• Martha

    Den "andra" Borlänge tråden (Livet på Landet)

    • Vi i tråden •

    Nirnaeth med ♥ Xander och bebis i magen♥
    Smarties med ♥ Max och Moa ♥
    Michaela83 med ♥ Wilma och Elwira ♥
    Martha med ♥ Havanna och Malva ♥
    Hug me med ♥ Olivia och Ebba ♥
    Susstuss med ♥ Benjamin ♥
    Tejp med ♥ Lucas, Rufus och Moses ♥
    Supervejron med ♥ Skay och Nova ♥
    Lindi med ♥ Tuva Li och Love ♥
    Minimie med ♥ Albin ♥
    Starlet1 med ♥ Ängeln Agnes och Adam ♥
    Nedina med ♥ Pontus, Ängeln Tilda och Melvin ♥
    Copernicus med ♥ Casper och Lua ♥

    Nya vänner är alltid välkomna hit :) 


    ♥♥♥♥ Havanna 051014 & Malva 070326♥♥♥♥
  • Svar på tråden Den "andra" Borlänge tråden (Livet på Landet)
  • Michaela83
    tejp skrev 2008-02-23 13:16:48 följande:
    Va har ni för lördagsplaner idag då? Nirna ska ju föda barn! Men ni andra? Vi firar 9år idag, jag och jacob!jag ska till falun en sväng snart, sen ska vi träffa Maria å dom senare så dom inte glömmer oss under veckan Måste ju nästan fira lite ikväll också
    Vi har varit ute och gått i ett par timmar, råkade slinka in på "IDEA" och hittade jättefina skyltar till sovrummet.. :) Snart ska vi käka lite utemat, och besöka det nya loppiset som ligger i Gylle..
    Till kvällen blir det mys med familjen, å dammsygning En rätt så slapp lördag..
    En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket
  • Nirnaeth
    Michaela83 skrev 2008-02-23 13:33:09 följande:
    Vi har varit ute och gått i ett par timmar, råkade slinka in på "IDEA" och hittade jättefina skyltar till sovrummet.. :) Snart ska vi käka lite utemat, och besöka det nya loppiset som ligger i Gylle..Till kvällen blir det mys med familjen, å dammsygning En rätt så slapp lördag..
    Men just ja! Dom har ju öppnat i veckan..det hade jag helt glömt.  Undrar om vi kan mygla med ungarna dit en sväng..det ligger ju ändå runt hörnet så det borde dom ju orka.
    *~*~ Att styla en Volvo, är som att sminka en gris~*~*
  • Martha

    Vi har precis kommit hem efter en skön promenad i skogarna ute i torsång... Jätte skönt å komma ut i det fina vädret. Avslutade med å köpa pizza med oss hem.. :) Nu ska vi ta det lugnt ett tag å sen blir det mello i kväll.. :)


    ♥♥♥♥ Havanna 051014 & Malva 070326♥♥♥♥
  • smarties

    NU har jag startat något som ger min karl gråa hår.
    Jag vill riva bort garderoberna i hallen och barnens sovrum, och tapetsera om! :)
    Han river sitt hår och gråter nästan här.
    Han tycker det är så mycket jobb, hjälp mig med hur jag ska övertala honom att det INTE är det ;)

    Vill ha ut garderoben från hallen så jag får plats med något annat än vagn..och ut med garderoben ur barnens rum, in med två KURA från ikea, och göra om det till ett riktigt barnrum om vi ska bo här i några år till... :P


    ♥ Max 060112 ♥ Moa 070720 ♥
  • Martha
    smarties skrev 2008-02-23 17:18:35 följande:
    NU har jag startat något som ger min karl gråa hår.Jag vill riva bort garderoberna i hallen och barnens sovrum, och tapetsera om! :)Han river sitt hår och gråter nästan här.Han tycker det är så mycket jobb, hjälp mig med hur jag ska övertala honom att det INTE är det ;)Vill ha ut garderoben från hallen så jag får plats med något annat än vagn..och ut med garderoben ur barnens rum, in med två KURA från ikea, och göra om det till ett riktigt barnrum om vi ska bo här i några år till... :P
    hihi.. jag satt oxå å läste IKEA katalogen för min karl i går...  Men han fattade vinken så han är med på det hela som tur är... Vi ska köpa sängar åt tjejjerna, hemnes vita (som michaela) sen ska de byta rum med amanda och vi ska köpa ny madrass å ny sängstomme åt henne å lägga golv å så. Men tillsvidare är det bara sängramar åt tjejerna som ska köpas.  skulle ha beställt dom men vi ska även ha sånna urramlingsskydd på sängarna å de gick ju då inte å beställa.. :( Så nu vettesjutton... hade ju varit trevligt å varit dit oxå.. hihi
    ♥♥♥♥ Havanna 051014 & Malva 070326♥♥♥♥
  • smarties
    Martha skrev 2008-02-23 17:25:53 följande:
    hihi.. jag satt oxå å läste IKEA katalogen för min karl i går...  Men han fattade vinken så han är med på det hela som tur är... Vi ska köpa sängar åt tjejjerna, hemnes vita (som michaela) sen ska de byta rum med amanda och vi ska köpa ny madrass å ny sängstomme åt henne å lägga golv å så. Men tillsvidare är det bara sängramar åt tjejerna som ska köpas.  skulle ha beställt dom men vi ska även ha sånna urramlingsskydd på sängarna å de gick ju då inte å beställa.. :( Så nu vettesjutton... hade ju varit trevligt å varit dit oxå.. hihi
    Det är lite dumt att de säljer sängerna men inga såna där skydd så de inte trillar ur.
    Det är lite som att tigga om att man ska åka dit istället! :)
    Fast iofs, som du säger, inget fel i det :D

