• Fairy77

    Frågor Ang Photoshop del 5

    Här har vi tråden som vi ställer frågor i för Photoshop och även PSP


    Jag vill bara påminna om att det inte är tillåtet att diskutera hur man laddar ner upphovsrättsskyddat material på FL. Alla såna inlägg kommer att plockas bort och medlemmen tilldelas en varning.

    här kommer lite photoshop sidor som man kan kika i
    www.webdesignskolan.com/

    photoshoptips.devello.se/default.asp


    www.moderskeppet.se/
    hette saga o kevin innan
  • Svar på tråden Frågor Ang Photoshop del 5
  • Myspysan74

    Där det står 72 pixels per inch ändrar du och skriver 300 istället och se till att den understa rutan (iaf i PS Elements) som på svenska heter "ändra bildupplösning" inte är ibockad. Då blir bilden högupplöst och bäst kvalitet för utskrift.

  • guild
    Myspysan74 skrev 2007-11-09 22:32:45 följande:
    Där det står 72 pixels per inch ändrar du och skriver 300 istället och se till att den understa rutan (iaf i PS Elements) som på svenska heter "ändra bildupplösning" inte är ibockad. Då blir bilden högupplöst och bäst kvalitet för utskrift.
    när jag avbockade försvann rutorna överst...ska dom det?
    Om det inte var för sista sekunden, skulle inget bli gjort
  • guild

    så jäkla många bilder man gjort , som folk har framkallat och skrivit ut...pinsamt ju.
    Men man är ju inget proffs som vet allt...


    Om det inte var för sista sekunden, skulle inget bli gjort
  • Moosan
    guild skrev 2007-11-09 22:40:14 följande:
    så jäkla många bilder man gjort , som folk har framkallat och skrivit ut...pinsamt ju. Men man är ju inget proffs som vet allt...
    men dom jag skrivit ut som du gjort har ju blivit jättebra! ..se i mitt galleri under blandat tex
    fd majbarn
  • car
    guild skrev 2007-11-09 22:38:31 följande:
    när jag avbockade försvann rutorna överst...ska dom det?
    precis. så blev det för mig me. ska de va så???
  • Myspysan74
    guild skrev 2007-11-09 22:38:31 följande:
    när jag avbockade försvann rutorna överst...ska dom det?
    Ja, det är rätt!

    Bilderna verkar ju bli bra ändå,  det är ju aldrig någon som klagar direkt. (Fattas bara! ) Och man måste nog maila dem för att de ska behålla sin upplösning, de ändras till 72 bara man lägger ut dem här på FL. Och så har jag märkt att de försämras i trådarna, alltid bäst att hämta dem för att spara i bildgalleriet.
  • guild

    ...och nu ser jag, att när jag gjorde så, blev width 5,08 cm och height 4,26 cm.....blir inte det litet pyttefoto??


    Om det inte var för sista sekunden, skulle inget bli gjort
  • Myspysan74

    Ja det är här jag brister, jag vet inte om amn sen kan gå in och bara göra bilden större utan att ändra upplösningen då...Fundersam
     Annars brukar jag gå ner ända till 150 för att se hur stor den då blir. Det ska räcka nämligen säger de som vet för en bra utskrift.

  • guild

    okey...tusen tack myspysan. Nu fattar jag....lite iallafall.


    Om det inte var för sista sekunden, skulle inget bli gjort
Svar på tråden Frågor Ang Photoshop del 5