringd åt me å beställd ja sku ta heim tå ja kom, å no e he GO!


    Ronjas och Jonatans mamma
Svar på tråden Österbottniska tråden 10