• Fairy77

    Frågor Ang Photoshop del 5

    Här har vi tråden som vi ställer frågor i för Photoshop och även PSP


    Jag vill bara påminna om att det inte är tillåtet att diskutera hur man laddar ner upphovsrättsskyddat material på FL. Alla såna inlägg kommer att plockas bort och medlemmen tilldelas en varning.

    här kommer lite photoshop sidor som man kan kika i
    www.webdesignskolan.com/

    photoshoptips.devello.se/default.asp


    www.moderskeppet.se/
    hette saga o kevin innan
  • Svar på tråden Frågor Ang Photoshop del 5
  • honny
    car skrev 2007-11-04 08:02:49 följande:
    Jag brukar använda selection brush, och där välja mask. Då blir håret målat (i mitt fall rött). Så jag målar hela håret med selection brush. Väljer sedan ctrl+alt+d (=feather) och väljer ca  3. Sedan trcker jag ctrl+shift+i (inverse). Väljer nu att kopiera och klistra in. Nu har du håret ¨på ett nytt lager.Välj den färg du vill ha (svart hår vet jag inte om det går få), ta färgburken och färga håret. Byt nu till soft light, och ditt hår har ny färg. Ev får du göra lite justeringar med ett mjukt sudd, eller gå in till hue/suturation och justera färgen lite.Lycka till
    Om jag skickar en bild till dig kan du fixa håret på den till mig då..Snälla.. om du har tid såklart.
  • car
    honny skrev 2007-11-04 12:10:08 följande:
    Om jag skickar en bild till dig kan du fixa håret på den till mig då..Snälla.. om du har tid såklart.
    lägg in bilden i ditt galleri, säg vilken det är så ska jag se vad jag kan göra (vilken färg)
  • honny
    car skrev 2007-11-04 13:34:09 följande:
    blir detta bra?   
    jaaaaa du e en ängel.. precis såå...Tack tack tack.....
  • car
    honny skrev 2007-11-04 13:45:26 följande:
    jaaaaa du e en ängel.. precis såå...Tack tack tack.....
    dåså. Varsegod
Svar på tråden Frågor Ang Photoshop del 5