• tristania

    En dikt till min pappa?

    Min pappar gick bort, förra onsdagen....skulle vilja ha en fin, ganska kort dikt, att läsa på begravningen....finns här någon som har någon, eller något tips?

    Faktum är att jag bara träffat min far en gång, när jag var 18 år, pga hans alkoholism....Jag kan ångra nu, att jag inte tröffade honom oftare, han är ju trots allt min pappa.....


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-23 16:57
    Såg att jag slarvat med stavningen på vissa ord, men ni förstår nog ändå....
  • Svar på tråden En dikt till min pappa?
  • tristania

    Å finns det ingen som har något förslag eller något annat?

  • Kant
    tristania skrev 2008-05-24 07:25:39 följande:
    Å finns det ingen som har något förslag eller något annat?
    Jag tyckte den här var väldigt fin:

    "Om bland tusen stjärnor
    någon enda ser på dig,
    tro på den stjärnans mening,
    tro hennes ögas glans.
    Du går icke ensam.
    Stjärnan har tusen vänner,
    alla på dig skåda,
    skåda för hennes skull.
    Lycklig du är och säll.
    Himlen dig har i kväll."

    Den här var också fin:

    "på den andra sidan stranden ska jag möta dig en gång, ömt du räcker mig då handen- luften fylls av fågelsång.
    då ska vi tillsammans vandra, aldrig, aldrig skiljas mer, vi ska jämt få ha varandra lyckan den emot oss ler."

    Beklagar din pappas bortgång*kramar*
  • tristania
    Kant skrev 2008-05-24 07:54:01 följande:
    Jag tyckte den här var väldigt fin:"Om bland tusen stjärnornågon enda ser på dig,tro på den stjärnans mening,tro hennes ögas glans.Du går icke ensam.Stjärnan har tusen vänner,alla på dig skåda,skåda för hennes skull.Lycklig du är och säll.Himlen dig har i kväll."Den här var också fin:"på den andra sidan stranden ska jag möta dig en gång, ömt du räcker mig då handen- luften fylls av fågelsång.då ska vi tillsammans vandra, aldrig, aldrig skiljas mer, vi ska jämt få ha varandra lyckan den emot oss ler."Beklagar din pappas bortgång*kramar*
    Tack snälla, jättefina dikter!
Svar på tråden En dikt till min pappa?