• Puma2

    Mateus - för religöst?

    Ja, tycker ni det? Min sambo har tydligen frågat runt och anser själv också att det låter för religöst. Medans jag inte kan släppa det.

  • Svar på tråden Mateus - för religöst?
  • camomille

    min yngsta heter det i andra namn: adam matteus.
    min mamma brukar säga att han är hennes lilla predikant

  • Pokoyo

    Känns väldigt kristet. Iaf på svenska. På engelska är ju Matthew inget konstigt och inte heller Matteo på italienska.

  • Xgirl83

    Tycker inte det är för religiöst. Väldigt många av våra namn är ju lika religiösa, även om man kanske inte lika mycket förknippar det med religion förstås.. Men t ex i Norge är väl Matteus ett väldigt vanligt namn tror jag?

  • catta1976

    Fint namn! Vi har valt den "spanska" formen av namnet, Mateo.

  • TheKakan

    Jag gillar det jättemycket! Om vi får en pojke så har jag funderat på det namnet! (Fast Matteus eller Matheus)

  • AlwaysOnMyMind

    Vi var också inne på det namnet om vi skulle få en pojke. Det är ett fint och starkt namn!!

  • Vicka81

    vi hade det som pojk-alternativ... men jag gillar iofs bibliska namn... tycker dom är genuina, starka och betydelsefulla


    LOVISA 23/4-07
  • MaijaO

    Jag gillar det. Men så heter ju jag Maria och så mycket mer bibliskt än så kan man väl inte bli!

  • Delilah2001

    TS barn har nog redan fått sitt namn.

    För typ 11 år sedan :)

  • Josseblomifr

    Otroligt fint! Min son heter Mateus i andranamn. Hade gärna haft det som förnamn, men min man tyckte det var för religiöst tyvärr.

  • Josseblomifr

    Otroligt fint! Min son heter Mateus i andranamn. Hade gärna haft det som förnamn, men min man tyckte det var för religiöst tyvärr.

Svar på tråden Mateus - för religöst?