    Är det svårt o lära sig tapetsera själv månne? Med såna här easy up kanske man inte kan misslyckas allt för mycket? :D
    ♥ Max 060112 ♥ Moa 070720 ♥
  • lindi
    smarties skrev 2008-02-23 17:29:01 följande:
    Det är lite dumt att de säljer sängerna men inga såna där skydd så de inte trillar ur.Det är lite som att tigga om att man ska åka dit istället! :)Fast iofs, som du säger, inget fel i det :DÄr det svårt o lära sig tapetsera själv månne? Med såna här easy up kanske man inte kan misslyckas allt för mycket? :D

    det är ite svårt at tapetsera själv, det klarar du. men jag rekomenderar inte att göra det tillsammans med kraln din, vi har iaf aldrig varit så osams som när vi tapetserat tillsammans, o henke vägra göra det något mer med migOskyldig har hört samma sak bland andra par så.... en kompis kanske kan hjälpa dig o då kan han ju sluta klaga för då blir det ju inget jobb alls....för honom!


    hej föresten idag har jag jobbat, varit ute o åkt skicart hela dagen i det fina vädret, jobbigare timmar har man ju gjort. hur skön dag som helst!


    men längtar till nästa helg för då är vi lediga både jag o henke,  första gången sen i mitten på januari, ska bli så skönt o ha lite tid ihop sista tiden har vi bara byt av varandra i dörren, ingen risk att man tröttnar på varandra iaf!


    vilken otur ni har haft många här inne o varit sjuka mycket, hoppas ni får hålla er friska nu!


    trevlig kväll på er!


    här ska vi se på mellodifestivalen


    ♥Tuva Li 04 ♥ Love 06♥
  • supervejron
    smarties skrev 2008-02-23 17:18:35 följande:
    NU har jag startat något som ger min karl gråa hår.Jag vill riva bort garderoberna i hallen och barnens sovrum, och tapetsera om! :)Han river sitt hår och gråter nästan här.Han tycker det är så mycket jobb, hjälp mig med hur jag ska övertala honom att det INTE är det ;)Vill ha ut garderoben från hallen så jag får plats med något annat än vagn..och ut med garderoben ur barnens rum, in med två KURA från ikea, och göra om det till ett riktigt barnrum om vi ska bo här i några år till... :P
    oo skojj att göra om det ska ni hellt klart göra om du får med mannen din.=)))
  • supervejron
    Martha skrev 2008-02-23 17:25:53 följande:
    hihi.. jag satt oxå å läste IKEA katalogen för min karl i går...  Men han fattade vinken så han är med på det hela som tur är... Vi ska köpa sängar åt tjejjerna, hemnes vita (som michaela) sen ska de byta rum med amanda och vi ska köpa ny madrass å ny sängstomme åt henne å lägga golv å så. Men tillsvidare är det bara sängramar åt tjejerna som ska köpas.  skulle ha beställt dom men vi ska även ha sånna urramlingsskydd på sängarna å de gick ju då inte å beställa.. :( Så nu vettesjutton... hade ju varit trevligt å varit dit oxå.. hihi
    oo dom vita hemnes har jag med..dom är såååå fina.=))
  • supervejron
    tejp skrev 2008-02-23 13:16:48 följande:
    Va har ni för lördagsplaner idag då? Nirna ska ju föda barn! Men ni andra? Vi firar 9år idag, jag och jacob!jag ska till falun en sväng snart, sen ska vi träffa Maria å dom senare så dom inte glömmer oss under veckan Måste ju nästan fira lite ikväll också
    grattis på eran 9 årsdag.=)))
Svar på tråden Den "andra" Borlänge tråden (Livet på Landet)