• Martha

    Den "andra" Borlänge tråden (Livet på Landet)

    • Vi i tråden •

    Nirnaeth med ♥ Xander och bebis i magen♥
    Smarties med ♥ Max och Moa ♥
    Michaela83 med ♥ Wilma och Elwira ♥
    Martha med ♥ Havanna och Malva ♥
    Hug me med ♥ Olivia och Ebba ♥
    Susstuss med ♥ Benjamin ♥
    Tejp med ♥ Lucas, Rufus och Moses ♥
    Supervejron med ♥ Skay och Nova ♥
    Lindi med ♥ Tuva Li och Love ♥
    Minimie med ♥ Albin ♥
    Starlet1 med ♥ Ängeln Agnes och Adam ♥
    Nedina med ♥ Pontus, Ängeln Tilda och Melvin ♥
    Copernicus med ♥ Casper och Lua ♥

    Nya vänner är alltid välkomna hit :) 


    ♥♥♥♥ Havanna 051014 & Malva 070326♥♥♥♥
  • Svar på tråden Den "andra" Borlänge tråden (Livet på Landet)
  • lindi
    Michaela83 skrev 2008-03-26 07:33:01 följande:
    Den gick bra.. Var väl ca 40 pers där och kikade SAMTIDIGT! Är med och budar men kommer antagligen inte och köpa huset, då det säkert kommer bli en rejäl budgvinging, och husets utropspris är  på 1,4 nu,  och då behöver man installera en värmepump alt. ansluta till fjärrvärme. = ca 20.000 till, och så var det våtmattor i badrummen så det lär väl fixas inom ett par år = 200.000 (båda) och så var det fula väggar så det lär spacklas och målas/tapetseras = 10.000-15.000 och tillkommer lagfart på 27.000:-.... Vet inte riktigt om jag vill ha lån på ca 1,7 mille om det inte är nybygge Men *suck* Jag gillade husets planlösning enormt! Och köket vr jättefint, men det var nog också allt.
    inte för att vara negativ, huset var jättefint, men om ni ska ansluta till fjärrvärme i det där huset får du räkna med runt 100 000 till konvertering också eftersom det var elradiatorer och luftburenvärme. o där på anslutningsavgiften på ca 35000.

    men eftersom det var enplans kanske ni klarar er med en luftvärmepump o bara el när det är som kallast.

    det var iaf jättefint, hoppas inte buden ränner iväg, ibland kan man ju ha lite tur
    ♥Tuva Li 04 ♥ Love 06♥
  • smarties

    Vi har väl ännu ett födelsedagsbarn i tråden idag? :)
    Har för mig Michaela fyller år idag? :)

    Hipp hipp hurra. :)


    ♥ Max 060112 ♥ Moa 070720 ♥
  • Michaela83
    lindi skrev 2008-03-26 07:58:49 följande:
    inte för att vara negativ, huset var jättefint, men om ni ska ansluta till fjärrvärme i det där huset får du räkna med runt 100 000 till konvertering också eftersom det var elradiatorer och luftburenvärme. o där på anslutningsavgiften på ca 35000.men eftersom det var enplans kanske ni klarar er med en luftvärmepump o bara el när det är som kallast. det var iaf jättefint, hoppas inte buden ränner iväg, ibland kan man ju ha lite tur
    Jo vi har räknat med det.. blir för mkt pengar i slutändan. Plus att vi inte slipper undan badrums renoveringen ändå, eftersom det var vårmatta där med.
    Och det var flera som lämnade sina lappar att dom skulle va med och buda när vi var där, och vi lägger max ett bud sen är vi inte med längre..
    Vi trivs ju suuuper-bra i vårt hus nu som det är, och att det är litet kan vi leva med ;)
    En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket
  • MiniMie
    smarties skrev 2008-03-26 08:08:06 följande:
    Vi har väl ännu ett födelsedagsbarn i tråden idag? :)Har för mig Michaela fyller år idag? :)Hipp hipp hurra. :)
    Ja, visst är de såå.. Hela 25år!!! =)=)

    GRATTIS MICKIS-PICK..!!
  • Martha

    Malva tackar för sina GRATTIS...

    Å så säger vi GRATTIS Michaela på  25års dagen!!!


    ♥♥♥♥ Havanna 051014 & Malva 070326♥♥♥♥
  • Michaela83
    smarties skrev 2008-03-26 08:08:06 följande:
    Vi har väl ännu ett födelsedagsbarn i tråden idag? :)Har för mig Michaela fyller år idag? :)Hipp hipp hurra. :)
    MiniMie skrev 2008-03-26 08:15:55 följande:
    Ja, visst är de såå.. Hela 25år!!! =)=)GRATTIS MICKIS-PICK..!!
    Tackar.. Kyss
    En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket
  • smarties

    25 år, rena rama tonåringen. Fusk :)

    Nu ska vi snart klä på oss och gå ner till Ica Maxi och shoppa lite.
    Max har beställt bananer idag, så det lär ju ordnas då.


    ♥ Max 060112 ♥ Moa 070720 ♥
  • Michaela83
    lindi skrev 2008-03-26 07:51:08 följande:
     ja vid sex tycker jag också låter bra nu är det bara ett problem kvar......vad ska man ha på sig?
    Jaa, jag har också det problemet :(
    Men 6 låter bra..jag kanske kommer liite senare för vi ska på 40 års kalas kl 14 i St Skedvi, så vi ska hinna äta där och hem och göra mig klar efter det. 
    En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket
  • lindi

    ja det får man ju inte glömma, nästan jämnt ju!

    grattis gumman på 25års dagen!!!!!!!!


    ♥Tuva Li 04 ♥ Love 06♥
Svar på tråden Den "andra" Borlänge tråden (Livet på Landet)