• danitra

    Bregott är bättre en Becel för hjärta och kärl!

    Becel lanserar sig som en bra produkt för den som vill ta han om hjärta och kärl.

    Men läs det här!
    pagina.se/filer/becel.pdf

  • Svar på tråden Bregott är bättre en Becel för hjärta och kärl!
  • sniwa

    Kan man inte äta smör eller bregott är det bäst att inte ta någonting alls. Becel är rena giftet.

  • rasajj
    Ugglans mor skrev 2008-03-24 18:41:08 följande:
    Men det måste ju som finnas tillgängligt på den lokala affären oxå
    fast Ghee ar ju valdigt latt att gora av smor. bara varma upp det och ta bort "loddret" som blir nar det smalter, sedan lata det svalna av igen, sa har du Ghee! japp, sa enkelt ar det!
    Herbivore by proxy
  • T T
    sniwa skrev 2008-03-24 19:12:01 följande:
    Kan man inte äta smör eller bregott är det bäst att inte ta någonting alls. Becel är rena giftet.
    På vilket sett är Becel Giftigt?
  • rasajj
    T T skrev 2008-03-24 20:26:20 följande:
    På vilket sett är Becel Giftigt?

    Vad sägs om det här:


    bo Den vegetabiliska oljan utvinns ur frön, i vissa fall med hjälp av extraktionsbensin.


    bo Man behandlar oljan med fosforsyra och lut.


    bo Man bleker oljan för att få bort den naturliga färgen.


    bo All naturlig smak och lukt tvättas ur oljan.


    bo Om fettet härdas - så att den flytande oljan blir fast - används nickel.


    bo Om fettet istället "omestras" för att bli fast, slås fettmolekylerna sönder och sätts ihop på ett slumpmässigt och inte alls naturligt sätt.


    bo Om det behövs delas fettet upp i olika smältpunkter med hjälp av lösningsmedel.


    bo Sedan är det bara att färga och smaksätta margarinet så att det blir så likt smör som möjligt.

    mumsigt gott! eller hur?

    http://www.aftonbladet.se/matvin/karinahlborg/article359640.ab


    Herbivore by proxy
  • ThisIsMe
    rasajj skrev 2008-03-24 16:24:10 följande:
    och Ghee ar ju helt laktosfri! Och mycket battre for halsan!
    Precis! Ghee är fritt från både mjölsocker och mjölkprotein. Och såå lätt att göra. Och mumsigt!
  • Fidget

    Fast....det är väl ändå så att Becel aktivt sänker kolestorolet - vilket Bregott inte gör. Så för den med farligt höga kolestorolvärden så kan det ändå vara ett bättre alternativ. Så resonerar åtminstone större delen av läkarkåren.

    Själv skulle jag dock aldrig äta sådana onaturliga produkter - tar hellre lite mindre av Bregott som dessutom är gott!

  • Majbarnen
    wasil060413 skrev 2008-03-24 13:12:12 följande:
    Gå in på www.utbildningscenter.se och läs. Deras "nyhetsbrev" är otroligt informativa. Böckerna ( häftena ) som dom säljer är SUPERBRA och enkla att handla i affären efter. Kolla även om dom håller någon föreläsning i närheten av där Ni bor. "Ät dig frisk" heter föreläsningen och den gör att man verkligen får sig en tankeställare i affären. Svenskarna är sämst i europa, enligt föreläsarna, på att läsa och kunna förstå innehållsförteckningar på livsmedel. Vi lever i tron att "det som man handlar i vanliga svenska affärer är väl kollat av någon myndighet typ". Efter vårt inträde i EU, så kan man glömma att det är så. Men det är inte ett liv på "groddar och rårivna morötter" som dom predikar om, utan hur man äter vanligt utan att vara blåögd och omedveten.
    Jag har varit på en föreläsninga med Tommy Svensson! Iofs har jag nästan alltid kört med naturliga råvaror hellre än lightprodukter, men när man hörde honom blev man nästan lite rädd Men jag tror på honom helt o hållet, SÅ jäkla mycket tillsatser, substitut och konstigheter som finns i vårt livsmedel i dag.

    Har sagt det i andra trådar, men säger det här också:
    Jag hörde för ett par år sedan att lätt smörgåsmargarin i princip innehåller samma ingredienser som hudcreme, bara det att margarinet är saltat och hudcremen parfymerad.
    *mums fillibaba*
Svar på tråden Bregott är bättre en Becel för hjärta och kärl!