• Izcee

    Skövdemammorna 2006. Del 10

    Då har ytterligare 3 månader gått och vi är inne på 10:de tråden.

    Här är vi mammor i Skövde med omnejd...

    Vi är ett härligt mammagäng, som snackar här inne och försöker träffas nån gång i månden på mamma/barn fika.

    välkomna gamla som nya....

    De fyra sista trådarna:

    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22986017.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m26066194.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m28958592.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m30575930.html

  • Svar på tråden Skövdemammorna 2006. Del 10
  • emli77

    Hej

    Hanna- Trist att det krånglar med assistenterna... Hade ju varit skönt om allt klaffade nu när ni ändå inte "behöver" vara på sjukhuset. Hoppas ni får det bra och trevligt näste vecka med Sandrine och hennes familj!

    Vi har äntligen blivit klara med köket. Ja det är ju lite gardiner och småprylar som fortfarande ska på plats men väggar och tak är klart iallafall! *pust*
    Lagom till det fina vädret som kommer imorgon! Har ni sett väderkartan de närmsta dagarna? Underbart!

    Lina är lite småkrasslig. Förkyld och lite feber, å lite tröttare än vanligt... Men vi andra mår bra!
    Sambon jobbar natt och sover denna vecka sen har han också lite semester. Vi åker ner till Blekinge hela v 28. Träffa släkten och förhoppningsvis njuta av vackert väder, ja och så blir det ju bröllop!! Nej! Det är inte jag som ska gifta mig om ni undrar (Hahaha) Min kära kusin Ulf och hanns Pia ska slå på stort! Hoppas sambon kan få mersmak

    Ne nu ska jag passa på att pilla och fixa lite i köket och tvättstugan... Lina sover...Förhoppningsvis länge och gott! Så håller vi tummarna att hon är lite piggare i em!

    kram på er alla!

  • ingridlinnéa

    Hej hopp!
    ja tråkigt att det krånglar med ass. hoppas det ordnar sig snart så ni får komma hem ifrån sjukhuset.

    emelie- åh vad kul med bröllop, på fredag ska vi ner till jönköping och ikea, då ska jag passa ppå och gå in på a6 och försöka hitta en klänning att ha på johans systers bröllop den 9/8...vårt datum ifrån början ska bli såå kul, mamma ska vara barnvakt så vi är barnfria och kan festa som sig bör!
    Då får vi se om Håkan får bröllopsfeber då
    vi kollade på vår bröllopsfilm i helgen för vår komppis emma, johans ena bestmans fru som inte kunde komma på bröllopet för de fick en liten liten dotter veckan innan var här så vi satt och grinade ihop

    Grillning då....vi har inte stiftat några planer för semestern än men jag ska kolla med johan vad han har på lut så skriver jag ut nått datum här snart så får vi se om några kan då.

    Nu borde jag sova egentligen, har skickat barnen till dagis och har alla möjligheter i världen att slumra men mobilen ringde trettioelva gånger...mamma, en som frågade om vår bröllopsbil, johan...så nu är det lögn att sluta ögonen.

    hoppas lina kryar på sig och att ass. tackar ja med en gång

    kramar

  • emli77

    Anna- Johans syster?? Hon som bor i USA? Nej, den andra eller? Jag har nog missat vem det va utav dom... För ni ska väl åka over there i höst eller hur va det?
    Snacka om att man e förvirrad... Måste ju vara värmen!

  • Filips mamma81

    hej kan nån berätta var de är bra o billigt o klippa sig här i skövde, ja har ju inte klippt mig på många år själv eller va man ska säga, utan min mamma klipper ju mig, men nu ville ja göra nått tufft o snyggt av håret..inte den valiga klippningen om ni förstår..

    nån sallong som inte kostar mer än 300kr typ..men som klipper jälvigt bra o snyggt...

