• Severus

    Ni som är "outbildade" och tjänar över 20.000:-/mån, VAD jobbar ni med?

    Valde denna kategori så alla kan komma till tals utan att behöva röja vem man är.

    Jag vet att det finns de med kort resp. ingen utbildning kan tjäna över 20.000:-/mån
    Nu menar jag inte superdunder nattpass med massor av OB-tillägg, utan vanliga arbetsdagar.


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-24 12:51
    Ja, som ni märkt har tråden flyttas, så det där med att vara anonym är passé
  • Svar på tråden Ni som är "outbildade" och tjänar över 20.000:-/mån, VAD jobbar ni med?
  • Hexx

    VART???? Behövs det en säljare till så är jag intresserad!


    Hymen skrev 2008-03-21 03:46:53 följande:
    Jag gick treårigt gymnasium.Jag jobbar som säljare.Jag har fast lön 34 500,-/mån.Det känns lite konstigt, eftersom jag inte förtar mig direkt..
  • Severus
    Hexx skrev 2008-03-21 19:37:26 följande:
    VART???? Behövs det en säljare till så är jag intresserad!
    Jag med!
    Är det i stan så kan jag ta bussen dit
  • Rigmor Mortis
    Angel80 skrev 2008-03-10 13:19:35 följande:
    Men om man drar in över 200.000 kr i månaden till firman säger ju inte mycket om hur mycket man kan plocka ut i lön, det beror ju helt på vilka kostnader man har. Hade han plockat ut 200.000 kr i månaden från firman i lön så är det ju bra. Men att han "drar in" 200.000 kr i månaden till firman säger ju inte speciellt mycket om man inte vet vilka omkostnader som finns eller hur mycket han plockar ut i lön. Eller?
    Precis, och ta summan som går att ta ut som lön, minus arbetsgivaravgifter och skatt, är det knappast några 200 000 kvar. Om han inte tar dem svart.
  • Dinturiel

    Maken har ingen gymnasieutbildning och jobbar som systemadministratör i Köpenham, han tjänar ca 35 000Sek/mån.

  • Plutten Augusti07

    Oj!
    När jag läser här undrar jag vaför jag pluggat i 3.5 år för att få en ingångslön på 18500 kr....

  • Hallonröd
    Hallonröd skrev 2008-03-21 20:06:38 följande:
    Kanske folk vill lägga i sig på denna lista så man kan jämföra i hela landet www.lonelistan.se/index.php
    lägga till sig menade jag ju
    // Hallon är inte bara gott utan nyttigt också...
  • Rauur

    Nu har inte jag något jobb men sambon gick El på gymnasiet och nu har han alla behörigheter inom bergsprängning och han drar in runt 30-35.000 i månaden :)


  • Severus
    Hallonröd skrev 2008-03-21 20:06:38 följande:
    Kanske folk vill lägga i sig på denna lista så man kan jämföra i hela landet www.lonelistan.se/index.php
    Det har jag gjort nu.
    Hoppas fler inom samma nisch gör det så man får ett hum om hur andra tjänar, om man själv är underbetald eller vad det är frågan om..
  • Hallonröd
    Severus skrev 2008-03-21 21:04:40 följande:
    Det har jag gjort nu.Hoppas fler inom samma nisch gör det så man får ett hum om hur andra tjänar, om man själv är underbetald eller vad det är frågan om..
    Ja den listan är skitbra..synd bara att att så få vet om den bara Flört

    Låter onekligen dåligt för dig med tanke på dina studier, var du jobbar och vad du gör...Fundersam
    // Hallon är inte bara gott utan nyttigt också...
Svar på tråden Ni som är "outbildade" och tjänar över 20.000:-/mån, VAD jobbar ni med?