• Ayya

    Köpa ny bärbar dator, vad kolla efter?

    Vi ska använda datorn till vanligt hemmabruk, lite spel och surfande... Men vad tusan ska man kolla efter?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-14 14:44:16:
    Ska köpa PC, inte MAC.

  • Svar på tråden Köpa ny bärbar dator, vad kolla efter?
  • Ayya

    Oj den var jätte fin... Ja 5000 kr kan man göra mycket skoj för.

    Dessa lågprisdatorer för runt 6-7000 kr.. Är dom bara skit?

  • Felicia6
    Ayya skrev 2007-11-15 11:53:20 följande:
    Oj den var jätte fin... Ja 5000 kr kan man göra mycket skoj för.Dessa lågprisdatorer för runt 6-7000 kr.. Är dom bara skit?
    ja, o vi ska till thailand nu, så jag vill gärna inte shoppa bort alla pengar

    Nej, dom för det priset är oxå bra, men det är väl så att ju mer dom kostar, desto mer bra innehåll har dom. Men, ska man inte göra så mkt så behöver man ju inte så speciellt innehåll.

    Jag fattar inte så mkt heller, men min man hjälpte mig med denna
    Innan hade vi en ferarri, så jag ville ha en lika snygg nu
    30e november åker vi till Khao Lak :D
  • Ayya

    Hade tänkt mig att helt lätt bara köpa en bärbar sen när jag började kolla igår så blev jag helt chockad... finns ju miljarders olika... Borde bara finnas typ 2-3 stycken att välja mellan... för såna som mig.. haha

  • Felicia6
    Ayya skrev 2007-11-15 11:58:31 följande:
    Hade tänkt mig att helt lätt bara köpa en bärbar sen när jag började kolla igår så blev jag helt chockad... finns ju miljarders olika... Borde bara finnas typ 2-3 stycken att välja mellan... för såna som mig.. haha
    haha, jag håller med dig Det är verkligen inte lätt att hitta rätt dator i dagens läge
    30e november åker vi till Khao Lak :D
  • Mamma Teresa

    RAM-minne är viktigt om man spelar och grejer, så att sidorna inte håller på och segar sig. MINST 1 gb ska du ha.

  • Exchange
    Felicia6 skrev 2007-11-15 11:41:53 följande:
    Den kostade 9000kr, 200gigs hårddisk, 2gig ramminne, intel core duo 1.5 Dom sa att den inte var så mkt speldator då det gällde wow, men det har då gått bra då jag spelar iaf Det är väl ingen superduperspeldator då det gäller ett sånt spel som kräver så mkt, men jag har inte sett några problem än iaf då jag spelat
    Likadant som i några Packard Bells modeller mao

    Vill man ha en skiiiiitsnygg dator köper man en Vaio *ja jag är sotis*

    Vill man ha en lika bra men mindre snygg *normalsnygg* så kan man likaväl ha en PB.
  • Exchange
    Ayya skrev 2007-11-15 11:53:20 följande:
    Oj den var jätte fin... Ja 5000 kr kan man göra mycket skoj för.Dessa lågprisdatorer för runt 6-7000 kr.. Är dom bara skit?
    nej nje nej

    Såg du inlägget jag gjorde med priser ocg specifikationer?
  • Ayya

    Ne jag måste ha missat det...


    Exchange skrev 2007-11-15 13:17:17 följande:
    nej nje nej Såg du inlägget jag gjorde med priser ocg specifikationer?
  • Exchange
    Ayya skrev 2007-11-15 11:44:17 följande:
    Oki.. jag spelar mest settlers, sim city och såna spel.. så det är ju inte sådär super mycket aktion i dom spelen precis... Har du ingen länk med en bild på datorn?Gör ju inget om datorn är lite snygg oxå..
    För de spelen så kan du verkligen titta på de billigare datorerna
    Ayya skrev 2007-11-15 11:50:10 följande:
    Ja den såg ju inte så tokig ut.. Fan hur många olika märken finns det?
    HP
    Packard Bell
    DELL
    IBM
    Fujitsu SIemens
    Acer
    Sony

    Det är de största jag kommer på just nu
  • Exchange
    Ayya skrev 2007-11-15 13:19:50 följande:
    Ne jag måste ha missat det...
    Sidan 2 inlägg 20
  • Ayya

    Oj... var ju jätte bra priser... då kan jag ju tillomed köpa några till spel .

  • Exchange
    Ayya skrev 2007-11-15 13:24:27 följande:
    Oj... var ju jätte bra priser... då kan jag ju tillomed köpa några till spel .
    Japp kompisen som går på chalmers har en sån fast en med mindre skärm och den fungerar super

    Jag som jobbar med datorer (och då främst HP & DELL) rekomenderar fortfarande Packard Bell även om jag älskar HP

    Den täcker dina behov du skriver här för en lång tid framöver. Behåll Vista på datorn bara så undviker du problem i framtiden!
  • Ayya

    Jag måste spara denna tråd så jag kan kika på den sen när lönen kommit och jag ska handla en ny dator.. hehe..

  • Exchange
    Ayya skrev 2007-11-15 13:28:53 följande:
    Jobbigt med en sån säregen allergi .
    *asg*
Svar på tråden Köpa ny bärbar dator, vad kolla efter?