  • ingridlinnéa

    emelie- nej det är den systern som bor i falköping...over there

    nu ska jag åka in och köpa en sits till cykeln.

    klippning har jag ingen aning om...johan klippte sig på klippoteket innan bröllopet och det gick på 450 tror jag.
    kramar

  • Filips mamma81

    Nu har vi klippt oss båda två här i ryd såå gott...

  • pemi

    Hej på er!

    Hoppas ni har det bra i värmen! Här är det toppen, latar oss i trädgården i solen och varvar med dopp i barnpoolen.
    Alva mår bara bra, men är ganska frustrerad när vi inte förtår vad hon säger/menar. Kommer nya ord hela tiden nu, så häftigt! Tror sig också kunne bestämma här hemma, men det går vi inte riktigt med på. Sådana saker som vem som ska gunga henne och var vi ska sitta vid matbordet. Bestämt tjej nu.

    > Anna, vad skoj med A6, hoppas du hittar något snyggt!

    > Emelie, hoppas Lina piggnat till och att ni får en härlig vecka i Blekinge!

    > Hanna, håller tummarna att assistensfrågan löses snabbt så ni slipper sjukhuset! Skönt att ni fick klipptid så snabbt!

    Här är vi också bjudna på bröllop! Vem vill jag inte avslöja innan inbjudningarna är ute, men det är en släktigt iaf. Blir den 9/8 då jag jobbar, men jag hoppas kunna få ledigt.

    Ha det så bra allihop!!!


    ♥ (¯`°?.¸ ♥Alva♥¸.?°´¯) ♥
  • Storasyster yster

    Pemi: Aha en släkting som ska gifta sig. Någon jag känner kanske?

    Vi har också blivit bjudna på bröllop, fast i september. Har inte bestämt om vi ska tacka ja eller inte än, eftersom det är i krokarna kring förlossningen.

    Vi har precis kommit hem efter 5 dagar i Vetlanda. Igår var vi på Astrid Lindgrens värld och Tyra tyckte det var jätteroligt att kika in i minihusen och att springa omkring. Knappt så att hennes arma föräldrar orkade hänga med i tempot

  • ingridlinnéa

    jenny- vad kul med alv, jag har börjat drilla mina små killar med emil och dem nu....men iår får det bli high chaparall för det har min man önskat i flera år nu.

    detta är min sista arbetsvecka innan semestern, ska bli såååå skönt, fast vi har en massa hemmajobb att göra, planera tomten, målahuset, tapetsera ja i oändlighet får se hur mk vi hinner.

    Jag har två bröllop att gå på nu i sommar, johanssyster då och så m in kompis maria som skulle gifta sig veckan efter oss men som fick boka om till den 16/8 pga av en hemsk bilolycka i familjen.
    men nu har det börjat rätta sig till så nu kör de igen, ska bli så mysigt med bröllop.

    massa kramar!

  • zaja

    Hej!
    Här håller vi på med hallen för fullt. Elias och jag har bott hos mamma några dagar, medan sambon och hans föräldrar har slitit hårt här hemma. Tapeter och trägolv är på plats nu. Nästa projekt blir att få upp nya lister och sedan slipa trappan och måla den och spaljén vit. Spaljén har vi kapat ner till brösthöjd oxå. Sist ska vi kakla golvet innanför ytterdörren. Oerhört skönt att bli av med den gamla heltäckningsmattan.

    Pemi. Det låter som våra små är inne i samma utveckliongsfas. Här spottas det också ut nya ord hela tiden och han tar mer och mer initiativ till vilka lekar vi ska leka. Finurlig är han också. Han försöker avleda vår uppmärksamhet för att kunna sticka dit han vill. Dessutom har han förträngt vad ordet nej betyder. Det blir många goa skratt nu samtidigt som man blir ganska trött av allt testandet.

    Hoppas era små har frisknat till och att ni som är på semester har det riktigt gott. Hanna, hur går det med assistenten?

Svar på tråden Skövdemammorna 2006. Del 10