• ANOF

    Någon med erfarenheter av Svan?

    Svanar är dom mest fantastiska djur man kan tänka sig. Dom har en personlighet och är mycket intelligenta. Om man är nära en svan känner man vilken otrolig pondus och intelligens dom har. Är det någon som har erfarenheter av svan att berätta om?

  • Svar på tråden Någon med erfarenheter av Svan?
  • 061104

    Om vetrinären inte gör det ( som troligtvis kan sååå mkt mer än du) varför ska du då göra det?


    ANOF skrev 2008-04-14 23:16:08 följande:
    Bästa jag skrev 2008-04-14 23:14:29 följande:
    Vilken vetrinär tror du åker ut för en smutsig svan någonstans? Eller tror du ens att någon vetrinär skulle åka ut utan att någon betalar för det?
  • AnnaGBG
    Heisan skrev 2008-04-14 23:16:07 följande:
    Jag får frasen "Kaka söker maka" om o om igen i mitt huvud...
    Fraserna jag har i min skalle vågar jag inte ens skriva....
  • ANOF

    Bästa jag skrev 2008-04-14 23:16:29 följande:


    ANOFKan du svara mig på hur mkt oljeutsläpp ni egentligen har i Sverige? Det låter jo som om alla svanar er döden nära.
    Inte så mycket. Men det förekommer att svanarna råkar få på sig olja som dom inte får bort. Eller vanligare är det med annan smuts som dom brukar få på sig. Det är troligtvis från avgaser eller andra utsläpp, och det får dom inte bort själva.
  • Bästa jag
    Heisan skrev 2008-04-14 23:19:11 följande:
    I våran badsjö så händer det med jämna mellanrum-många med fet hy i denna byn..
    Värsta oljutsläppet
  • Misslavinia
    AnnaGBG skrev 2008-04-14 23:19:41 följande:
    Det är bara er olja som rinner hit. Vi har ju ingen....
    Jaaa sååå är det! Norges fel, alltihopa!
  • ANOF
    061104 skrev 2008-04-14 23:20:10 följande:
    Om vetrinären inte gör det ( som troligtvis kan sååå mkt mer än du) varför ska du då göra det?
    Anledningen till att vetrinären inte åker ut är för att det kostar pengar. Vem skulle betala det? Det är ju inte för att dom inte kan.
  • AnnaGBG
    Misslavinia skrev 2008-04-14 23:22:20 följande:
    Jaaa sååå är det! Norges fel, alltihopa!
    Det mesta är ju Norges fel? Roten till allt ont! *gör korstecken*
  • jungfu

    ANOF, har du läst om detta fall? En kvinna som hade 11 svanar i sin lägenhet, och enligt polisen gjort sig skyldig till jaktbrott - eftersom hon olovligen fångat in vilda djur.
    www.aftonbladet.se/nyheter/article481189.ab

    Ps. jag råkar känna till kvinnan som driver Viltjouren, och enligt henne gör man oftast djur en otjänst genom att "ta hand om" dem.

  • Bästa jag
    Misslavinia skrev 2008-04-14 23:22:20 följande:
    Jaaa sååå är det! Norges fel, alltihopa!
    Tur at vi har utbildat personal til å ta hand om fuglene. JAg er 100 på at Sverige får låna dom om regjeringen frågar snällt. Eller så kan jo TS majla norska Mattilsynet som har koll på all mat och alla djur.
  • ANOF
    Drakfisk skrev 2008-04-14 23:19:57 följande:
    Konstigt, jag har nog aldrig sett en sjuk svan, trots att jag rör mig mycket ute, både i parker där det finns svanar och i naturen. Skulle jag, mot förmodan, se att en svan är sjuk, skulle jag ringa en veterinär som skulle kunna ge mig råd om vart jag ska vända mig för att meddela mitt fynd. Eftersom jag inte har någon utbildning i vård av vilda djur skulle jag INTE ta hem den.
    Men herre gud. SÅ avancerat är det inte att tvätta en svan eller att låta den vila under lugn och ro om den har en sjukdom och ge den lite medel, så att den kan återhämta sig.
Svar på tråden Någon med erfarenheter av Svan?