• vickis75

    Sims2 nr 11

    *** Då vår gamla tråd snart går i graven är det dags för en ny för oss som gillar att spela och diskutera Sims2. *** 



    *** Downloads:
    Downloadsmappen ska finnas i: Mina dokument -> EA Games -> The Sims 2 -> [Här ska den finnas]
    Om det inte finns någon sådan mapp där, är det bara att du skapar den.
    Det finns ju en The Sims2mapp om man går in i C: -> Program -> EA Games -> The Sims 2. Men det är alltså INTE där downloadsmappen ska ligga.

    *** OBS!!!
    Inlägg om att ladda hem spel är INTE välkomna i tråden! Det är olagligt, och bryter därför också mot Familjelivs regler (Medlemsvillkoren!!!)
    Det gäller också uppmaningar till att ladda hem.
    Snälla, respektera detta!

    *** Legacy:
    Legacyutmaningen är något som du spelar själv i ditt eget spel. I korthet går det ut på att du ska spela i 10 generationer utan fusk. Man börjar med en sim, och placerar denna på den dyraste tomten. Mer detaljerad info finns här: www.legacychallenge.com.
    Pink Rose kan även skicka reglerna på svenska till dig om du är intresserad.

    *** Länklista:
    Trollprinsessan har gjort en tråd om länkar till downloadssidor. Den finns här:
    Länktråden

    *** Vi är några i tråden som spelar Legacy och bloggar om det. Länkarna till dem hittar ni här:
    Bloggtråden

    *** För den som vill diskutera mer finns ett simsforum här: www.there.se/
    Förvirrad, men klok som en pekbok ändå!
  • Svar på tråden Sims2 nr 11
  • Nanniz79
    Sexymala skrev 2008-01-14 10:28:26 följande:
    Hur menar du? I denna tråden får man väl fråga allt, även nybörjare.. det är väl det den är till för?!Sedan finns there.se/forum där behöver man inte fråga så mycket, utan det finns redan svar på det mesta, men även där får man fråga de dummaste fårgorna, men då får man stå ut med att man kan få dumma svar :-dNärå! Klart som tusan att alla är välkomna både här och där!Eller vad säger ni andra??
    Jag tänkte bara för oss som inte har kommit så långt än, som är på samma nivå om du förstår. Du ligger ju låååååångt före mig
  • Sexymala
    Nanniz79 skrev 2008-01-14 18:20:19 följande:
    Jag tänkte bara för oss som inte har kommit så långt än, som är på samma nivå om du förstår. Du ligger ju låååååångt före mig
    Jag? Hehe, nja..

    men som sagt.. är det bara fr¨gor och sådant du vill ha svar på så finns there.se/forum

    Vill du diskutera med likasinnade så varför inte här? Vi sätter oss inte emot någon. Iaf inte jag.. det är ju ett spel som blir vad man gör det till liksom. Det behöver inte vara svårare än man gör det...
  • Tös
    Nanniz79 skrev 2008-01-14 18:20:19 följande:
    Jag tänkte bara för oss som inte har kommit så långt än, som är på samma nivå om du förstår. Du ligger ju låååååångt före mig
    Hur menar du nu? Vad är att ligga lååångt före någon annan?
  • Auris

    Nanniz79 skrev 2008-01-14 09:05:00 följande:


    Ingen som har öppnat ett forum för oss som är nybörjare på sims, som inte spelat på jättelänge
    Jag säger som sexymala: här är alla välkommna, både nybörjare och gamlingar. Jag gillar blandningen och skulle tycka det blev ganska tomt här om alla nya skulle hålla till nån annanstans
  • The Sister
    Nanniz79 skrev 2008-01-14 18:20:19 följande:
    Jag tänkte bara för oss som inte har kommit så långt än, som är på samma nivå om du förstår. Du ligger ju låååååångt före mig
    Ja. hur kan man ligga föra nån anna,n hur menar du?
    why be pretty, when you can be georgeus?! *¨~*
  • Vaja

    Nu kan jag fixa med dörrar och fönster igen. Efter att ha använt mig av boolprop snapobjectstogrind true så fungerar det äntligen igen.

    Tack ÅsaKj för tipset till sims2wiki där jag hittade lösningen. 

  • Nanniz79

    The Sister skrev 2008-01-14 22:30:25 följande:


    Ja. hur kan man ligga föra nån anna,n hur menar du?
    I settet som man spelar menar jag, med nedladdning av saker, tävlingar etc

    Får tjata på gubben att fixa en bättre dator, så jag kan krydda spelet med lite nya saker.
  • Sexymala
    Nanniz79 skrev 2008-01-15 12:21:45 följande:
    The Sister skrev 2008-01-14 22:30:25 följande:

    I settet som man spelar menar jag, med nedladdning av saker, tävlingar etcFår tjata på gubben att fixa en bättre dator, så jag kan krydda spelet med lite nya saker.
    Jag har aldrig deltagit i tävlingar!!

    Laddar ned gör jag, men endast för min egen skull! För att jag är så trött på maxis sakerna...
  • Nanniz79
    Sexymala skrev 2008-01-15 12:32:08 följande:
    Jag har aldrig deltagit i tävlingar!!Laddar ned gör jag, men endast för min egen skull! För att jag är så trött på maxis sakerna...
    Ja, man får göra det bästa av situationen.

    Just nu måste jag flytta mitt par till et nytt hus, för det första var förlite och hon önskar sig 6 barn.

    Killen vill jobba somm dommare men hittar inget jobb innom det

  • Sexymala
    Nanniz79 skrev 2008-01-15 12:50:05 följande:
    Ja, man får göra det bästa av situationen.Just nu måste jag flytta mitt par till et nytt hus, för det första var förlite och hon önskar sig 6 barn.Killen vill jobba somm dommare men hittar inget jobb innom det
    kan du inte bygga ut? eller är det för liten tomt?

    domare, ja. han får ju börja i botten av den karriärsstegen. vet inte vilken karriär det är! men domare är ju toppjobb o man får börja i botten. kan det vara idrottskarriären?
Svar på tråden Sims2 nr 11