• hej hopp fallera

    Österbottniska tråden 10

    Välkommen till vår tionde österbottniska tråd!

    Här är alla välkomna, det spelar ingen roll om du hängt med sen början eller är alldeles ny här. Känn dig välkommen! *och samma på dialekt*

    För den som vill ha tidsfördriv:
    tråd 1: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m3052858.html
    tråd 2: www.familjeliv.se/Forum-5-172/m4117933.html
    tråd 3: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m5492579.html
    tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-5-172/m7297792.html
    tråd 5: www.familjeliv.se/Forum-5-172/m9182214.html
    tråd 6: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m11369058.html
    tråd 7: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m14125141.html
    tråd 8: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m17093871.html
    tråd 9: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m20340120.html

    Övriga österbottniska trådar:
    recept: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m21583130.html
    träffar: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m22522552.html
    gravid: www.familjeliv.se/Forum-11-262/m22543920.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-12 20:40:00:
    vikt-iga tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-258/m23661221.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-05 20:35:03:
    senaste recepten: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m24593961.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-26 15:59:27:
    bygg-tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-166/m24895183.html

  • Svar på tråden Österbottniska tråden 10
  • Maja T

    Liiti bra, Labolina! Kul tå e nagang funkar!

    Ja siter me datorn i fammi framför teve o itär ostbågar. Ja tror ja byri vaar gambäl, fö ja tycker he e en rikiti skönan fridaskväld.

  • pamOangela

    Hello!

    Jär ha vi viri i Krombi heila daan o flicko sprang o leikt me kusin så ja ha alder siitt förr Hon had ju int tid ti sova på dan helder så hon somna i biln på väg heim o too natte tå. I fleir dag nu har int o vila sova på daga, elder byrja gäsp föst än 17-18-tiden, tå tycker ja hee fö seint ti lägg ennar o sova dagsluren.

    Når ha er bååne sluta ti sova på daga?

  • Elton o mamma

    pam0angela: Våran Elton e ny 2½ år och nu kan vi lämn bort dagsluren några dagar i viko, men vi har alltid ein tiima "viilan" änta. Ja lägger a i säng me kramdjure siin och ein bok, så måst ha vil tär ein tiima, och he gör a så gärn. Ibland somnar a, ibland int.

    Labolina: Oj va skönt, känner också glädje. Eltons svartsjuko har blivit myki bäter. Ha har byrja accepter lillasyster myki meir san ho byrja kryp o ta se fram, så nu har di riktit bra nytta åv varader. Nu först har ja börja njut åv beebistiden! ÄNTLIGEN!!! Hoppas he bara halder i se...

    Undrar om ja ska ork sita upp o skåda vem som var utrösta i idol. Bäst tyckt ja Daniel och Evelina var!

  • Lordina

    Grattis till Tussimamma ni böit sort hört ja, såg no Sanna ida på lunchen så ja passa på o gratulera moster

  • diddi Ida

    Kuckar in jeer en vändå ...
    Hindar int sita na meir vi dator helder...

    Hoppas ni all har e rittit braa å njuuter åv hööste


    Stolt Mamma Till Alva 26.4 2006
  • rina78

    Lordina: He va no tur he så menn bejbo fik en flickkusin ti leik me .

  • Lilla My i Finland

    Gomoro! I moris tå ja vakna fundera ja att e sku va en bra dag ti tvätt fönstre på... Men he tyckt ja int nameir tå ja hadd stigi opp... Fö tå kom latamaschi å to me!

    Har kebab i ugn så få si tå om e gar ti ita na... Men he var no föst ti kväldi...

  • LCroft

    Nu ska jag föra Ida till farmor och sen iväg på stan och inhandla en spegel, han jag bor med ansåg att för att inte behöva få ett nervsammanbrott är det bäst att jag får min spegel idag i förtidig födelsedagspresent

    Lilla My jag tror jag bara tänkte det och aldrig sa nåt men nu säger jag iaf, va skönt när ni fick så positivt utlåtande i Tammerfors!

    Fönstren skulle också behöva tvättas här på nedrevåningen, den ivern tog slut efter att jag tvättade på vinden var vi ännu har gamla fönster och jag hängde halft på utsidan för att få tvättat dem. Undrar varför jag jämt får "Kalle Anka" syner, ni vet när man ser sig själv nästan springande i luften och sen hur man åker i backen och blir som en stor platt fläck? Kan säga som så att det är inte vidare kul att tvätta fönster med den bilden på näthinnan

  • tussimamma

    Gomårr. Inatt fick ja sova me flicko, alltså no ha vi iti men sovi tärimilla. Fösta natte tå ja ha sovd meir än 3tim san natte ti måndag

    Lilla My- va skönt ti få så bra utlåtand ve läkarn!

    Fönstre. Ja ti ha ja tvätta å tvätta å tvätta. Men di sir lika ut et några dag. Flugskit på insido å på utsido så ere kliddona baket katta som svansar på fönsterbräde å fläcka baket fågla som flyger i rutona föjämnan. Vi ha fundera grömt på ho vi sko få laga om fönsterbräde så int katta sko kuna koma upp tid. Heila vägga e jo jämnt svart åv kattfäla å så he sir så styggt ut! Men int kombe ja på na betä än limi. Tå sko katta fastn tär å int slipp å fälas framåtibaks så grömt.

    Int ha ja na ti koma me, ja sitä jär i min privata lilla dimma ja å fösöker iaf att ta till me he som star på JT. Na mytsi meir veit ja int.

Svar på tråden Österbottniska tråden 10