• Janne77

    Hur sover era 6-7 månaders på dagarna?

    Hur ofta och hur länge låter ni era 6-7-8 månaders sova under dagen?
    Kan jag låta min dotter sova tills hon vaknar på dagarna? Om jag inte väcker henne sover hon ca 3-3½ timmar sammanlagt under dagen.
    Hon har börjat sova dåligt på nätterna, men jag tror inte det är dagsömnen som har påverkat det, eller kan det ha det? Jag tycker inte 3 timmar/ dag låter så mycket. Låter jag henne inte sova när hon vill under dagen blir hon ju så himla trött o tjurig framåt kvällen.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-14 11:31
    Vi håller på att bli galna av sömnbrist här hemma..våran dotter sover i ca 15-30 min i sträck under nätterna sen sparkar hon av sig täcket och ligger och fryser, eller så har hon tappat nappen och har vaknat för det. Hon gnäller högt och man får gå upp och stoppa nappen i mun och stoppa om henne och hon brukar då somna om på en gång. Det gör ju inte en själv däremot, sen när man precis slumrat till igen, vaknar hon igen, och det här håller på hela nätterna..HJÄLP!

  • Svar på tråden Hur sover era 6-7 månaders på dagarna?
  • Tvåbarnsmorsan

    Min dotter är 6 månader och sover 3 ggr/dag och då 1 timme åt gången men då sover hon väldigt bra på nätterna och vaknar aldrig!


    ♥Pierre & Saga♥
  • Familjen Heimer Öhlin

    Min flicka blir 7 månader nästa vecka och hon sover OFTAST runt 3-3½ timmar under dagen..men jag väcker då henne om hon drar ut på det..Oftast blir det 1½-2 timmar på fm, 1 timma på em och en lur på kvällen runt 20-40 min..
    Hon nattas runt 21-21.30 och sover till 8.8.30..
    Har haft några kämpiga dagar och nätter i förra veckan då hon kunde sova allt som allt 1 timme under dagen och sen böka en massa på natten..
    Men nu har tand nr 2 ploppat upp så jag tror det var den som spökade..=)

  • oOmejaOo

    lika här.
    Det blir ca. 3 timmar sammanlagt på dagarna.
    Nattetid sover hon från 21-04, vaknar för att få välling och somnar sedan om och vaknar igen vi 8.


    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Meja ♥¸.?°´¯) ♥
  • Janne77

    Familjen Heimer Öhlin skrev 2008-05-14 11:25:21 följande:


    Har haft några kämpiga dagar och nätter i förra veckan då hon kunde sova allt som allt 1 timme under dagen och sen böka en massa på natten..Men nu har tand nr 2 ploppat upp så jag tror det var den som spökade..=)
    Hmm..våran tös håller också på att få tänder, så det kanske är det som stör henne på nätterna. Men vad ska man göra? Vi håller på att bli galna av sömnbrist som jag skrev i tilläggskommentaren..
  • Mamma till Tobias

    Köp en sovpåse (finns på ikea) så slipper hon sparka av sig täcket.

  • Mamma till Tobias

    Våran lille sover 1,5 timme per dag... vaknar 1-2 ggr per natt för välling. Lägger sig klockan 19:00 och vaknar 06:00...

  • Janne77

    Mamma till Tobias skrev 2008-05-14 11:39:11 följande:


    Köp en sovpåse (finns på ikea) så slipper hon sparka av sig täcket.
    Men vilken bra idé! Och jag som allvarligt funderat på att sy ihop täcket med madrassen
  • Familjen Heimer Öhlin
    Svar på #4
    Kan mycket väl vara därför..Alva som jätteoroligt tills den sprack upp och den dagen var värst av alla..gallskrik hela dagen..men tanden ploppade upp fort och dagen efter var hon som vanligt igen!!

    Det är dock så att hon de senaste veckorna vägrar sova i sin säng så hon sover med mig..
    Hur sover din dotter?
    Kanske kan ha henne hos dig några nätter så kanske det lugnar ner sig..?

    Min flicka använder inte napp mer än under dagarna när hon ska sova men den ploppar ut så fort hon somnat..annars använder hon sig av tummen..=)
  • Janne77
    Svar på #8
    Hon sover i sin egen spjälsäng i vårat sovrum, hon har alltid sovit bäst där, men vändningarna går ju fort för ett litet barn, så jag kan ju se hur hon sover hos mig. Hon brukade få sova hos mig efter 4-5 då hon vaknar för mat, men märkte sen att både hon och jag sov bättre var för sig Får se det kan ju ha ändrats.
    Min tjej är inte heller så nappintresserad vanligtvis, bara under natten.
  • Nikki S

    Min dotter sover runt 2-3 timmar om dagen. En lur på förmiddagen och en lur på eftermiddagen.

Svar på tråden Hur sover era 6-7 månaders på dagarna?